یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

پلاک جدید !!

 

دیروز بانو در خانه برایم از اینترنت نوبت گرفتن پلاک جدید گرفت !! و حوالی ساعت 11 رفتیم برای گرفتن پلاک جدید !! اوضاع اینجا هم کمتر از کلانتری قاراشمیش نبود و در ساختمان اصلی حدود دویست نفر آدم جلوی 20 باجه ایستاده بودند !!

  

انگار همه باید ببینند که کا ردیگری چطور راه می  افتد !! وقتی جلوی یک باجه ده نفر می ایستند همه با دقت مراحل کار را نگاه می کنند و یک روزی خواهد آمد که هم متصدی باجه و هم مراجعه کننده بداند که کجا و چطور بایستد و چطور طبق شماره صدا بزنند و بیایند و کارشان را بکنند و بروند !! یکی از بغلم رد شد و تنه ای زد که بنده خدا خودش پرت شد !؟ گفتم : " عمو کجا می خواهی بروی ؟ مردم اینجا توی صف هستند و همه هم کاری مثل کار تو را دارند !! " طلبکار هم شده بود و غر می زد که ادامه دادم : " بسکه یاد گرفته اید توی صف نذری از سر و کول هم ، بالا بروید ، فکر می کنید از سرو کول هم بالا رفتن، هم مثل نذری دادن ،  ثواب دارد !! "

 

یکی از باجه ها  آدرس غلط به من داد و داشتم یک پروسه غلط را پیش می بردم که یکی از مراجعین گفت که اشتباهی می روم و برگشتم دوباره سر وقت همان متصدی و این بار کارهایم از یک پروسه دیگر جلو رفت و بعد از یکی دو واریزی (!) کارم تمام شد !! دو ساعتی آنجا بودم و اگر آن پروسه اشتباه را نمی رفتم ، مطمئنا نیم ساعته کارم تمام بود !!! این قبیل جاها یک باجه اطلاعات و راهنمایی می خواهد که نمی دانم چرا جمع می کنند !!؟

 

بسلامتی پلاک دار شدیم و با خیال راحت برگشتیم سر خانه و زندگی مان ...

 

از قرار معلوم همه دانسته اند که قرار است حقوق بازنشسته ها افزایش چندرغازی پیدا بکند و همه حساس شده اند ... امروز حدود دو میلیون برا ی پلاک دادم !! و همانجا هم از تعمیر سامسونگ زنگ زدند و برای تعمیر برد لباسشویی چهارمیلیون و هشتصد و پنجاه خواستند !! آدم باید خیلی مثبت باشد که نخواهد به مسایل پیرامونش دید منفی داشته باشد !!؟؟!! داستان برد لباسشوئی ما کلا مشکوک می زند ...


یک جوک همین حالا آمد : تنها قسمت مثبت زندگیم ، گروه خونی ام هست !!

 

دولت باید یک وزارت خانه بزند بنام وزارت کلاه (!!) که دو معاونت بزرگ داشته باشد ؛ معاونت کلاه برداشتن !! و معاونت کلاه گذاشتن !! ... تمام مشاغلی که در این بیست سال اخیر تولید شده اند ریشه در همین وزارت خانه دارند !! بدبختی اینجاست که هر دولتی متعهد به تولید یک میلیون فقره این مشاغل در سال می شود !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 20:28 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

سلام
به میمنت و مبارکی!
ولی من فکر میکنم در هر وزارت خانه و اداره ای این دو معاونت که فرمودین موجود هست و کلا کار اینها انجام خدمات کلاهی است.

سلام
حالا باید معاونت های در سایه ، آفتابی بشوند !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد