یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

آخیش ...


این مورد را برخلاف خیلی موارد دیگر باید جنسیتی (!؟) اشاره کنم و رد بشوم و آن اینکه برای درک سختی رد کردن ماه فروردین ، باید پدر باشی و مرد ؟!

 

 

یک موردی هست که بین طبقه کارمند و کارگر بعنوان مزد بگیر (!؟) و طبقه بازاری و کارفرما بعنوان بخش خصوصی (!؟) و حتی بخش مدیریت دولتی ، یک جور حس میشود و آن سختی رد کردن ماه فروردین است ... ماه فروردین بنوعی خلاصه یک سال است و کسی که فروردین را پاس کرده باشد ، اگر اتفاق و حادثه ای غیرمترقبه او را تهدید نکند ( یکیش هم همین داستان پرنده های ناشناس !؟ ) ،  خر زندگی اش را ؛ حتی اگر لنگ لنگان (!؟) تا پایان سال می برد ( البته توکل بر خدا و صدقه مکرر نباید فراموش شود ! )

فروردین امسال هم کمی زیاده از حد کش آمد و امروز انکار فصل بهار تمام شده است ... امسال هر کسی باری داشت آورد و روی دوش فروردین گذاشت ، ماه رمضان که دوبله پارک کرد کنار نوروز (!) ، بلایای طبیعی هم که به لطف بارش نعمات الهی و به عدم لطف مدیریت اصولی همیشه در کنار شادی ها هست (!) یک نیمچه تسویه حساب بین المللی هم با رعایت تمام جوانب اخلاقی ، و البته با موشک صورت گرفت که منافقین هر دو کشور اسرائیل و ایران را در استرس و نگرانی فرو برد (!) و خیلی ها هم اصلا بیخیال داستان احتمال بروز جنگ بودند خاصه در اینطرف  سیم خاردار(مرز !) که ایران باشد و مشغول روزمره ها ... همه اینها باعث کش آمدن فروردین شدند و بهرحال ، نیک یا بد ، تمام شد و ورقش برگشت و فردا ۰۳/۰۲/۰۱ است و اهالی فال و طالع بینی و ... می توانند این ترتیب رندگونه را ملاک گرفته و اردیبهشت را بهاری تر از فروردین شروع بکنند !!

امروز که آخرین روز فروردین بود ، ما سری به منطقه جلفا زدیم که خبر رسیده بود که اطراف جلفا را آلاله ها پر کرده اند ... و رفتیم و دل سیر لاله دیدیم و طبیعت خوب را خوب تماشا کردیم و چشم اندازهای زیبا و کوههای برفی دیدیم و در حالی که همان ابتدا قرارمان بر خرید نبود ، کلی خرید کردیم  و برگشتیم ...

فردا چند فقره عکس اضافه می کنم

 

پ ن پ ۱:

مثلا تیم تراکتورسازی نتوانست از فروردین بسلامت رد شود ، دو مساوی و دو شکست سخت و آبروریزی ناجور در مقابل حریفان و هوادارانش !؟ و ما همچنان طرفدار ماشین سازی هستیم ، تیمی که نه در جدول لیگ و جدول دسته یک و حدول دسته دو و ... که روی جدول خیابان هم جایی ندارد ولی همچنان در قلب ماست ؟!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
فاضله شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 07:54 http://1000-va2harf.blogsky.com

فروردین خوب بود

سلام شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 15:22

فروردین ماه سختی بود
و البته چون با ماه مبارک مصادف شد سخت تر شد
اولش اینکه تعدادی از همسایه ها پیشنهاد سنگ صابی کف پارکینگ را دادند
تازه شروع کرده بودند
که ما بار سفر بستیم و بشمال رفتیم
هزینه ی هر واحد دو میلیون هشتصد
بعدا به پله ها و سنگ های حاشیه هم رسید
و شد هشت میلیون و هشتصد
همسایه ها هم پولش را دادند و هم سر و صدا و گرد و خاکش را تحمل کردند
به قول یکی از همسایه ها گذشت ولی سخت گذشت
جنگ که نشد ولی بار جنگ نشده به دوش مردم افتاد !

سلام
به به ... بسلامتی رفتید و برگشتید و تمام شده را تحویل گرفتید ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد