یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

جابجایی ساده ولی سخت !!

 

در حال نقل و انتقال خانمان بودیم به ساختمان جدید ... بعد از اسباب کشی نوبت اسباب بازی رسیده است و سخت مشغولیم !! چیدمان جدید بعد از جابجایی تکلیف خیلی چیزها را معلوم و نامعلوم می کند !!

   

بعضی از وسایل کم کم وارد زندگی شده ، در جریان روزمره بکار گرفته می شوند (!) و یا بعد از چند روز می روند در گوشه ای بی سر و صدا آرام می گیرند ... در زمان هایی مانند خانه تکانی و اسباب کشی (!) این وسایل انباشته شده به چشم می آیند و برخی دوباره یادایامی را زنده می کند و برخی راهی آشغالدانی شده و یا به کسی که می خواهد فرستاده می شود !!

 

فعلا مشغول طراحی برای کتابخانه ام هستم و بانو می خواهد در کنارش یک میز تحریر برای تحصیلات و تدریساتش دست و پا بکنم !! وقتی ما داشتیم عاشق این مجتمع می شدیم (!) می گفتند تا 15 روز گاز وصل می شود (!؟) حالا 4 تا 15 روز گذشته است و هنوز خبری نیست !!؟؟ حالا چرا داستان حفاری گاز به اغتشاشات اخیر گره خورده را نمی دانم !! امروز پکیچ را دادم و تنظیماتش را برای استفاده با کپسول برگرداندند !!

 

دو شب در خانه مادرم بودیم و اتفاقا به شب بازی های جام جهانی خورده بودیم و کلی فوتبال تماشا کردم !!  از باخت برزیل متاسف شدم !! چند چیز بدجوری برای خودشان جایگاه درست کرده اند !؟ در غذاها چلوکباب ، در میوه ها موز ، در فوتبال برزیل و ... اصلا برزیل تیم همه دنیاست !! هر چند ببازد ولی محبوبیتش کم نمی شود !!؟؟ از بابت باخت بقیه بزرگان فوتبال نه تنها ناراحت نشدم بلکه برای برخی کمی هم خوشحال شدم !! آرژانتین هم که حال هلند را گرفت !! و بهتر از همه فرانسه که انتقام ما را از انگلیس گرفت ، وقتی کیین می رفت تا پنالتی دوم را بزند من گفتم حالا می زند به تیرک تا مزه تلخش برای چند سال  زیر زبانش بماند ، ولی او کمی بالاتر زد تا چند سال بیشترتر بماند !!

 

و مراکش ... بچه های کازابلانکا ... اعرابی نه از جنس اعراب عربستان ...آفریقایی های با ته مزه اروپایی ... مصمم و پرتلاش ... اتقام هایی سخت از اروپائی های خودبرتر بین !! ... شکست هایی که به بلژیک و اسپانیا و پرتقال وارد می کردند ، مرا یاد فتوحات اندلس می انداخت ، انگار صلاح الدین ایوبی سکان تیم شان را به دست گرفته بود و ابهت اروپا را می شکستند !! و تازه تز اینکه بعد از پیروزهایشان پرچم فلسطین را برمی داشتند و یاد آنها را زنده می کردند ... انگیزه آنها نه فقط موفقیت در فوتبال که ریشه در یادآوری جنگهای صلیبی  داشته و دارد ...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مامان فرشته ها یکشنبه 20 آذر 1401 ساعت 22:12

مراکش که برد انگار ایران برد اونقدر خوشحال بودم در حالیکه که اون موقع هیچکدوم از چیزایی که نوشتید رو نمیدونستم همون حال اروپایی خود برتر بین برام کافی بود بعد رفتم سرچ کردم خوشحالیم چند برابر شد

برای من برد مراکش مثل برد ایران نبود !! چون ایرانی جماعت که ما باشیم بدجوری خودمان را گم کرده ایم !؟ وقتی از خبر موفقیت مراکش شاد می شدم یاد این شعر می افتادم که: همدلی از همزبانی بهتر است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد