یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

میراث خواران !!

 

امروز در یکی دو صفحه خواندم و از قرار معلوم شبکه های مجازی دست به دست هم داده اند تا صدای شاهزاده باشند و همه راههایی که برای دموکراسی فراگیر پیشنهاد می دهند به شاهزاده ختم می شود !!

 

 

واقعا چه استیصالی در خود_سیاستمدار_پنداران خارج نشین و شاید هم عده ای معدود در داخل کشور باید باشد که برای رسیدن به عزت و سربلندی ، تن به رذالت سلطنت طلبی و خود را برده و گوسفند یکی مثل خود (؟) بدهند ... واقعا سلطنت طلب ها چه منافعی از نان نوکری در گوشت و خون شان جاری ست که اینگونه سنگ شاه و سلطنت به سینه می زنند و آیا نمی دانند سلطنت حتی بصورت مشروطه هم که باشد فقط لباسش با سایر دیکتاتوری ها فرق دارد و کمترین سمت و سویی با آن شعار دیگرشان که هی مثل آدامس در دهانش می جوند ، یعنی دموکراسی ، ندارد !!!؟ اینهمه نادانی مطمئنا جای شک دارد ولی خود را به نادانی زدن این جماعت جای شک ندارد ؟!؟!

 

البته در کنار بی لیاقت ترین شاهزاده پهلوی که در ۴۵ سال گذشته یک برگ زرین در کارنامه اش ندارد و با آنهمه پولی که پدرش بهمراه برد تا فرزند بی کفایتش در سطل آشغال دنبال نان شب نگردد !! یک شاهزاده دیگر هم شناسنامه به دست و البته با پشتوانه شاهانه تری ادعای میراث داری و میراث خواهی دارد ... و او هم بابک میرزای منتسب به قاجار است و هم با احتساب همراهی ایل و طایفه اش ، متمول تر از شاهزاده پهلوی هست !؟ و هم در یک رویارویی ظاهری ، برنده تر دیده می شود !؟


ولی اقبال زیادی در همراهی فضای مجازی با خودش ندارد و هر از گاهی برخی پان ترک های غیر تجزیه طلب که از کانادا تا استرالیا را متعلق به خود می دانند (!) و اعتقاد دارند همه ی ممالک ترک باید به هم بپیوندند تا حداقل نیمکره ترک بوجود بیاید (!؟) و قاجار را هم ، همچنین از خود می دانند (!؟) صفحه این شاهزاده قاجار را پیگیری می کنند که اگر روزی قرار بر بازگشت سلطنت به ایران باشد ، در انتخاب بین بد و بدتر ، او را بالای سر ببرند !!!؟

 

یکی در مورد تقابل این دو ، طرف شاهزاده پهلوی را گرفته بود و ادعا داشت شاهان پهلوی لایق تر بودند و خدمات شایان دارند !؟ شاید تاریخ نخوانده بود و سواد تاریخی اش در حد چیزهایی بود که از فضای مجازی درک کرده بود و نمی دانست نه تنها جامعه بین الملل به هر دو پهلوی به دیده دیکتاتور نگاه می کردند بلکه خودشان هم اذعان داشتند که برای گذر از ایران قدیم به ایران جدید ، نیاز به قدرت چماق و بازو بیشتر از قدرت بیان و عقل است !!!؟ برایش نوشتم فتحعلی شاهی که پهلوی و قلم به مزدهایش ۵۰ سال در تخریب اش کوشیدند و نامش را فقط در کنار همسران و حرمسراهایش پررنگ کردند ، دو روز قبل از اینکه قوای قزاق به تهران برسند خبردار شده بود !!؟ در حالیکه رضاخان وقتی صبح بیدار شد تازه فهمید که دیشب ایران کلا اشغال شده است و حضرات متفقین دورهمی دارند !!!؟ اگر هم هویدا ادعا کرده بود هفده سال قیمت خودکار را نگهداشته که عده ای هر روز آن را تکرار می کنند در عوض با تقدیم دو دستی بحرین ، مابه التفاوت خودکار را از حیثیت کشور پرداخت کرده بود و با آمدن قیمت بحرین روی قیمت خودکار شاید یک عدد خودکار بیک گرانتر از ماشین های لوکس سلطنتی پهلوی بشود !!!؟ تازه تر اینکه خلیج فارس وقتی فارس بود که بالا و پایین اش متعلق به ایران بود با جدا شدن بحرین هر کس می تواند سهم خودش از خلیج را بنام خودش بکند و این هم باید به افتخارات پهلوی اضافه بشود !!

 

در مورد فتحعلی شاه و همسران و حرمسراهایش و ... یک برگ زرین وجود دارد ، نامه سفیر روس به ممالک اروپایی در طول جنگ ایران و روس ، دقیقا چند هفته قبل از اینکه عباس میرزای مغرور شده از پیروزی با یک اشتباه تاکتیکی ورق جنگ را برگردانده و پیروزی را با شکست عوض بکند !؟!؟ سفیر روس در نامه ای به دربار اروپایی ها می نویسد : اگر امروز برای مقابله با قشون ایران به کمک روس ها نیایید بزودی ایرانی ها پرچم خود را در قلب اروپا بر زمین خواهند کوبید !! تمام شصت سال پهلوی نصف این نامه ارزش نداشت ؟!

 

اینهم بماند به یادگار ...

 

نظرات 5 + ارسال نظر
ح شنبه 24 دی 1401 ساعت 08:07

خیلی حالب بود

حمید شنبه 24 دی 1401 ساعت 08:20

طوری درباره برده یکی دیگه بودن و مضراتش داد سخن دادین که انگار خودتون چکار کردین؟ شما هم برده شاه عمامه به سر هستین.
درمورد بحرین هم اگر تاریخ خوانده باشید این کشور در زمان قاجار عملا از ایران جدا شده بود و فقط ایران آن را به رسمیت نشناخته بود. اگر به رسمیت شناختن یک جدائی جنایته اهدای خزر به روسها و خلیج فارس به چینی ها و چابهار به هندی ها و ... چیه؟

انگار ناراحت شدید !؟ ما در دوره ای زیستیم که امکان دیدن آن روی سکه را داشتیم ...
شاه ما که پیش ملکه انگلستان بیشتر از یک تکه استخوان بی شناسنامه نبود !؟ آن ملکه و سلطنتش هم چیزی نبود !!؟ ضمنا این نوشته فقط مقایسه دو شاهزاده پا به تخت بود والا بیست تا فرقه سیاسی هم دارند خودشان را گرم می کنند که بیسوادترینشان از شاهزاده ها باسوادتر هستند !!!؟؟
ضمنا شما ک تاریخ را حفظ هستید چرا از مقوله حضور متفقین رد شدید و بحرین را چسبیدید ، در نطق هویدا آمده که بحرین دختر ایران بود عروسش کردند برای اعراب !!!؟

حمید شنبه 24 دی 1401 ساعت 12:06

در مورد حمله خارجی ها بنویسم؟ چشم
عباس میرزا با روسها قراردادهای گلستان و ترکمانچای را بست که به موجب اون بخش قابل توجهی از سرزمین ایران ضمیمه روسیه شد و درعوض روسها حق سلطنت عباس میرزا و فرزندان او را به رسمیت میشناسن. اما پهلوی چنین قراردادی را امضا نکرد تا با حمله خارجی از سلطنت خلع شد
من نمیگم پهلوی معصوم بود و هیچ اشتباهی نکرد اما صدبرابر بهتر از قاجار و حکومت فعلی بود

شاه با حمله خارجی ها خلع شد !؟!؟ ولی در تاریخ نوشته خارجی ها بعد از فرار شاه به طبس لشکر فرستادند ... تاریخ همیشه ویروسی می شود !؟
نسل بعد از انقلاب محال است زیر سلطه سلطنت برود ... آن قصه شاه پریان حالا دیگر طرفدار ندارد !! چه از نوع پهلوی و چه از نوع قاجار !؟ البته یک شاه جدید هم مطرح شده ، اسماعیلیون ، اگر بتواند خودش را به فرقه اسماعیلیه بچسباند شاید قزوین دوباره پایتخت بشود !! ولی توی این شرایط کلی چسب می بره !!

حمید شنبه 24 دی 1401 ساعت 13:42

شما تکلیفو روشن کنین که دارین درباره کدوم شاه حرف میزنین تا من جوابتونو بدم
توی متن از رضاشاه گفتین اما ظاهرا توی جواب کامنت من منظورتون محمدرضا شاه بود
گرچه درنهایت بحث ما فایده ای نداره.
به نظر شما بهتر نیست یک رفراندوم برگزار بشه و هر نوع حکومتی که اکثر مردم گفتند بر این مملکت حاکم بشه؟

مثلا چه کسی باید رفراندوم را برگزار بکند که این اقلیت های متخاصم و متواری و زخم خورده را قانع بکند !؟
اگر نتیجه دلخواه نباشد چی ؟! چه کسی در کجا تضمین خواهد داد ؟!
برای حضور در پای رفراندوم لازم است که برخی بیایند و بدهی های قبلی شان را تسویه نمایند !!؟ مطالبات خونی و جراحت های عمیقی وجود دارد !!؟ هیچ کجای دنیا نمونه ای وجود نداشته که حکومتی با رفراندوم تغییر کرده باشد ، مگر اینکه انقلابی رخ بدهد و ادامه حیات سیاسی کشور با رفراندوم تعریف بشود !!
کسانی که حرف از رفراندوم می زنند ، اقلیت تر از آنند که بتوانند در یک انقلاب فراگیر ( و نه یک استفراغ سیاسی !!) دست در دست هم بدهند ...
باید اندیشه های سیاسی وارد کار بشوند با چند شومن و مجری و ... فقط تولید ناهنجاری صوتی می شود !!؟
اگر فردا صبح غول چراغ جادوی برخی ها ( بخوانید آمریکا ) وارد عمل شده و حکومت را ساقط بکند باز این افرادی که خواستار رفراندوم هستند در ایران به جایی نمی رسند !؟ یعنی چهل و چند سال است غول چراغ جادو مستاصل مانده که اگر گزینه روی میز را فعال بکند چه فاجعه ای رخ می دهد ... آنها بیشتر از حکومت فعلی ایران از حکومت پسافعلی نگران هستند !!؟ پازل خاورمیانه بهم می ریزد و فاجعه های انسانی رخ می دهد ... و جابجایی در منافع غیرقابل پیش بینی می شود ... و تجزیه های خودخواسته به نتایج تلخ ناخواسته ختم می شود ...
شاید هم تقدیر چنین خواسته باشد ...

ح یکشنبه 25 دی 1401 ساعت 14:59

بحث های جالبی بود
حمید سردر گم است و حمید ها نمی دانند که چه می خواهند به خاطر همین است هم اساسی بر خورد می کنند و هم فکر می کنند از پشت پنجره ی بسته با گفتن مرگ بر دیکتاتور یک حکومت ساقط می شود

نارضایتی در همه کشورها وجود دارد ، ولی جنس اش فرق می کند در ایران برخی چیزهایی دارند که لیاقتش را ندارند و از سر صدقه بی نظمی و بدمدیریتی بدست آورده اند!! و همان برخی چیزهایی را می خواهند و لیاقتش را دارند که نمی توانند بدست بیاورند !! و این جمع ناراضی هم از اینطرف اکثریت هستند و هم از آنطرف اکثریت هستند ... می ماند عده قلیلی اقلیت که زور می زنند به این اکثریت تکانی بدهند ، در راستای خواسته های خودشان !!؟
در این کشور انقلابی و ضدانقلابی به یک اندازه در فشار هستند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد