یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

یا منتقم !!


طبق اخبار رسیده بلافاصله بعد از انتشار خبر حمله انتقامی ایران به مواضعی در اسرائیل ، برخی از مردم دوراندیش پایتخت (!) به پمپ بنزین ها رفته اند تا برای روز مبادا بنزین ذخیره بکنند ... و احتمالا کرایه ویلا و اتاق در شمال ، دوبرابر شده است !!

   

حوالی ساعت 10 ، به زور نوراخانیم را آماده کردم تا برود مهدکودک ... واقعیت این است که از حضورش در مهد راضی نیستم و چیزهایی کهمی آموزد اصلا خوب نیستند !؟ ولی فعلا چاره ای نیست و هر وقت کار خاصی نداشته باشم پیش خودم نگهمیدارم !! جلوی در مهد یک پدر بهمراه کودکش و آنطرفتر یکی از جینگول مامانها باتفاق پسرش ایستاده بودند تا در را باز بکنند ... وقتی ما رسیدیم مامان این یکی با بابای آن یکی حرف می زد !؟ " والله مونده بودم که بیارمش مهد یا نه ، تا صبح از ترسم نخوابیده ام !! اگر اسرائیل حمله بکند بچه م در مهد از ترس می میرد !! باید کنار خودم باشد ... " و آقای پدر سر بزیر و تنها در حال گوش دادن !! و ما رسیدیم و بچه ها با دیدن هم ، به سر و کول هم پریدند و انگار نه انگار حمله موشکی شده و ... ما دو تا پدر دم در ایستادیم و مادر جینگولی ، بهمراه بچه ها وارد مهد شد تا شاید توصیه های لازم را به مسئولین بکند !! به آن دیگر بابا گفتم : " بچه در اینجا بماند بهتر است که توی خانه با آن مادر بماند ، حالا این چرا تا صبح نخوابیده !؟ "


سر راه برگشت به خانه ، کمی کدو خریدم برای بورانی ظهر ... کدو پنجهزار تومان گرانتر شده بود ، با خودم گفتم شاید از اثرات حمله موشکی جدید بوده باشد !؟ ولی یک چیزی جالبتر بود و آن اینکه قدیم کدو را وقتی می چیدند ، دو سانت از محل اتصالش به بوته ، روی کدو می ماند ، این بار دم کدو اندازه خودش بود !!



 به هوش مصنوعی گفتم یک تجزیه و تحلیل بکن و بلافاصله جواب داد : " با احتساب این دم به این درازی ، هشت هزار و پانصد روی هر کیلو کدو آمده است !! "


وارد بقالی سر خیابان مان شدم ، این هنوز طعم و حال و هوای آن بقالی ها را دارد و کمتر سوپری شده است !! یک پیرمردی چند کیسه برنج خریده بود و به زحمت داشت یکی را بلند می کرد تا ببرد بگذارد توی ماشین که دو تایش را برداشتم و برایش تا صندوق ماشین اش بردم و دیدم هنوز ادامه دارد و خدا بدهد برکت ، شش کیسه برنج خریده بود !! بشوخی گفتم : " حاجی ایشالا مهمانی دارید !؟ " با خشم گفت : " نه بابا ، مهمونی چیه ... این بی شرفها حمله کردند به اسرائیل و از فردا جنگ شروع می شود !! " ( دیدم حق دارد و فرقی با کسانی که دیروز بنزین زده اند ندارد ! ) گفتم :" ولی شش تا کیسه زیاد هست هااا چون آنها گفته اند در عرض بیست و چهار ساعت ایران را شخم خواهند زد !! " گفت : " ... خورده اند !! آنها هنوز چند ماه است غزه را می زنند و به جایی نرسیده اند !؟ " نگاهی به بقال محله کردم و بعد از رفتن آن پیرمرد گفتم : " والله آدم نمی داند این مردم قبله دلشان کدام طرفی هست !!؟ "


اسرائیل در جلسه ضروری که برای مقابله با ایران گرفته است ، با توجه به کمبود سلاح و بمب (!) تصمیم گرفته تا با یک حمله حداقلی یک نتیجه حداکثری بگیرد برای همین گزینه های زیر روی میز جنگ اسرائیل قرار دارد:

- زدن یکی دو پل در جاده های هزار و چالوس ، تا مردم تهران نتوانند به شما بروند و به نهایت افسردگی برسند !!

- ورزشگاه آزادی را با چهارراکت بزنند تا با یک پرواز ، 100هزار کشته بگیرند (!) البته لازم است هماهنگی های با فدراسیون فوتبال صورت بگیرد تا دربی پایتخت بصورت پیش نوبت انجام بگیرد و ایضا نیروی انتظامی اجازه حضور حداکثری بانوان در ورزشگاه را بصورت مختلط صادر نماید !!استادیوم یادگار امام تبریز هم استعداد خوبی دارد ، مخصوصا که موشک ها از آذرشهر پرتاب شده اند !!

- در حمله به تهران ، حتما زدن بالاشهر مدنظر باشد تا انعکاس بین المللی آن زیاد باشد و از هر خانه حداقل بیست نفر در آمریکا و اروپا شمع روشن بکنند !! زدن پائین شهر به نفع دولت ایران است و فقط یارانه بگیرها را کاهش خواهد داد !!


نظرات 1 + ارسال نظر
سلام یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 14:45

با درود
برداشت خوبی بود
تهران که خبری نیست زندگی نرمال است
اما برداشت من چیزی دیگری است
روز جمعه تلویزیون های آنور آب خبر از احتمال حمله را می دادند
در صورتیکه اینور آب خبری نبود و مردم در ساحل دریا مشغول بزن بکوب بودند
حمله ۲۴ ساعت بعد شروع شد
من فکر می کنم
نصف اش را اسرائیل زد و نصف دیگرش تو بیابان افتاد
و قضییه را به این طریق ماستمالی کردند
اسرائیل هم کاری نخواهد کرد

سلام
مطمئنا تریبون رسانه دست آنهاست و یک حد و حدودی برای پخش خبر دارند ... آنها کم خواهند گفت و اینها زیاد !!
طوفان الاقصی یک حمله کوچک بود ولی ابهت اسرائیل را بعنوان ارتش پنجم دنیا زیر سوال برد چون برای روز سوم جنگ ، مهمات نداشت و از آمریکا گرفت !؟
این حمله هم بعنوان اولین حمله نظامی بعد از ۱۹۶۷ به اسرائیل قابل درج در تاریخ است و مطمئنا همان یک درصدی که اسرائیل تائید کرده !؟ تا سی درصد قابل توسعه است ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد