یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تماشای گذشته !!

 

یک زمانی وقتی می رفتیم ددر ، یکی هم بود که دوربین می آورد و با کلی وسواس چند تا عکس می گرفت ومعلوم نبود ، فیلم بسوزد !! یا حداقل یکی دو قیافه ناجور بیافتد !! و بعد هم چاپ کرده و به هم می دادیم تا بعدا سر آنها چی بیاید !!؟

  

 

ولی حالا به کمک تکنولوژی جیجیتالی !! هر کسی حداقل یک دوربین  موبایل را همراه خودش دارد !! و بعدتر اینکه دوربین های متنوعی هم در دست این و آن هست و دیگر نباید با دیدن دوربین عکاسی به عکاس بودن شخص ؛ بعنوان شغل (!) شک کرد ... حالا هر روز می توان صدها عکس گرفت !! گزینش کرد و خوب هایش را نگهداشت !! و درکامپیوتر ها ذخیره کرد ... و حالا چیزی که نیست فرصت کافی برای مراجعه به آرشیو و دیدن دوباره عکس هایی که بعنوان خاطره جمع شده بودند !!

 

امروز در کامپیوتر دنبال یک عکس می گشتم ... رفتم و از 15 سال پیش قدم زنان آمدم ... به حالا نرسیدم !؟ همان حوالی 2015 گذاشتم ماند تا در یک فرصت دیگر !!  تغییر قیافه ها و آدمها در سالهایی که می گذرد و نیز تشکیل جمع های دوستانهی جدید و بهم ریختن آنها (!) مثل فیلم در مقابل چشمان آدم رژه می روند !! چند تا عکس از دوستان پیدا کردم تادر فرصت خوب برایشان بفرستم !! و عکس بچه هایی که حالا بزرگ شده اند و در اینستا برای خود صفحه دارند و چه حالی می کنند وقتی برایشان از کودکی هایشان عکس می فرستم !!؟

 

چند تا عکس هم پیدا کردم از سال زلزله ی ورزقان !! و عکسهایی که از هلی کوپتر گرفته بودم !! هنوز برایم تازگی و جذابیت همان روزها را داشتند !! انگار صدای داخل هلی کوپتر و شوخی هایی که باهم می کردیم را می شنیدم ... بدلیل ارتفاع زیاد پرواز ، تماشای مناظر از هواپیما خیلی گنگ تر هستند و همه چیز خیلی کلی دیده می شوند و گاه کوه و دره و چشمه و دار و درخت در یک نقطه خلاصه می شود !! ولی در هلی کوپتر وضعیت فرق دارد و تماشا لذت دیگری دارد !؟!؟

 

می ماند یک موضوع خیلی مهم و آن اینکه آدم خودش اهل تماشا باشد والا خیلی ها با هلی کوپتر می پرند!! و با هواپیما می پرند !! ولی از لذت تماشا غافل می مانند !

 

قسمتی از مسیر پر پیچ و خم تلخه رود !!

 

عشایر و آغل هایشان !!

 

عبور از فراز شهر ، شمال تبریز ، شهرک باغمیشه !!

 

ییلاق عشایر در کوهستان !!

 

و چند روستا در دوردست !!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد