یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

از خودت خبر نداری !؟

 

امروز یکی توی تاکسی نشست و ننشسته صدایش بلند شد که مسیر اینجا تا فلان جا را ، راننده ها بین خودشان دو تکه کرده اند و یک سری از اینجا تا فلان تقاطع می برند و یک سری هم از آنجا تا مقصد نهایی !؟

  

 

یکبار گفت و دید من بی توجه به کلام پرمدعایش (!؟) با نوراخانیم سرگرم بازی هستم ... دوباره از اول تکرار کرد ، سرم را برگرداندم عقب و دیدم از آن قیافه های مدل قهوه خانه ای قدیمی هست که اگر کسی چای قلیانش را حساب بکند ، تا صبح کری می خواند والا برای نان شب بچه هایش پولی در جیب ندارد !؟ گفتم :« بچه اینجایی یا غریبه ای !؟ ، پیاده شو و دویست متر بالاتر ساختمان فرمانداری است ، برو آنجا داد بزن بفهمند که این شهر مرد دارد اندازه دایناسور !؟ خیلی وقته که راننده ها منت مسافر را نمی کشند !؟ »

 

یکی دیگر نشست و خوشبختانه مسافر تازه همدم او بود و شروع به پچ پچ کردند ... بنده خدا پشت سرم بود و چه فکری کرده بود که بحث با من را کش نداد ... پیرمرد ابتدا به همه حرفهای مسافر عصبی بله گفت و وقتی مسافر بعدی رسید و راننده سوار شد تا راه بیافتد ، شروع به دعا کردن راننده و زحمتکش های مسیر کرد ... از آن پیرمردهایی بود که مصداق « هم ته صبیر بیله سینه توشور ، هم جوت صبیر !! » ( من معادل فارسی اش را یاد نگرفته ام ، شاید زمانی یافتم و یا مفصل واکاوی کردم !! )

 

مسیر فوق العاده شلوغ بود ، دوبله سوبله ، کج و کوله ، همه رقم موجود بود و ناهنجارتر از همه تابلوهای « پارک سرتاسر ممنوع » راهنمایی که این روزها مزه فحش می دهد !؟ آن وقت آن ذلیل مرده , پلیس راهور ، دنبال کیفیت خودروهست  تا شاید یک  روغن سبیلی هم به او برسد و نمی داند تابلوی مطلقا ممنوعش ارزش تف انداختن ندارد!! 


چند وقت پیش مغازه ای بودم ، قرار بود برایش بار بیاید ، زنگ زده بود که مثلا ساعت ۱۰ بیاورد و راننده می گفت آن ساعت از روز جای پارک و خالی کردن بار پیدا نمی شود و صاحب مغازه می گفت : تو بیا من اگر بنویسند یا ننویسند ، پول جریمه ات را می دهم !؟ یعنی با فرهنگ رایج امروزی ، فقط یک راه برای اصلاح مانده و آن آزادی حمل سلاح است و با مجوز « هر روز یک نفر قتل آزاد ! »  ، مردم قانونمند خودشان آن را به هر ساعت یک نفر می رسانند !؟!؟ 


قبل از انقلاب شصت درصد مردم بیسواد بودند !؟ ، حالا نود درصد مردم بی تربیت هستند !؟ وقتی مسعود بهنود انگلیس نشین به رضا پهلوی آمریکا نشین میگه با تمام احترامی که بهش  قائله ، اندازه کره خر از سیاست نمی فهمد !؟ معلوم است که بهنود بهتر از پهلوی ، ایرانی امروز را می شناسد !؟

 

بدبخت پهلوی که نشسته اسرائیل سه روزه کار غزه را تمام کند و دو روزه تهران را بگیرد و تقدیمش کند !؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد