یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

مدیریت رَندوم !!

 

یکی دو روز است که هوا گرمتر شده است و برای همین تقاضای عاجزانه برای مصرف بهینه و عاقلانه در دستور کار دولت و رسانه ها قرار گرفته است !! وقتی در زمانی که باید ، آموزش صحیح داده نمی شود معلوم است که در زمانی که نباید ، باید عاجزانه تقاضا بشود !!

  

و من خودم سالها کارمند دولت بودم و می دانم که در هیچ جائی مانند ادارات دولتی اسراف و تبذیر ؛ آنهم تا خرخره وجود ندارد !! یعنی اغلب دولتی ها به اموال دولت و ملت مانند یک غارتگر نگاه می کنند و در استخدام دولت بودن را یک فرصت برای چپاول می دانند !!!

 

خلاصه اینکه برنامه قطعی برق در راس برنامه ها قرار گرفت !! من اصولا آدم شکاکی هستم و از کنار هیچ چیز به سادگی رد نمی شوم !!! همیشه از این قبیل برنامه برای تابستان داشتیم ولی با مدیریت (!!) یعنی کارخانه های بزرگ را مجبور می کردند تا به نوبت مدیریتی و نه بدلخواه 10 روز با عنوان تعطیلات تابستانی (!) فتیله ی تولید را پائین بکشند تا در سطح شهر معضل کمبود برق بنحو چشمگیری کاهش بیابد !! کارخانه هایی مانند ریخته گری ماشین سازی و تراکتورسازی هر کدام باندازه ی یک سد برق مصرف می کنند !!! اما در این چند وقت که برای تحمل بی تدبیری های (!) متداول هی به کارخانه ها باج می دادند!! برنامه ی تعطیلی تابستانی به دلخواه شده بود و برخ یاصلا تعطیل نمی کردند و جالبتر اینکه بعد از واگذاری به بخش خصوصی معنی اینکه دولت به بخش خصوصی در مورد مصرف راهکار بدهد از میان رفته بود !! فلذا برنامه ی مدیریت انرژی بصورت رندوم به راه افتاد !!! در عرض یکی دو روز رندوم بودن این مدیریت کشکی بر همه آشکار شد !! برخی جاها در روز بیش از سه نوبت و برخی جاها یک مورد قطعی برق داشتند و البته که همیشه تلفن اداره برق شلوغ و در دسترس نبودن را در راس برنامه داشت !! از طرف دیگر رندوم بودن و غیر برنامه ای بودن قطعی برق که می شود آن را در رادیو و در ساعات مختلف اعلام کرد و مردم را سرگردان نکرد (!!) خود یک تدبیر ناشیانه برای تحمیل این موضوع بود که در کشور مشکل انرژی وجود دارد ، مثل سایر مشکلات و البته مقصر دولت نیست و دست های دیگری در پس پرده هشتند !!  اینکه دولتی که در دو ماه ابتدای حضورش اعلام می کرد که گندم فقط برای دو ماه در انبارها هست (!!!) و سال بعد به خودکفائی گندم برسد (!!!) و در عرض دو سال شکوفه های اقتصاد به بار نشسته و تورم را یک رقمی بکند و جلوی رشدش را گرفته و از ریشه بخشکاند (!!) با این جهش دو برابری و حباب وار دلار و گراین لجام گسیخته (!!) به اقتصاد ورشکسته برسد و آن وقت مردم را چگونه باید سرگرم کرد !!؟  با لمس بدبختی آنهم به روش درگیر کردن مردم با مایحتاج روزانه شان !!!

 

دیشب خانه مادر بانو مهمان بودیم ؛ نه برق داشتند و نه آب !!! جالب اینکه در یک ساختمان 4 طبقه ، طبقه اول و دوم و راه پله برق نداشت و طبقه سوم و چهارم برق داشتند !!!! در ساختمان مجاور هم طبقات یک در میان برق داشتند و بنظر می رسید که این هم مدیریت رندوم بین محله ای بود !؟ یعنی به نوبت فاز یکی از سیم های 5 گانه ی تیرهای برق را قطع می کردند و قطع و وصل برق مانند رقص نور دیسکوهای کشورهای کافر شده بود و از طرفی می شد سر خیلی ها برای بودن یا نبودن برق کلاه گذاشت !!!

 

http://s9.picofile.com/file/8331599300/IMG_20180711_212751.jpg

 

برای همین شام و بساطمان را برداشتیم و رفتیم ، بیرون از خانه و زیر چراغ های شهرداری (!) شام مان را خوردیم و نیمه شب بود که به خانه برگشتیم ... موقع ورود به خانه یادم افتاد که انگلیس با کرواسی بازی دارد و یک نیمه از بازی را با موبایل تماشا کردم و چقدر خوشحال شدم که نتیجه آن شد که باید می شد و انگلیس  از صحنه کنار رفت !!


اصولا تیمی که با سیاست می خواهد بازی بکند باید برود میدان جنگ و نه میدان فوتبال (!) البته همیشه یک عده دم شان را از تله فراری می دهند و فرانسه این بار با دوز و کلک خودش را به فینال رساندو حق اش نبود !!! ( البته خیلی ها مدعی هستند که فرانسه باندازه ی 3 تیم ملی ؛ بازیکن خوب دارد !!؟ ولی بد بازی کردن با اینهمه بازیکن خوب ، نشان می دهد که تفکریکه پشت سر آنها معیوب است !! )

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین شنبه 23 تیر 1397 ساعت 15:22

سلام

کاکو بازم گلی به جمال شیراز !

برای ما قشنگ یک جدول زمان بندی شیک و مجلسی تهیه و توزیع کردن که رأس ساعت برق میره و راس ساعت هم میاد!
امروز جدول ساعت 10 تا 12 رو نشون میداد که یک دقیقه مونده به ده، برق رفت (اداره برق هم پیشواز میره ظاهراً) و درست راس 12 برق اومد ..

دیگه چه غمی داریم؟
بقول مرحوم خسرو شکیبایی: باقیش دیگه شهین مهینه!!

سلام
برای رفع تکلیفی اینجا هم از این چیزها هست ولی خبررسانی باید جوری باشد که همه گیر بشود !! مثلا زیرنویس شبکه های محلی باید بنویسند یا روش های دیگر که همه بتوانند استفاده بکنند والا شما چند صفحه در اینترنت بگذارید که اطلاع رسانی نیست !؟ 80درصد مردم کاری با اینترنت ندارند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد