یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

ساده خوری ...

 

ساده زیستی مقدماتی دارد که اهم آن ساده خوری است ( دادو )

 

 

امروز کمی زود از خانه زده بودم بیرون ، وقتی نان را گرفتم تازه متوجه شدم ده دقیقه زودتر از هر روز است !! برای همین قدم زنان رفتم تا چهارراه قبل از ایستگاه خودم تا قدمی تازه کرده باشم ، بعد هوس کردم از لبنیاتی سر چهارراه کمی کره محلی بگیرم که برای صبحانه بخورم ...

 

از من پرسید چقدر می خواهی ؟ و جواب دادم که نه نرخش را می دانم و نه رابطه ی حجم و وزن اش را ، تو بده هر جا دیدم کافیه خبر می دهم !! بنده خدا همان دشت اول صبح چشمهایش گرد شده بود !! البته خبر نداشت که کسی خرید اول را کرده که تا عصر صندوقش را پر از پول خواهد کرد !! باور ندارید فردا صبح چشم به در خواهد ماند !!

 

هم ساعت 7 از آن خوردم و هم ساعت 10 ، ناهار را هم بهمراه گربه ها خوردیم و خیلی سعی کردم به آنها زیاد بدهم ولی نشد که خودم کم بخورم ، مخصوصا که هوس کرده بودم با نان بخورم !!

 

عصر زمان بازگشت از کارخانه که داشتم برای سه تا گربه ای که هر روز عصر به فاصله ی معین از هم می نشینند و منتظر آمدن من هستند غذا بر می داشتم ، دیدم یک تیکه از نانم مانده است و آن را کره مالیده و خوردم !! 

 

خانه که رسیدم کوکو سبزی آماده بود و بویش داد می زد " حسنک کجایی !!؟ " یک لقمه کوچک زدم در حد و اندازه های شام یک نفر از نوع رژیمی !! بعد با دوستم تماس اس ام اسی داشتم و قرار گذاشتیم برویم شام کثیف بخوریم !! شام کثیف را هم خوردیم و خدای نکرده کم فروشی نکردیم !!

 

بعد از شام رفتیم یک جایی تا وسایلی از خانه ی یکی بگیرند و بعد سر راهمان رفتیم بستنی خوردیم !! همه این اتفاقات خیلی ساده و بدون برنامه ی قبلی پشت سر هم ردیف می شدند !!

 

وقتی خانه رسیدم در مرز انفجار بودم که مادرم آمد ، بعد از رفتن من او رفته بود خانه همسایه برای کمی شب نشینی !! با خودش یک بشقاب خاگینه آورده بود در حد تیم ملی ( از نظر کیفیت محال است کسی چیزی را با تیم ملی مقایسه بکند و این تشبیه مقلوب بود !! ) 

 

به قصد یک تیکه ی کوچولو رفته بودم ولی نصف اش را خوردم و یادم افتاد که :

 

" ساده زیستی مقدماتی دارد که اهم آن ساده خوری است !! "

 

نظرات 3 + ارسال نظر
همطاف یلنیز پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 08:31 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
ساده زیستی مقدماتی دارد و اول از ساده خوری پذیرش و خواستن ساده زیستی است ( قال همطاف )

ما یک قیل داریم و یک قال که باهم می شوند قیل و قال !! قال شما بیشتر بوی قیل می دهد

khatere hastam جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 13:28

گفتید خاگینه یادم اومد سال ها پیش توی ارومیه بنا به اجبار زندگی میکردم یه خاگینه شیرین درست میکردن به اسم فکر کنم قیقناق یا یه همچه چیزی .. خاگینه شما هم اونجوریه؟ من با وجودی که غذای شیرین دوست نداشته و ندارم ولی عاشق این غذا بودم

قیقاناخ ترکی خاگینه است و البته به روش های مختلفی و برای زمان های مختلفی تهیه می شود ، شاهانه دارد و خانوار سیر کن !!

khatere hastam جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 14:14

ممنون از توضیحتون نمیدونستم منظور همون خاگینه است چون شیرینش میکردن فکر میکردم برا همون اسمش تغییر کرده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد