یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

و برگی دیگر ورق خورد ...

 

   

امروز به روایت طوطیان شکرشکن شیرین گفتار و راویان اخبار ، ورق 51 را برگردانده و وارد محدوده 52 سالگی زندگی شدم ... تا حدود زیادی از زندگی ام راضی هستم و برای همین احساس خوشبختی دارم !!

 

دیروز آخرین اتفاق خوبی که برایم رقم خورد ، دیدن یهوئی یک همکار و دوست قدیمی بود ... داشتم می رفتم چاپخانه دوستم که توقفی کردتا برای صبحانه پنیر و ... بگیرد و من مشغول در موبایلم بودم و احساس کردم یکی در پیاده رو بطرز آشنایی قدم برمی دارد !! خودش را کلا پوشیده بود و دو سال پیش اگر کسی اینگونه در خیابان راه می رفت (!!) به جرم مشکوک بودن ، گشتِ کلانتری او را جلب می کرد !! ولی حالا به این مدل پوشش می گویند رعایت پروتکل ها (!؟!؟) خلاصه اینکه در عین مشکوک بودن در را باز کرده و صدایش کردم !! برگشت و دیدم حدسم درست بود !! یک چاق سلامتی جانانه کردیم ؛ البته با رعایت تمام پروتکل ها (!) ولی فکر کنم از احساسات پخش شده در آن قسمت خیابان ، درختان آماده برای خواب پائیزی (!)  برای جوانه زدنِ مجدد می توانستند استفاده بکنند !!!! شماره اش را بعد زا اشکالات چندباره گوشی ام از دست داده بودم و خلاصه اینکه دوباره شماره اش را گرفتم ...

 

دیروز آخرین خبر بدی که در 50 سالگی شنیدم فوت یکی از دوستان و آشنایان کوهنوردی ، که اتفاقا جوان مودب و محجوبی بود (!) و اتفاقا شهرت و محبوبیت نام پدرش او را از خود بیخود نکرده بود(!) بود ... یکی عکس صعود زمستانی اش را استوری کرده بودو نوشته بود روحت شاد !! من نمی دانم استوری برای خبر رسانی است (!؟) یا چه چیزی (!؟) عکس زمستانی با آن لباس هاش پوشیده و ... گاه برای خود فرد سوال ایجاد می کند ، چه برسد عکس کم کیفیتِ زمستانی در موبایل دیده شود !! خلاصه اینکه ماجرا را پرسیدم و خبر فوت را تائید شده دریافت کردم !! روحش شاد ...

 

نظرات 4 + ارسال نظر
محمدرضا چهارشنبه 14 مهر 1400 ساعت 16:48

سلام
تولدتان مبارک :

ترانه پنج‌شنبه 15 مهر 1400 ساعت 04:55 http://taraaaneh.blogsky.com

تولدتون مبارک دیدن دوست قدیمی هدیه تولد خوبی بوده

سلام
ممنون ...
ما انرژی های زیادی برای گذران زندگی از دست می دهیم و تنها انرژی های که بدست می آوریم از همین اتفاقات بظاهر کوچک است

الهام پنج‌شنبه 15 مهر 1400 ساعت 23:04

سلام
زندگی تو 50 سالگی راحت تره یا 30 سالگی؟ به نظرتون زندگی به سمتِ راحت تر شدن پیش میره یا مدام سخت تر و سنگین تر میشه؟ آدم تو 50 سالگی ذهنِ آروم تر و هراسِ کمتر و قرارِ بیشتری داره؟

سلام
و عجب سوال سختی !؟
سال های عمر آدمی مانند چیدن آجر روی هم هست ... اگر آجرها خوب چیده شوند در سالهای میانسالی و پیری ، تعادل روحی مناسبی بدست می آید !! جوانی پرتلاش پیری آرامی بهمراه دارد ... البته اینها یک تعریف خیلی ساده و خطی هست ... پولدار ها به ملات وسط آجرها بیشتر توجه دارند تا چیدمان درست ... ندارها به چیدمان درست نیاز بیشتری دارند !! ولی در کل چیدمان درست از ملات خوب بهتر است ... در تخت جمشید هم سنگ های بزرگ با صیقل و بدون ملات هزاران سال است ایستاده اند !!
شاید جواب مناسبی ندادم !؟ بنظر من استرس باید در لایه سطحی زندگی و آرامش در لایه درونی باشد تا هم در جوانی و هم میانسالی و پیری ، زندگی روال خوبی داشته باشد ...

الهام جمعه 16 مهر 1400 ساعت 13:29

سلام
این سوال رو نمیشه از هرکسی پرسید. جواب شما مهم بود. اینکه چیدمانِ درست از ملات خوب بهتره، نکته ی مهمیه برای مدت ها فکر کردن و سنجیدن. مهمه که غایتِ تلاش ها به نحوِ آگاهانه برای آدم معلوم باشه. معلوم باشه که تلاش ها قراره چیدمان رو درست کنن یا ملات رو.. بسیار ممنونم. سایه تون مستدام.

سلام
لطف دارید ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد