یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شود ...

 

دولت الکترونیک در این دوره و زمانه شاید از حلوا هم شیرینتر بنظر برسد ؛ مخصوصا برای ملتی که در پیچ و خم ادارات و سازمان های دولتی عمرشان تلف می شود و صد البته از همین تلف شدن عمرهاست که برخی کارمندان به نان و نوائی می رسند !!

  
 

بیمه آینده ساز یکی از سازمان های نیمه خصوصی در زمینه بازنشستگی و بیمه بود که برخلاف سازمان بی در و پیکر و به مصداق واقعی کلمه ؛ بی صاحابِ (!!) تامین اجتماعی (!) ظاهری واقعا شیک و برخوردی خاص داشت و ناگفته نماند دلیل این نوع برخورد متفاوت در جامعه ای که لبریز از بی نظمی و شانه خالی کردن از زیر مسئولیت و ... است از نوع معجزه نبود (!) بلکه به این دلیل بود که اعضای این صندوق همگی از کله گنده های کشور بودند و همیشه در راس شورای سیاست گذاری این بیمه اشخاص تراز اولی مانند معاون اول ریاست جمهوری حضور داشتند ... یک زمانی دکتر حبیبی و رفسنجانی بالای سر این صندوق بودند و حالا هم که معاون اول کشور در راس شورای سیاست گذاری حضور دارد ...

 

این صندوق ظاهرا شیک و مال از ما بهتران در سالهای کمی دورتر از سونامی بی تدبیری و مدیریت سوء در امان نمانده و کم کم با سرعت بالایی خودش را به ادارات و سازمان های دیگر رساند ... هنوز شعارهای یتیم زاده ای که در زمان عضویت ما در صندوق ، مدیرعامل صندوق بود را بیاد دارم که بی شباهت به دروغهای رئیس جمهور آن زمان نبود که تکریم ارباب رجوع را بر سر زبان ها انداخت و از آن زمان ارباب رجوع دو رده از نظر تکریم سقوط کرد و کارمندهای بی لیاقت (!) جری تر شدند !!

 

هفته ی قبل من یک معرفی کسر حقوق برای بانک می خواستم و برای همین از طریق همین مجاری الکترونیکی ، فرم درخواستم را پر کردم و ارسال کردم و مسئول مربوطه از طریق تلفن اعلام کرد که تا یکی دو ساعت کارش تمام شده و برایم ارسال می شود !! و این ارسال از شنبه ی اول هفته تا پنجشنبه ای که حالا باشد ادامه یافته است و در چهار روز اول هفته کلیه ی نامه ها در انتظار امضای رئیس بودند که ظاهرا سرشان خیلی شلوغ می باشد !! البته دلایلی که می آوردند نشان می داد که سر رئیس خیلی شلوغ می باشد ولی آیا لازم است رئیسی که به کارهای آن چنان بالادستی می رسد ، حتما پای هر نامه ای را امضا بزند !؟!؟ این قبیل نامه ها را همان دفتر فنی و یک رئیس جزء هم می تواند امضا بزند !!

 

و اممممما مشغله ی رئیس در این روزها چیست !؟ از اردیبهشت ماه هم رد شده ایم و هنوز چانه زنی سر افزایش و نحوه ی افزایش سالانه حقوق بازنشستگی حل نشده است !! مدیرعامل جدید هوس کرده است که برای حقوق های بازنشستگی نجومی افزایشی در نظر گرفته نشود و این افراد که کم هم نیستند و کم قدرت هم نیستند ، با این امر مقابله می کنند و موافق طرح پلکانی و نردبانی و آسانسوری نیستند و دوست دارند که در زمان افزایش ها به چشم کارگر به آنها نگاه بشود !!! برخی از این قدرتمداران با نفوذ که اتفاقا هنوز شاغل تشریف دارند (!) حقوق بازنشستگی بالای 30 میلیون تومان از صندوق دریافت می کنند(!)  حالا درآمدهای دیگری که ازشیر مادر حلالتر هستند جای خود دارد !!


و طبق معمول ، در نهایت ،  این قبیل کاسه کوزه زمین زدن ها در نهایت در سر همان طبقه ی پائین شکسته می شود...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد