یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

سود پر دود !!

 

امروز صبح طبق معمول راه افتادم تا بروم مرکز شهر ، چند تا کار داشتم و مسیر هر کدام جوری بود که به هم نمی خوردند و قدم زدن زیر آفتاب در این روزها حظ زیادی نداشت و برای همین با یکی دو تلفن ، یکی دو تای آنها را از برنامه ی امروز حذف کردم و رفتم برای خرید ...

  

 

این روزها از همه جا می شود با خیال راحت خرید کرد ؛ همه چیز گران شده است و البته بصورت منطقی (!) منطقی که خود تولید کننده و فروشنده قبول ندارد و زیر قیمت مصوب می فروشد !! و این نشان می دهد سازمان حمایت از مصرف کننده در اختیار یک عده بی خبر می باشد ، بطوری که تولید کننده هر جور که می خواهد او را توجیه می کند و هر قیمت یکه می دهد مصوب است !!! مثلا روغن مایع یک لیتری را زده است 13000 و فروشنده 12000 می دهد !! مطمئنا فروشنده از جیب خودش ضرر نمی کند ، بلکه کارخانه به او به قیمت 10000 یا 11000 داده است و او می تواند بسته به انصافی که دارد ، 2000 یا 1000 سود بردارد !!

 

و اممما در مسیری که می رفتم ، گذرم از خیابان دارائی افتاد و این بار نه به نوبت (!) که همه با هم داشتند سیگار می کشیدند !!! باید شهرداری که دیگر کاری برای انجام دادن ندارد بیاید و یک تابلو سر خیابان دارائی بزند و بنویسد " به دلیل نوسانات نامعقول دلار ، و افزایش دود در این مسیر ، افراد خردسال و کهنسال از این مسیر تردد نکنند !! "

 

نقل است که سرخ پوستان شمارش را تا عدد 7 می گفتند و بعد از آن را زیاد می گفتند ... یعنی وقتی یکی می گفت که بوفالو دیده و می پرسیدند چند تا !؟ اگر زیر 7 بود ، تعداد را می گفت و اگر بیشتر از 7 بود می گفت خیلی !! متاسفانه اکثر مردم همیشه در صحنه ی ما ریاضیات شان در حد سرخپوستی است و می شود اعداد را در نظرشان تا حد خیلی بالا برد و برای همین در زمان تبلیغات های انتخاباتی ، همه از شنیدن اعداد و ارقام شوکه می شوند و دو ماه بعد از انتخابات می فهمند که چه کلاه گشادی سرشان رفته است !!

 

برویم به گزارش خیابان پر دود امروز که تا چند وقت قبل خیلی هم پر سود بود !!! دیروز دلار آمده بود روی عدد 12.700 و حال خیلی ها گرفته بود ... امروز بدتر از دیروز بود و دلار آمده بود روی عدد 12.400 !! یکی داشت به دوست اش می گفت : " من دیروز که ظریف می خواست برود نیویورک (!) فکر می کردم که دلار برود بالای 13.000 ولی معلوم نیست این چه بازی است که دولت درآورده و دلار به جای بالا رفتن سقوط کرده است !؟!؟ " یک دکتر حقوق دانی هم هست که متاسفانه در روزنامه ها مطالب بقول خودش سنگین می نویسد و از 13 آبان سال پیش که دلار 18.000 خریده بود به امید تهدیدهای ترامپ و اینکه می رود بالای 25.000 (!) و هیچوقت چنین چیزی نشد (!) این روزها بدجوری سیگار دود می کند ... 3 آپارتمان فروخته و دلار خریده و حالا با دلارهایش یک آپارتمانش را به خودش بازپس نمی دهند !! خلاصه اینکه نشسته بودیم برای چائی و من یک چیزی گفتم که به مذاق برخی ها خوش نیامد !!

 

یک جوکی هست که مردی گربه ای در خانه داشت که مزاحمت زیادی داشت و تصمیم می گیرداو را ببرد یک جای دوری رها بکند و از دست اش خلاص شود ... هر بار که او را به جایی می برد می دید که زودتر از خودش به خانه برگشته است و مستاصل شده بود ... یک نفر به او راه چاره نشان می دهد و می گوید گربه را توی گونی بیاندا زو برو سر خیابان و محکم داد بزن راه آهن و آهسته به راننده بگو دربست دروازه تهران (!) گربه فکر می کند که او را به راه آهن برده ای و وقتی در دروازه رها بکنی نمی تواند راه را پیدا کرده بیاید !!!  تا اینجای حکایت را خندیدند و بعد گفتم : " شاید ظریف هم به افغانستان رفته است ولی گفته اند در خبر بگوئید به آمریکا رفته است تا دلارفروش ها مثل آن گربه گیج بشوند ... " و مردم بروند کمی دلار بخرند ؛ همین کمی ها در آخر روز خیلی می شود !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد