یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

راز کرگدن ها !!

 

کرگدن ها حیوانات عجیبی هستند  البته قبلاها خیلی بودند ولی حالا خیلی کم هستند !! شاید یکی از دلایلی که برای انقراض حیوانی می توان برجسته تر کرد ، عدم انطباق با تغییرات پیرامون یا همان سخت سازگاری شان بوده باشد !! کرگدن ها بعد از فیل ها بزرگترین خشک زی ها هستند که طول شان تا 4 متر می رسد و آدم را یاد زره پوش های جنگی می اندازد ...

   

چند وقت پیش پیشنهادی داشتم زا طریق دوستی و دعوت شدم به یک انتشاراتی برای بعهده گرفتن مسئولیت مدیریت قسمت چاپ آنجا ... تنها وسوسه ای که مرا قلقلک می داد برای پذیرفتن ؛ ورود به حوزه چاپ کتاب بود ... در صنف چاپ تاکنون وارد این مقوله ، البته در تیراژ بالایش نشده بودم و اطلاعات حاشیه ای داشتم !!! چشم نخورم انشالله همین اطلاعات حاشیه ای من از اطلاعات جناب ناشر که سی سال سابقه عریض و طویل در زمینه نشر دارد ، یک سر و گردن بالاتر بود !! فقط یک موردی هست که شدیدا توی چشم هست و آن بی نظمی فراگیر در آنجا هست و از همان دقایق ابتدایی اذیتم می کرد و انگار چالش بزرگی پیش رو خواهم داشت برای مبارزه با بی نظمی ؛ آنهم از مدیر گرفته تا پائین دست ها !!!

 

عده ای جوان دم بخت که نشان می دهد رو به بدبختی حرکت می کنند در آنجا مشغول هستند (!) بی هیچ راهنمایی (!) و ادامه می دهند (!) و همین ادامه دادن برای خیلی ها در کشور ما ، معنای زندگی است !! از همان بدو ورود من به مجموعه ، گوش هایشان را تیز کرده اند تا بشنوند ... دوستم به آنها گفته است : " بشنوید ، چیزهایی که در جایی دیگر نخواهید شنید و یا حداقل اینگونه نخواهید شنید !! " البته دوستم اغراق می کند ...

 

روز اول که وارد مجموعه شدم مرا هدایت کردند به اتاقکی بین پارکینگ و راه پله با دری کوتاهتر و با دو سه پله دوبلکس رو به پائین !! دوستم به من گفت : " موقع ورود مواظب باشد سرت را به بالای در نزنی !! " من هم عقب عقب رفتم پائین و گفتم : " اینجا مثل لانه کرگدن است !! باید عقب عقب رفت !! " و بعد کمی در مورد استراتژی ساخت خانه کرگدن حرف زدم و ... " کمی بعد که بالا رفتم دیدم چند نفر در مورد کرگدن حرف می زنند و لانه کرگدن و ...

 

شاید ندیده باشید وشاید هم دیده اید ( البته لازم نیست از نزدیک ببینید !! راز بقا و نشنال جغرافی برای همین است ! ) کرگدن لانه ای برای خود می سازد که تقریبا از هر طرف ده پانزده سانت از خودش گنده تر است !! و بعید هم نیست چون اگر می خواست رفاه حداقلی در نظر بگیرد به زمینی چند برابر جثه خود نیاز پیدا می کرد و البته دانش فنی و مهندسی !! برای همین بعد زا ساخت لانه (!) همیشه دنده عقب وارد شده و تقریبا سرش مقابل در خانه اش میماند !! اگر حیوانی وارد لانه اش شده باشد بناگاه با یک پرس چند تنی روبرو می شود و همان ته لانه تمام می شود !! رد ضمن با آن هیکل بزرگ اگر بخواهد عقب عقب از خانه اش بیرون بیاید تا سرش به در خانه اش برسد (!) دشمنانی که دارد (!) بدنی برای سرش باقی نمی گذارند !!



 

خلاصه اینکه در این چند روز همه دنبال فیلمی هستند تا لانه کرگدن را ببینند و از یوتیوب گرفته تا بقیه سایت ها ، مشغول هستند !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد