یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

باران می آید ...

 

باران می آید ... برویم یک دوری بزنیم ببینیم بیرون چه خبر است !!

  

 

رفتیم و طبق معمول یک دور کوچک زدیم و آمدیم ... البته برنامه ی خاصی نداشتیم و راه ما را برد و برگرداند !! رفتیم جزیره اسلامی ( همان جزیره ی شاهی اسبق ! ) را دور کامل زدیم و برگشتیم ...


(((( جزیره اسلامی بزرگترین جزیره ی دریاچه ارومیه می باشد که از 52 به حالت  شبه جزیره درآمده است ... جاده ای که جزیره را به شبه جزیره تبدیل کرد یکی از افتخارات دوران پهلوی دوم می باشد که البته مقاصد فرهنگی زیادی دنبال می کرد ولی زخمی که به پیکر این دریاچه زد و حالت اکولوژیک آن را از بین برد (!) نه تنها به دریاچه رحم نکرد که او را هم به مقاصدش نرساند (!!) بگذریم که بعد از او حماقت ها ادامه یافت و راه دریایی که دو بندر آق گنبد در جزیره اسلامی را به بندر گلمانخانه در ارومیه مرتبط می ساخت ، افتخار حماقتش نصیب وزارت 24ساله ی  جهاد و کشاورزی و عیسی کلانتری شد و متاسفانه باز حماقت ها ادامه یافت و احیای دریاچه ی نیمه جان و به کما رفته را به قاتلش سپردند و او اینک معاون رئیس جمهور و متولی محیط زیست شده است !!! )))

 

القصه اینکه راهمان را بطرف جزیره و روستای سرای در ابتدای جزیره ادامه داده و بعد از بندر آق گنبد به دور زدن در جزیره ادامه داده و بعد از یک ماشین سواری سنگین و طولانی ( با سرعت 10-15 ) خودمان را به ابتدای جزیره در روستای سرای رساندیم ... جزیره 7 روستا دارد که در این دور طولانی ؛ همه ی آنها را بازدید کردیم و سرو تهش را بستیم ، سَرای - گَمی چی - آق گنبد - تیمورلو - بوراچالو - قیبچاق و بهرام آباد

آسمان ابری بود و مناظر فقط به درد تماشا می خوردند !! ولی یک عکس گرفتم که خیلی حرفها در خودش دارد ... اولی را ریسایز کرده ام و دومی کمی بزرگتر می باشد و می توانید با کلیک کردن ، بزرگتر و واضحتر ببینید !

 

در دو سوی عکس ، بندر گلمانخانه کمی محوتر و آق گنبد کمی واضحتر دیده می شوند و جزیره ای که حالا جزو خشکی شده است (!) بیشتر شبیه سکوی پرش در اسکی می باشد !!

 

و دوباره همین تصویر با وضوحی بالاتر و برش خورده ... شاید باورش برای خیلی ها سخت باشد که برخی از شناگرها (!) از روی این صخره (!) به آب شیرجه می زدند !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
نگین چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت 18:17 http://www.parisima.blogfa.com

سلام

میخواستم بنویسم این آب که عمقی نداره، شناگرها چطور شیرجه میزنن؟!!
بعد دوباره متن رو خوندم و این بار کمی بیشتر دقت مبذول نموده! و دیدم فعل ماضیه!
شیرجه "میزدند" ........

سلام
توی تصویر اصلا آبی دیده نمی شود ، ساحل نمکی می باشد و کمی انعکاس آب باران ... آب اینجا خاطرات بیش از بیست سال طلب می کند !

امیر سه‌شنبه 27 آبان 1399 ساعت 21:26 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

بله از این افتخارات زیاد است و ساختن راه به جزایر و کشاندن آب دریا به کویر و خلاصه هر جا دست بزنی کلی افتخارات از توش درمیاد.علی برکت الله!!!

سلام
مطمئنا تحقق شعار ما می توانیم تاوان زیادی خواهد داشت ... خاصه که نفعش به جیب کارگزاران باشد و ضررش از جیب مردم !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد