یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تفاهم در تضادها !!


ما در یک جامعه پر از تضاد و تعارض زندگی می کنیم ، تضادها و تعارضاتی که با چشم غیر مسلح هم قابل رویت هستند ؛ لازم نیست روانشناس و جامعه شناس باشیم و برویم پشت پرده بازی ها را کنکاش بکنیم ... این تعارض ها از روی ورق هم پیدا هستند !!

  

 

هر کدام از ما به قسمتی از این تعارضات دچار و گاه وابسته هستیم (!) و فکر می کنیم که این ناچار بودن ، دچار بودن را توجیه می کند (!؟) و گاهی هم فکر می کنیم که ما باید راه غلط مان را ادامه بدهیم و دیگرانی بایدبرای رهایی ما از این ناگزیری و وابستگی اقدام کنند !!؟؟ ولی در مورد دیگران هیچگاه این چنین فکر نمی کنیم و چون غالبا ظاهربین هستیم (!) دچار بودن دیگران را غیرقابل توجیه می دانیم و فکر می کنیم که باید برای اصلاح آن براحتی حرف بزنیم و راهکار بدهیم و حتی گاهی اقدام عجولانه بکنیم !!

 

حتی ما دوست نداریم برای جبران اشتباهاتی که داشته ایم ، زحمت عقبگرد بدهیم و با همان سرعت پیش می رویم تا یک دوربرگران خیلی بزرگتر پیدا کنیم تا در یک شعاع خیلی بزرگتر دور بزنیم و عقبگردمان به چشم دیگران نیاید و انگشت نما نشویم !!! غافل از اینکه در هیچ جاده ای چنین دوربرگردانی وجود ندارد... خیلی ها را می شناسم که در همین چند سال گذشته زندگی و روش اشتباهی برای نان درآوردن داشتند (؟) و حالا بیکباره تغییر جهت داده اند و مثلا حکومت را نشانه رفته اند (!) در حالیکه بنظر من حتی در صورت تغییر حکومت ، نیاز هست که چنین افرادی برای رسیدن به سطحی که شاید براحتی بتوان آن را کفِ انسانیت نامید(!؟) مدتهای زیادی را در سکوت بگذرانند و صبر بکنند تا این تغییر ظاهری در عمق جان شان نیز تحقق یابد...

 

===

 

" ما ملت مرده پرستی هستیم " ، این عبارت را همه ما به دفعات شنیده ایم و شاید هم به کار برده ایم ... البته همیشه برای تحقیر اندیشه و دلبستگی ها دیگران و هیچگاه برای خودمان چنین نسخه ای نپیچیده ایم ...


این روزها چیزی که از همه بیشتر نیاز است ، جنازه است !! چون جنازه ، کشته و مرده (!) برای ایجاد همدلی در بین مردمی که مرده پرست هستند ، بیشترین کارآیی را دارد ... هر روز در صفحات اجتماعی مجاز و غیرمجاز (!) تصاویری از این کشته سازی ها و کشته پروری ها وجود دارد !؟ فرقی نمی کند رسانه موافق باشد یا رسانه مخالف ... چیزی که این وسط جالب است و بازی خوردن برخی را با وضوح بالایی نشان می دهد (!) حضور یک کشته در هر دو صفحه ی  مخالف هم می باشد که در نوع خود کم نظیر می باشد و بیانگر یک واقعیت جالب است !؟ چنین صحنه هایی وقتی رخ می دهد که حق مقابل حق قرار گرفته باشد و یا ناحق مقابل ناحق قرار گرفته باشد !!! و این واقعیت وقتی تلخ می شود که تاثیر بازی سازی و سیاسی کاری آنقدر بالا باشد که ناحق را چنان حق جلوه بدهد و یا حق را چنان وارونه جلوه بدهد که هر دو در یک قالب ، مقابل هم قرار بگیرند !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد