یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

جدی جدی ، شوخی شوخی !؟

 

سر راهم سری به مغازه دوستم زدم ، جلوی مغازه اش یک بنز سیاه خوش هیکل پارک کرده بود ، بعدا گفتند E200 هست !؟ 


برای من فرقی نداشت ، من همیشه به بنز با احترام نگاه کرده ام ... برای دهک های پایین جامعه جهانی بنز ماشین محترمی است ، مارک های گرانتر حتما وجود دارد ولی محترم بودن ، اصالت می طلبد !؟ و اممما برای دهک های پایین جامعه ایرانی ، بنز و شیرموز و چلوکباب و برزیل ، یک چیز دیگر هستند !؟


موقع ورود یکی دو تا مشتری در مغازه داشت و قبل از سلام و علیک گفتم :« حیف نیست این ماشین را می آوری جلوی مغازه می گذاری!؟ آدم می ترسد از بغلش رد شود !! » دوستم گفت :« من با ماشین همسایه آمده ام ، خانم کار داشت آمده بازار ، حالا می آید می برد ! » یکی از مشتری ها یادش رفته بود برای خرید کفش آمده است و هاج و واج به دوستم و ماشین نگاه می کرد !!؟

آن مشتری ها رفتند و شاگرد دوستم که رفته بود انبار تا نمونه کفش بیاورد وارد شد ... یک پراید سفید دارد و هر از گاهی می آورد جلوی مغازه پارک می کند ... بلافاصله گفتم :« چند بالایش گرفتی تا عوض بکنی !؟ » مردد مانده بود که دوستم بدادش رسید و گفت :« بچه ها در نمایشگاه چک گرفته اند  ، هنوز به دستش نرسیده است !؟ » گفتم :« نمی دانم چند گرفته ای ولی در رنگ باخته ای ... آن اسب سفید کجا و این یابوی سیاه کجا !؟ » و بعد نیم ساعت نشستیم و کلی درباره بنز اطلاعات ریختند بیرون ... و با آن ماشین و این ماشین مقایسه کردند و ... ولی من که عشق ماشین نیستم ، همیشه به بنز نگاه خوبی داشتم ، شاید چون قدیمها همسایه های بنز سوار ما ، آدمهای مودب و شسته رفته ای بودند !؟ حالا هم هرکسی جسارت نمی کند بنز بخرد ، بالا پایین بودن قیمت مهم نیست !؟ کمتر کسی شان و شخصیت اش با شخصیت بنز راه می آید ...

 ===

زنگ زدم به دوستم تا برای طبقه بالای فکم راهنمایی بگیرم ... این دوستم همکار ما بود و از نوجوانی پیش یک دندانساز کار می کرد و همزمان با‌ کارخانه ، در کار دندانسازی هم مشغول بود و حالا نه تنها چهل سال سابقه که همیشه سرش شلوغ است و مشتری های خاص خودش را دارد !؟ و اتفاقا یک مشاور خیلی خوب برای دندان هست و نبض دندانپزشکی شهر دستش هست و با نمره ، انصاف و کارآیی دندانپزشکان را هم می تواند راهنمایی بکند !؟ چند روز پیش گفتم که فک بالا دیگر همراهی نمی کند و تلفنی مرا فرستاد یک کلینیک و عکس گرفتم و با گوشی فرستادم تا ببیند !؟ یک نیم نگاه کرد و چند دقیقه بعد تماس گرفت و بعد از کلی خوش و بش ، یک هزینه هشتاد تا صد و بیست میلیونی برآورد کرد !؟ و البته یکی دو دکتر هم معرفی کرد ... و گفت :« امسال باید عیدی امسال دولت را بدهی به دندانپزشک و فوقش مقداری که می ماند کفاف یک سفر یک هفته ای به کیش را می دهد !؟ » و البته بعدا بابت این شوخی سنگین عذر خواست و گفت :« تنها کسی که لازم نیست دریافتی اش را بپرسم تو هستی ، چون هر دو بیک اندازه می گیریم !؟ »

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام یکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت 06:32

با درود
اولین بنز ی که یادم می آید تاکسی های سفید و سیاهی بود که مسافر جا به جا می کردند
کرایه اش دو نفر ۵ ریال و سه نفر ۱۰ ریال بود
مدلش ۵۲ و یا ۵۴ میلادی و همه گازوئیلی بودند
بنز ۱۹۰ به نظر من همه ی مدل کار جون سخت تر بود
یعنی دندان های بالا را کلا می خواهی بکشید ؟
و عاریه اش کنند ؟

سلام
در ردیف بالا دندانی نمانده ، همه ریشه های دندانهای قبلی بودند و پایه شده بودند و حالا بدرد پایه شدن هم نمی خورند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد