یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بهانه لازم نیست ...


امروز حکایتی را در چنان شرایطی(!) برای چنان جمعی(!) با آب و تاب تعریف کردم که تمام امتیازها را درو کرد !؟

  

رفته بودم بازار و سری زدم به کارگاه دوستم ، چند نفری از همکاران و هم صنفی هایش هم بودند و طبق معمول گرانی وسایل اولیه و بالا رفتن قیمت دلار و چانه زنی برای تعیین قیمت معقول محصول (!؟) البته اگر حرفهایشان را ضبط و بعدا برای خودشان بازپخش می کردم می فهمیدند که چقدر بیراه حرف می زدند و گاهی برخی دلایلشان ، آن یکی دلیلشان را لغو می کرد !؟ ولی دروغ که استخوان ندارد تا در گلو گیر بکند...

هر از گاهی هم ، خاصه زمان قسم خوردن به من نکاه می کردند تا تایید مرا هم به پای قسم شان سنجاق بکنند !!

گفتم بیایید تا چایی ام سرد بشود ، حکایتی برایتان تعریف بکنم !  « یک روز یک گرگ با یک بز برای آب خوردن در چشمه ای به هم رسیدند ، گرگ در سرچشمه ایستاده بود و بز چند متر پائین تر ... گرگ سرش را بطرف بز برگرداند و با غیظ گفت کمتر ورجه وورجه کن و آب را گل آلود نکن !! بز گفت جناب تو بالاتر ایستاده ای و آب اینطرفی می رود !! ... کمی بعد دوباره گرگ با صدای بلندتری حرفش را تکرار کرد و بز هم همان جواب معقول را داد ... و کمی بعد گرگ با خشم فریاد زد و حرفش را تکرار کرد ، بز گفت اگر می خواهی مرا بخوری ، آب را بهانه نکن !! »

شما هم دنبال راهی برای گران کردن محصول تان هستید و هی دلار دیروز و جنگ فردا و ... را بهانه نکنید ... هر قدر می خواهید روی جنس بکشید که حالا چند نفر ، در حای دیگری دورهم نشسته اند و مثل شما دنبال بهانه هستند تا برای سر شما کلاه مناسب بدوزند !!؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت 06:52

با درود
مثال خوبی آوردید
و یک آموزش املایی هم برای من بود
غیض غلط است و صحیح اش غیظ است
ولی بالا بردن دستمزد ها یکدفعه تا مرز ۳۵ درصد
عوارض گران شدن قیمت ها را هم دارد
من که از از این افزایش دستمزد و بالا رفتن قیمت ها هیچ وقت سر در نیاوردم

سلام
دولت نه می تواند و نه می خواهد سر قیمت ها با مردم سر و کله بزند ، داستان عرضه و تقاضا را به خود ملت واگذاشته است !؟ ملت همبشه در صحنه هم ثابت کرده اهل برنامه ریزی زندگی و کنترل هزینه ها نیست و مخارج و درآمدشان کله پا می باشد !؟ با مبلغی حدود صد میلیون دلار بازار ارز را تبدیل به پارک تفریحی برای یک عده کرده است تا سرشان گرم باشد و حس زرنگی شان فروکش نکند !؟ بالا رفتن سطح رفاه عمومی و خصوصی ایجاب می کند مبالغ بالا بروند تا در زمان مناسب چند صفر از پول برداشته شود ، مثل همه کشورهای هم جوار ...
پول و ثروت مردم را ضدضربه کرده است و برای همین تحریم و تورم و گرانی آسیب جدی به آنها نمی زند !! فرهنگ ما همین است ، خانمی با نیم کیلو طلا در دست و گردن ، سه ساعت می رود در صف کالابرگ می ایستد و شاید دعوا هم بکند. !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد