یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

چرا فوتورافچی جوانمرگ شد !!؟


دختر بچه ای چهار ساله تو تاکسی کنارم نشسته بود داشت آلوچه می خورد؛
 
 
بهش گفتم: " بچه جون این قدر آلوچه نخور، واست ضرر داره "
 

دختر بچه گفت: " پدربزرگ من ١٣٥سال عمر کرد "
 
 
گفتم: " چون آلوچه نخورد ١٣٥ سال عمر کرد؟ "
 

گفت: " نخیر چون سرش تو کار خودش بود این همه عمر کرد! "
 
ادامه مطلب ...

حرف های تازه !!

 

با سرعتی که جامعه گرفته است هر روز یک اصطلاح و عبارت تازه مد می شود ، البته کاش به آن حد می رسیدیم که خودمان به تناسب روزگارمان اصطلاح اختراع بکنیم و از اصطلاحات خارجکی استفاده نکنیم ...

  ادامه مطلب ...

تنها بودن


تفکر عملِ تنها بودن است. عمل، کلاً با فعالیت های انزوا طلبی فرق دارد. طبیعت اصلی « من »، خود، یا نفس آن است که از طریق تمرکز حواس، از طریق شیوه ها و شکل های متفاوت فکر و از طریق فعالیت های روزانۀ جداسازی خود را منزوی کند. اما تنها بودن معنایش دست کشیدن از دنیا نیست. دنیای انسان دنیایی اجتماعی است، ارتباطی است متقابل میان نفوذ و عقیده و سنگینی سنت. سرگرمی اندیشه است و فعالیت تحلیل خود. این امر به ناگزیر به تنهایی و مصیبت خودانزوایی منتهی می شود.

  ادامه مطلب ...

سه گانه بچه گانه ی من ...

 

پس پریروز که روز یک شنبه بود انگار (!) وقتی به خانه رسیدم با یکی از دوستان هماهنگ شدم و قرار شد باهم باشیم و دیداری تازه کنیم ، همانجا گوشی را قطع کرده و خوابیدم تا اینکه اس ام اس امد که توی راه هستیم و گیج و منگ راه افتادم و تا پاسی از شب باهم بودیم ... البته سری به لاله پارک زدیم و شکرخدا حس خرید من خواب رفته بود ؛ بعد باتفاق رفتیم برای شام در طبقه آخر و دیدیم یکی یکی دارند کرکره ها را پائین می کشند که تمام کردیم ...

 

ادامه مطلب ...

قصه ی عشق ...


ثریا ابراهیمی (پری) معشوقه معروف استاد شهریار است که ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻋﻤﺮ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﻫﻴﭻ ﮔﺎﻩ ﭘﻴﻮﻧﺪﯼ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﺮﻓﺖ ﺍﻣﺎ ﻫﺮﮔﺰﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﻳﮑﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﻨﻨﺪ. قسمتی از ادبیات ما مدیون ایشان است، وگرنه ﻗﻄﻌﺎ ﺷﻬﺮﻳﺎﺭ پزشک ﺣﺎﺫﻗﯽ می شد و ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻫﻢ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﺩ ﻭ شاید دیگر شاهدشاهکارهای ﺑﯽ نظیر او ﻫﻢ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺍﻣﺮﻭﺯﯼ نبودیم!!

 

ادامه مطلب ...