یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

حرف های تازه !!

 

با سرعتی که جامعه گرفته است هر روز یک اصطلاح و عبارت تازه مد می شود ، البته کاش به آن حد می رسیدیم که خودمان به تناسب روزگارمان اصطلاح اختراع بکنیم و از اصطلاحات خارجکی استفاده نکنیم ...

  

جناب رئیس جمهور که دو سال گذشته را صرف قلع و قمع مدیران اسبق کرده است دیروز در یک چند دقیقه ای که نمی دانم در چه محفلی بود از مسجد و وحدت حرف می زد و این حرفش برایم تازگی داشت که همه باید دست به دست هم بدهند و با اتحاد مشکلات را حل نمایند !! لابد یادشان رفته تعدادی از همان همه ها ، کسانی هستند که بنظر ایشان بدون بلیط سوار شده بودند و حالا دارند پیاده برای خودشان حال می کنند و در همان رده و رتبه حقوق می گیرند و استراحت دوره ای می کنند به امید دوره ای دیگر و احتمال پیروزی  و سوار شدن به اتوبوس چرب و نرم دولت !! شکر خدا که نام سال را هم در پشتیبانی از این دولت نهاده اند و جای بهانه ای وجود ندارد !!


حالا که موعد خرمن نزدیک شده است ، مردم منتظر اخبار خوبی در مورد وعده های سر خرمنی هستند و از قرار معلوم پرداخت یارانه ها علاوه بر شکستن کمر وزیر نفت ، این روزها دغدغه ی اول وزیر بازرگانی و اقتصاد و دارایی شده است و در تمام جلسات هیئت دولت از آن حرف می زنند ... وقتی حرف از یارانه به میان می آید انگار در خانه زن دارد از مهریه حرف می زند !! چنین معلوممان می آید که یارانه بمراتب بیشتر از انرژی هسته ای حق مسلم ملت بوده است !!!

 

===

 

یکی دو روز پیش رفته بودم اتاق همکاران برای احوالپرسی ؛ طبق معمول حرف من در مورد خرید دوچرخه و ماشین همیشه تازه است ... حرفی از ماشین شد و گفتم : "می خواهم بروم و دنا بخرم !! " یکی از دوستان حرفم را تائید کرد و آن دیگری گفت : " نه بابا ... نخر !! اصلا قیافه ندارد و ... " و یکی دیگر اضافه کرد : " مگر نشنیده ای که کمپین راه انداخته اند که ماشین نخریم تا ارزان شود و ... " گفتم : " به به ... بانی و باعث این کمپین چه کسانی هستند ! ؟ " معلوم شد از نوع اینترنتی و تلگرامی می باشد !!

 

آدم دلش می سوزد بحال مردمی که نمی دانند پشت سر چه کسی حرکت می کنند !؟ آیا اساس حرکت بر اساس اصلاح اقتصادی است یا فشار مضاعف !؟ حتی اگر حرف درستی هم باشد آیا تاثیر دراز مدت دارد یا کوتاه مدت !؟ اگر با نخریدن ارزانی می شود باید این را فرهنگ کرد و در همه ی زمینه ها اجرا کرد ... البته قیمت گذاری رابطه ی مستقیمی با سواد کم بالا دستی ها دارد و اگر کمی ریاضی بلد بودند شاید حل می شد !!

 

بااین حساب من مصمم شدم که بروم و بخرم ، من که نمی خواهم کمر دولت بشکند ، البته نه پشت دولت که دوباره پشت همین ملت ؛ خودروسازی با شرکت های اقماری اش بزرگترین جناح صنعتی کشور است و این بار هجمه ی خارج از کشوری آن را نشانه رفته است ،

 

یک عده عاشق اصطلاحات خارجی هستند !!  یک عده عاشق اصلاحات خارجی هستند !!

 

===


از قرار شنیده ها انگلیس دوباره هوس کرده است تا سفارتش را احیا بکند ، با توجه به مورد دار بودن سفارت قبلی و راههای زیرزمینی اش به خانه ی برخی بزرگان (!) احتمالا دنبال زمین بزرگ و بهتری باشند !! بنظر می رسد که در قیمت زمین و مسکن و اجاره و ... تاثیر داشته باشد ، مخصوصا که مشتری انگلیس است و طمع دیرینه اش به این آب و خاک ، زمینی به وسعت تمام کشور را طلب می کند !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد