یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تراکم همایش ها

 

این روزها همه چی به تبریز ختم می شود تا مگر تبریز 2018 با حرف و حدیث کمتری به پایان برسد !! همایش پشت سر همایش و کنگره پشت سر کنگره !! تبریز 2018 بجای اینکه در پایتختی کشورهای اسلامی نقش بازی بکند ، تبدیل شده است به جمعه بازار کارهای مثلا فرهنگی !!

  

 

این روزها در همه جای کشور مهمان های تابستانی حضور دارند ، مدرسه ها نقش هتل ها را بازی می کنند و مهمان ها دسته دسته و البته خسته خسته از پیاده روی ها و دیدار از جاهای مختلف شهر ، در همه جا دیده می شوند و در این میان کار  و با رمن سکه است و هی دارم آدرس می دهم !!

 

یکی دو روز پیش بود و همایش ادبی داشتیم که امروز روز آخرش هست و جمعی از نویسندگام معاصر در آن حضور داشتند که گل سرسبدش دولت آبادی بود و شمس لنگرودی و ...  و در این طرف جشنواره فیروز ه برگزار می شد و امروز عصر اختتامیه است و به رسم سالهای قبل در پایان از یکی از چهره های هنری شهر تجلیل می شود که این بار قرعه بنام استاد قبه زرین افتاده است !! و جالب اینکه از فردا دوباره همایش شروع می شود در زمینه کارهای تجسمی و ... تراکم همایش بقدری است که رسانه ها نمی توانند پوشش بدهند و این حجم از کارهای بالادستی چه ثمری دارد را کسی نمی داند ؛ البته تقویم کاری برخی روسا و مدیران را پر می کند و در جابجائی بودجه ها نقش بسزائی دارد ولی آیا این همایش ها بررسی می شود که در طول سال و در درازمدت چه تاثیری بر ادبیات و هنر و ... دارند !؟ البته ناگفته نماند که صفحات اینستائی باندازه ی کافی ازعکس های سلفی و همراهی و ... پر می شود

 

وقتی در کشور یک نفر متولی صد تا کار می شود معلوم است که فقط برای امضا کردن پای سندها وقت پیدا می کند و نمی تواند بنشیند و ارزیابی درستی ا زکارهایی که قرار بود بشود و یا نیمه کاره شده است و یا در مرحله ی کلنگ زنی مانده است و ...بعمل بیاورد !! کافیست آدم بتواند پیدا بکند معمای اصلی " تبریز 2018 " را !؟ اینکه مسئول اصلی آن کیست !؟ متولی اجرائی اش کیست !؟ تائید کننده برنامه هایش کیست !؟ بررسی کننده ی نتایج اش کیست !؟ البته آنچه این سوالها را سخت می کند یک چرائی است که پشت هر جواب قرار دارد !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد