یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

نمادها و نمودها !!


یک #نماد_شهری زیبا در بلوار شهریار تبریز و در کنار آن ماشین هایی که برای پارک کردن تا زیر نماد رفته اند !!؟ آیا شهرداری باید اطراف نمادها را دیوار کار کند !!؟

  

یک چند تایی کامنت داشتم که برخی جالب نیستند ولی برای ثبت هم بد نیستند !!!


- آن نادانان دور مغزشان دیوار کشی کردن ، بجای دیوار باید در فرهنگ مردم خفته در خواب کار کرد

 

- شبیه این مشهد بود البته آکواریوم و نمایش زنده داشت. اونم کنار یه بلوار پر رفت و آمد نصب شده بود

 

- چه جالب! جایی که یه زمانی قرار بود خرابش کنن الان به زور دارن به مردم نشون میدن! از ماشینهای دوروبرش هم معلومه چقدر بهش اهمیت میدن، مثل همون پارکینگی که درست بغل خودش جا کردن ( ایشان اشاره دارند به تصویر ارک تبریز ! )

 

- عرض شود قانون چه می گوید؟

اول اینکه آیا در قوانین ایران اجازه نصب یک المان ثابت شهری، هر چقدر هم که زیبا ساخته شده باشد، بر روی مسیر تردد و پارک وسیله نقلیه موتوری داده شده است؟


دوم در صورت تصمیم مسئولان امر بر این کار آیا از یک مهندس با سواد و تجربه کافی نظر کارشناسی پرسیده شده است که چگونه می توان یک المان در سایز بزرگ را در تلاقی با محل تردد و پارک خودرو امن کرد؟ راههای فنی و ساده ای برای اینکار وجود دارد مانند ایجاد روفوژ و جدول کشی در حریم پایه های المان با حداکثر ارتفاع پانزده سانتی متر و حداقل عمق هفتاد و پنج سانتیمتر (فاصله استاندارد تایر جلو و عقب خودرو از سپر خودرو شصت و پنج سانتی متر است). و یا نصب بولارد (پایه های بتنی یا فلزی با ارتفاع پنجاه سانتی متر تا یک متر و بیست سانتی متر در حریم یک متری المان با فاصله یک متر از یکدیگر تا مانع عبور خودرو شود)


سوم، آیا این المان قبل از نصب در مقیاس محله ای به بحث گذاشته شده است تا همه شهروندان محله از پیاده و صاحب خودرو و از پیر تا جوان نظر خود را بیان کنند؟


چهارم، شهرداری موظف است حریم پارک خودرو را به صورت استاندارد خط کشی نموده و شماره گذاری کرده و در صورت نیاز دستگاه نصب کند. آیا این کار انجام شده است؟ فرق ما با کشورهای پیشرفته در همین مسائل کوچک است. مسئولی که یک همچین المان زیبایی را بدون طی مراحل قانونی فوق در شهر و بر روی آسفالت خیابان بکارد، در مقابل قانون پاسخگو می شود. قانونی که تمام موارد فوق را به دقت ذکر کرده است

 

و ناچارا به این مهندس کاربلد جواب مکفی دادم :
مطمئنا کارشناسان شهرداری همه را لحاظ کرده اند ولی وقت نشده پیاده بکنند !؟ چند وقت پیش یک بیلبورد تبلیغاتی در فلکه بازار ولیعصر سقوط کرد و کشته هم داشت !!؟ بیلبورد از فلکه بزرگتر بود !!؟ ضمنا مطالعات و بررسی ها ، دقیقا همتراز با مطالعات و بررسی های انتخاب شورای شهر و خود شهردار می باشد !؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد