یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

یادداشت روز

 

امروز کمی خرید لازم بودم و برای همین رفتم بازار ... چند روزی هست که برنامه ی کاری ادارات را از کله ی صبح کرده اند و برای همین برنامه حرکتی اتوبوس ها هم بر اساس آن بهم خورده است و در این چند روز تاخیرات 20 - 25 دقیقه ای اتوبوس برای کسانی که هر روز از اتوبوس استفاده می کنند ،  پیش آمد طبق برنامه محسوب می شود !!

   

یکی دو روز پیش یک خبری خواندم ( در سایت غیر مجاز !! ) و نوشته بود که ایران این همه صحرا و بیابان خورشیدگیر دارد و می تواند ( اگر بخواهد و بتواند !! ) انرژی خورشیدی را می تواند جایگزین بکند و از این حرفها و البته راهکار که در دو سطر داده نمی شود !!! این حرف توی گوشم مانده بود و رفتم از یکی از همکاران بازنشسته ی قدیمی که مغازه تجهیزات برقی فروشی دارد چند تا لامپ بخرم !! صحبت مان گل انداخت و نیم ساعتی مشغول رتق و فتق امو رکشور بودیم !! این روزها وقتی از یکی حالش را می پرسی محال است به چند جمله ی کوتاه بسنده بکند و بلافاصله می رود از پاستور تهران شروع می کند و کم کم می آید به جواب می رسد (!) جواب ها هم که معلوم است ، مثل اینکه اخبار 20:30 گوش می دهی !!؟ یکسری حرفهای ضد و نقیض که فقط نشان می دهد طرف ناراحت است ، حالا چقدر حق دارد و چقدر راست می گوید ربطی به سوالی که در مورد حالش پرسیده شده است ندارد !!

 

از اوضاع حاکم برمی آمد که این همکار و دوست اسبق ما در حال بررسی وضعیت بازار و سکه و دلار بود و داشت محاسبه می کرد که وسایلی را که دارد با چه نمودارِ منطقیی بالا بکشد و به قیمت روز نوسانات بازار نزدیک بکند !! مبنای کارش را روی یک کاغذ نوشته بود و جلوی چشم اش بود ؛ دلار  8850 !! کمی بعد یکی از مشتریان قدیمی شا سررسید و چند قلم وسایل آورده بود و یکی دو قلم ا زتجهیزات برای برای پکیچ و ... برداشت و بعد معلوم شد که ایشان چند سالی است که در یکی از شهرستان های اطراف تبریز (!) مشغول نصب و راه اندازی صفحات خورشیدی است و کار و بارش خوب است ، از طرز حرف زدنش هم معلوم بود که سواد خوبی دارد و اطلاعات بازاری خوبی نسبت به کارش دارد و البته در این میان چیزی که گفت و برایم جالب بود خبری در مورد افزایش قیمت سرسام آور لوازم باطری ها و تجهیزاتی که در آسانسورها و درهای اتوماتیک بکار می رود بود و اینکه به کمک این قطعی برق این اقلام بطرز عجیبی در بازار مشتری پیدا کرده و به قیمت بالائی در حال فروخته شدن هستند و راست و دروغش پای خودش !!!

 

این روزها برخی هستند که کمی بالاتر نشسته اند و در حاشیه هم هستند و برخی اطلاعات و آمار دست شان هست و میدانند که چه چیزی را کی به بازار وارد کنند و چه چیزی را گردن چه چیزی بیاندازند و از این راه نقدینگی های مردم را بالا می کشند !! این مردم هم عجیب نقدینگی دارند و رو نکرده بودند !؟!؟ یک کامیون سکه در بازار بیاورند در عرض نیم ساعت همه را می خرند !!

 

لامپ های مرا با حساب همان دلار 4000 تومانی داد و دست اش درد نکند !! منت هم نگذاشت ... سر راهم از یکی قیمت پرسیدم و دیدم حداقل در هر کدام بالای 2000تومان کم حساب کرده است !!

 

در بازار میوه و سبزی ، نعمت به وفور بود !!!  در دهه کرامت هستیم و برای همین قیمت خربزه مشهد نسبت به بقیه کمی بالاتر رفته است !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد