یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دیدار عجیب !!

 

دیروز عصر بود که مادرم تماس گرفت و برای شام دعوت کرد !! توی خانه کار داشتم و با نوراخانیم مشغول شلوغی کردن بودیم !! بانو هم رفته بود کلاس داشت و خلاصه اینکه در گرمای تیرماه مشغغول بودیم و اتفاقا کلاس آخر بانو کنسل شد و زود برگشت و ما رفتیم خانه مادر برای شام !!

   

وقتی رسیدیم توی تلویزیون خبر از نشست سه جانبه و ... بود و متوجه شدیم که جناب پوتین و جناب اردوغان هم تازه رسیده اند !! این جناب پوتین دومین بار است که به تهران آمده است و توی کل دویست سال گذشته ی شوروی و روسیه (!) امری بی سابقه می باشد !! اردوغان هم که همسایه خودمانی هست و توی جیب اش کارت شهروندی تهران را دارد و چه بسا آخرهفته ها را در تهران به سر می برد !! چون اینجا آمریکا نیست که تکنولوژی روی چهره ها تاثیر بگذارد و پیر را جوان نشان بدهد و جوان را پیر (!) و همه زیر یک لامپ معمولی نشسته بودند (!) تماشای چهره های واقعی جالب بود ... پوتین که حالا سنی ازش گذشته است (!) قیافه بشاش و سرزنده تری داشت و فوق فوقش پنجاه ساله نشان می داد !! ولی اردوغات خیلی شکسته شده بود و بالای هشتاد ساله نشان می داد !!

 

یادم افتاد که توی فضای مجازی یک عده معلوم الحال خیلی صدا می کردند که ایران مستعمره روسیه شده است و ... ولی جایی از تاریخ ننوشته است که ارباب برود پیش رعیت و دست روی زانو بنشیند !! حداقل در کشور ما رفتارهای بین ارباب و رعیتی یک سابقه چند هزارساله دارد !! حضور پوتین بشاش بود و انگار سه امتیاز بازی را گرفته بود ولی اردوغان برای گرفتن مساوی تلاش می کرد !! ایران هم که امتیاز میزبانی داشت و در این برهه از زمان که بر زمین می گذرد، توپ و میدان دست اش بود !! و معلوم بود که با این نشستی که در تهران بود حال یک عده از کشورها زیاد خوب نبود و ایضا حال برخی از آدمهای خارج نشین اصلا خوب نبود !!

 

خلاصه اینکه اتفاقی پای تی وی حاضر شدیم و اتفاقی رفتیم توی اجلاس " ضامن آهو ! " ببخشید " ضامن روند آستانه !! " برای بررسی مشکلات سوریه ... یک کارت دعوتی هم برای حضور در روسیه برای رئیسی دادند و یک کارت دعوتی هم برای حضور در افتتاحیه بازی های کشورهای اسلامی در ترکیه !! و من فکر می کردم که این نشست مهم در عصر امروز ، صبح فردا ، حداقل پنج هزار تومان روی قیمت تخم مرغ می آورد!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد