یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بو دار !!

 

از یک متولد سال سگ انتظاری غیر از این نمی توان داشت ؟!! رفتم اتاق یکی از مدیران و وقتی وارد شدم دیدم عجب بویی در فضای اتاق پیچیده است ،البته سگ هم سگ های قدیم ؛ آخر بهمن ماه من داشتم بوی شفتالو در هوا رصد می کردم !!

 

 

یک نفس عمیق کشیده و گفتم : " ازاین اتاق عجب بوی مستهجنی می آید !! " مدیر مربوطه خندید و کیف اش را باز کرد و یک پرتقال از نوعی که مرفهین بدون درد می خورند بیرون آورد و به من تعارف کرد !! گفتم : " منظور من این بود که خودش را خوردی با بوی آن چه خواهی کرد !! " ( این هم اشاره ی بود به یک حکایت آموزنده از نوع کوچه بازاری !! ) خلاصه اینکه هی آمدم مورد را شستشو بدهم بدتر شد و بالاخره پرتقال را برداشتم و آمدم پائین !!


البته این سوال باقیماند که آیا من بوی پرتقال با شفتالو را اشتباه رفته بودم ، با این حساب سگ هم سگ های قدیم !! یا اینکه پرتقال بی خاصیت و بیرنگ و بوی پرورشی را با عطر و اودکلن بودار کرده بودند و رنگ آمیزی هم که سالهاست مد شده است و پرتقال هم پرتقال های قدیم !!!


===


امروز شمع 19 سالگی از سابقه ی درخشانم را فوت کردم و از امروز تا پانزده سال دیگر ، شامل یکی از نامه های بیشماری خواهم بود که در کشوی وزرای محترم کار و رفاه و تعاون و یا بخشنامه های بیشمار در کشوی روسای محترم انواعی از بیمه های بازنشستگی وجود دارد ...


یعنی اگر شنیدم فردا بازنشسته می شوم همانقدر خوشحال خواهم شد که اگر شنیدم پانزده سال بعد همانقدر ناراحت !! یعنی از امروز پارانتز باز شانسم برای بازنشسته شدن باز شده است ...


===


یک بام و دو هوا را که شنیده اید ، یک هوا و اینهمه بام مصداق بارزی از شرکت های بیمه کننده عام و خاص این کشور خاص می باشد ... در جریان هم هستید که هر از گاهی تعدادی وزیر کنونی و وزیر اسبق می نشینند تا در مورد تجمیع بیمه ها و مشکلات حرف می زنند و انگار نه انگار که خودشان زمانی وزرای محترم همین وزارت خانه های نامحترم بوده اند !!


بر اساس قانون ملت همیشه در صحنه می توانند در صورت تمایل اقدام به پرداخت حق بیمه دو سال خدمت اجباری خود نموده و آن را وارد گردونه ی سوابق بیمه ای خود بکنند !! در این رهگذر بیمه تامین اجتماعی با یک قانون ساده و مشتری فهم دو سال را محاسبه و بصورت 10 قسط از بیمه گذار متقاضی دریافت می کند !!! بیمه آینده ساز که یک صندوق بازنشستگی ظاهرا خاص و در پشت پرده تابع عام است روش خاصی دارد ، اول اینکه قانون محاسبه اش را آشکار نمی کند و دوم اینکه همان دو سال را جوری محاسبه می کند که دقیقا ده برابر ارزش ریالی صندوق تامین اجتماعی می شود ... یعنی زیر سقف یک کارخانه دو نفر که شغل یکسانی دارند اقدام به درخواست محاسبه حق بیمه خدمت سربازی شان می کنند ، برای یکی از آنها از تامین اجتماعی یک و نیم میلیون تومان فیش می آید و برای آن دیگری از صندوق آینده ساز پانزده میلیون تومان !!! 


............................................... ( این قسمت را برای خود خدا نوشته ام شما زور نزنید !! )

 

===

 

این قسمت هم مطلبی داشت ولی یادم رفت ، ولی مطمئنم چیزی بود !!

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
viista سه‌شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 09:41 http://viista.blogfa.com

سلاااااااااااااااااام.مرسی رفیق قدیمی
امیدوارم همیشه موفق و شاد باشید.خوشحالم کردین

khatere hastam جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 13:05

بنده از سگ بودنم شامه خوبی که نصیبم نشده خیلی سعی کردم اقلا درست پاچه بگیرم که در اون مورد هم موفقیتی نصیبم نشده..
امیدوارم وفاداریش رو اقلا به اثبات برسونم

ایشالا همه با هم به اثبات برسد ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد