یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

انتخاب !؟

 

عنوان پست را نوشتم و بعد دیدم به عناوین برنامه های تلویزیون در این موسم انتخاباتی شبیه شد ولی عنوان را عوض نکردم  ...

  

 

با اینحال از انتخابات شروع می کنم ، در چند پست قبل که داشتم علی پولاد و کتابش را با خاک یکی می کردم (!؟) به یک نام اشاره کردم ؛ جاواد نعره !؟ ( جواد در ترکی جاواد می شود !) 

ما چون زورمان به اَعراب نرسیده است تلافی اش را سر اِعراب در می آوریم !؟ و اصوات کوتاه را بلند می کنیم و اصوات بلند را کوتاه و کلمه را ترکی می کنیم و مخصوصا در تلفظ نام ها این عمل شایع تر است ، نادر می شود نادیر ، جواد می شود جاواد !!؟

جواد نعره !؟ همچنانچه از نامگذاری و لقبش مشخص است از لاتهای بی سر و پای خیابانی می باشد !! چند وقتی هست که او را ندیده ام ، و اتفاقا امروز چندمین سالگرد ندیدن اوست ، آحرین بار در چنین روزی او را دیده بودم ... شاید در ادامه توضیح دادم !؟( عجب تصادفی !) این جواد آقا اهل خیابان حافظ بود و خیابان حافظ هم موازی و همسایه غربی خیابان مارالان می باشد که از محلات قدیمی تبریز بوده و در روزگار قدیم دو سوم فرش تبریز در آن محله بافته می شده است !؟ 

این جواد آقا از لات های بدبخت خیابان بود !؟ چون نه هیکل مناسبی داشت و نه زر و زوری !؟ ولی تیپ راه رفتنش خیلی خروسی بود !؟ و در ظاهر دقیقا چیزی شبیه مرغ پرکنده بود !؟ خلاصه اینکه برای اهل محل و مخصوصا جوانها که دست انداختن لات های بی سر و پا را برای خودش مایه تفریح می کردند ، اسباب بازی خوبی بود !! پول توی جیبش می گذاشتند و می بردند غذاخوری و موقع بیرون آمدن ، جواد آقا یک فیلمی بازی می کرد که مثلا " اصلا کسی دست به جیب نبره که همگی مهمان من هستید و از این حرفها !؟ " و یکبار هم تعریف می کرده که در جایی با سی چهل نفر روبرو درآمدیم و من دست به دشنه بردم و هرکسی از مقابل می آمد را می زدم و می کشتم و همینجور که ادامه می دادم ناگهان از آسمان صدایی آمد که " جاواد!!  مَن خَلَقَ سَن قَتَلَ ! " ( یعنی جواد ، من خلق می کنم که تو بکشی !؟ " و این عبارتش خیلی معروف است و شاید به جرات بشود گفت 99/9% مردم تبریز او را ندیده اند !! ولی این عبارت را در همه جای مناطق ترک نشین شنیده اند !!

گفتم موسم انتخابات است و چرا من یاد جاواد نعره افتادم !؟ یکی از نمایندگاه تبریز را که اتفاقا در تهران بیشتر طرفدار دارد و البته دست های پشت پرده سیاسی او را از تبریز کاندید می کنند (!) در این دوره توسط هیئت تشخیص صلاحیت شهر تبریز ، با خِفَّت رد صلاحیت شد !؟ و بدجوی به او برخورد !! طوری که یکی دو هفته آن را پیراهن عثمان کرد و توی تهران و فضای مجازی گرداند (!) و بالاخره با پادرمیانی برخی از اصحاب پشت پرده (!؟) با یک مِنَّت بزرگتر او را دوباره به چرخه انتخابات وارد کردند (!) و بعد از اینکه تائید صلاحیت شد ، در فضای مجازی ادعا کرد که هر دو طرف اصولگرا و اصلاح طلب از من برای سرلیست شدن در تهران دعوت کرده بودند !؟ و این کُری خوانی بعد از سالها یک عبارتی شده است در حد آن کُری مشهور جاواد نعره !!!!

 

و اممما موضوع اصلی پست من یک مطلب کوتاه است ؛ اگر قرار باشد به شما بگویند که به یک مکان و یا فضای دیگر شما را انتقال خواهند داد که هر چی هست مثل این دنیای شما نیست !؟ و می توانید یک چیز بهمراه خود ببرید !؟ چه چیزی را همراه خود برمی دارید ؟ لازم نیست زود جواب بدهید !! و یا اصلا جواب بدهید !! در موردش فکر کنید و اگر دوست داشتید برایم در کامنت بنویسید ...

 

نظرات 4 + ارسال نظر
سلام یکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت 06:40

با درود
از این جاواد هم ما زیاد داشتیم
خیلی هاشون اوایل انقلاب دستگیر شدند و اعدام
مثل جلیل تیغی ، احمد موش ،
در مورد سوالت
واقعا دیدم هیچ چیزی ندارم که با خودم ببرم
یعنی وابستگی به چیز ندارم که برایم با ارزش باشد

سلام
لات خیابانی مثل چرک دست جامعه است ، هم بد دیده می شود و هم زود تمیز می شود

عدم وابستگی خوب است و این استقلال از آن استقلال سیاسی بهترتر است ...

سلام یکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت 06:42

لیست دستمزد نمایندگان بیرون اومد
و یک مصاحبه هم پیرامون اون در شبکه شد
من که باور نکردم
شما چی ؟

اصولا حرف از دستمزد برای گمراه کردن است ، در این ردیف شغلی مسئله درآمد با مقوله دستمزد فرق دارد !!

همطاف یلنیز چهارشنبه 2 اسفند 1402 ساعت 14:40

سلام سلام
خب اگه مثل این دنیا نیست پس هرچی ببرم به دردم نمی خوره که (شاید آلبوم عکس)
.
فقط امیدوارم بشه اونجا خوابید یا کتاب خواند. چون هنوووز این دو، دلخوشی من در این دنیاست

سلام
جایی که ما بتوانیم زنده باشیم باید تشابهاتی با اینجا داشته باشد ...

فاضله پنج‌شنبه 3 اسفند 1402 ساعت 08:12 http://1000-va2harf.blogsky.com

خیلی به آدم چیز یاد میدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد