یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

پهلوان پنبه !

 

در مورد پهلوان پنبه زیاد شنیده بودیم ، کسیکه ظاهری تنومند و قدرتمند دارد ولی به وقتش نه زوری بدردبخور دارد و نه جراتی ... پهلوان پنبه ها اصولا بدرد دلخوشی ها در دورهمی های شبانه می خورد و قابل اعتنا و اتکا نیستند !

ن
  

این روزها ، رسول خادم که نتوانسته از همان راهی که علیرضا دبیر وارد فدراسیون کشتی شده  است ، وارد عرصه بشود تا فراموش نشود (!؟)  سر به ناسازگاری گذاشته است و چون بغیر از زور بازو و قد و قواره چیزی در مغزش ندارد به بیراهه زده است و به کارهایی مانند کولبری و حمل دوشی اثاثیه برای نیازمندان ؛ آنهم در مناطق زیرذره بین (!) پرداخته است  و طبق معمول ، کوتوله های همقد خودش در سایر زمینه ها ، مثلا حوزه سیاست (!؟) ، او را دستمایه خود کرده اند تا در فضای مجازی بهانه ای برای حضور داشته باشند...

اینکه با تکرار متوالی می شود یک گزاره نادرست را در ذهن جامعه ، بعنوان گزاره درست جا زد ، سابقه ای باندازه عمر بشر دارد !! ولی اینکه یک فرد معمولی برای بزرگ جلوه دادن خودش بخواهد سابقه تاریخی یک فرد مقبولتر مانند تختی را خدشه دار بکند (!؟) وجهه معمولی خودش را هم تخریب می کند ... حتی در این چند مدت کولبری ، من ندیده و نشنیده ام ، امیر خادم ، در مورد جانفشانی های برادرش ، نظری داده باشد !!؟

دیروز جایی بودم و یکی از دوستان دور ، با آب و تاب از حمل اجاق گاز و اثاثیه توسط رسول خادم در سیستان و بلوچستان حرف می زد و معلوم بود شدیدا تخت تاثیر قرار گرفته است ... و البته آن سوی دیگر حرفش متوجه من بود و چون می دانست من قبلا در هلال احمر فعال بودم ، به من تیکه می آمد !؟ گفتم :« هر کار خوبی ، قابل ستایش است ، خیر از کارهایی که آلوده سیاست باشد !؟ حتی درصد بالایی از کارهای بسیار زیادی که در هلال احمر صورت می گیرد و افراد داوطلب زیادی در آن سهیم هستند قربانی سیاست بازی و سباست زده گی  انگشت شماری کوتوله سیاسی می شود !! با اینحال داوطلب ها که طرف اصلی داستان را می بینند دلزده نشده و ادامه می دهند و عده ای هم که دل در فریب دنیای مجازی دارند از همکاری با هلال احمر اجتناب می کنند !! ولی در داستان رسول خادم نظر من این است که حمل وسایل سنگین با یک فرغون ( چرخ دستی ) ممکن است و نیاز به قهرمان ملی کشتی با طلای جهانی ندارد !؟ قهرمان شطرنج هم از عهده اش برمی آید !؟ حمل بار توسط یک قهرمان ملی شناخته شده، نشان از بیماری روحی او دارد تا مناعت طبع او !؟ او می تواند در یک موسسه خیریه ، حتی غیرهمسو با حکومت ، حضور داشته و با صحبتهای امداد خواهانه و نوعدوستانه ، مردم را به حمایت و همراهی ترغیب کند و حضورش اعتباری به آن صندوق و جمعیت باشد ... وسایل خریداری را با فرغون ببرند ، سالم تر به دست نیازمند می رسند و نیاز به دوربین و فیلمبرداری هم ندارد ... »

متاسفانه ، افزاط و تفریط ، پدر فرهنگ ما را درآورده است !؟ در انیمیشن « پهلوانان » که تی وی پخش می کند ، «پوریای ولی» شده است چیزی بالاتر از رستم و هرکول افسانه ای و طوری داستان سازی می شود تا به واقعیت نزدیک باشد که بیشتر از اینکه آموزنده باشد ، فریبکارانه است و تولید فرهنگ خوب نمی کند !؟  در صحنه مقابل رسول خادم کولبری می کند تا جایگاهی مانند تختی پیدا کند ولی نه تلویزیون و نه نقل سینه به سینه مردم ، در جریان زلزله قبل از انقلاب ، تختی را در مقام فرغون نشان نداده بود و برای جمع آوری کمک نشان می داد !! این حد از دروغ سازی و این حد از ریاکاری ، در هیچ جای دنیا ، غیر از ایران ، قابل مشاهده نیست !؟ 

و بعد عده ای در اول سال استوری می گذارند که خدایا کشور ما را از خشکسالی و دروغ حفظ کن !! شما دروغ نگو ، زیر دروغ را لایک نکن ، پشت دروغ نمان ... تا کلا ریشه کن شود !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 09:53

با درود
به مطالب واقعی اشاره کردی
من هم عکس این پهلوان پنبه را در سیستان دیدم
ولی به حقایق پشت پرده اش بی توجه بودم

سلام
من آدم منفی نگری نیستم ولی سیستان و کلا زندگی عشایری و روستایی به فرغون بیشتر از قهرمان ملی با پنج مدال ، احتیاج دارد ... خود را مصداق حبط اعمالکم می کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد