یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بولد کردن !!

 

بعضی ها در جامعه هستند که با بولد کردن ، همان پررنگ کردن (!) مسایل مشکل دارند و زود فکر می کنند که حتما هزار و یک دسیسه و خیانت در پشت هر بولد کردن مخفی شده است (!)؟ این ها همان کسانی هستند که از وضعیت موجود بیشترین سود را می برند و بقول شاعر که فرموده بود :

 

" اوندا کی اولاد وطن خامیدی  /  آخ نئجه کئف چکملی ایامیدی "


ترجمه اش می شود ( زمانی که افراد جامعه( 99%) نادان و خام  بودند ، روزگار خوبی برای لذت بردن (1%) بود !! )

 

همان بعضی ها دوست دارند تا مردم فکر کنند که خیلی چیزها را می دانند و در توهم دانائی شان سیر بکنند و آن وقت آنها با خیال راحت زا این مردم نادان سواری بگیرند و این بیدار شدن که در نتیجه بولد شدن و پررنگ شدن مسائل است را اصلا دوست ندارند و مطمئنا به هر بهانه ای که بشود متوسل می شوند تا جلوی بیداری را بگیرند !!؟ خواه دمیدن روح آریائی باشد و یا ربط دادن همه چیز ( مانند مشق شب !! ) به فقه اسلامی و ... و شاید در این میان نقشی که دنیای مجازی بازی می کند پرداختن به همین پررنگ کردن هاست (!) گاهی اوقات بنظر می رسد که در دنیای مجازی مهم نباشد که خوب یا بد و یا مخلوطی از این دو (!) پررنگ بشوند و بروند توی گوشی های مردم بچرخند و دیده شوند بلکه رد شده و یا پسندیده شوند !! ولی خیلی مهم است که این رد یا قبول موجب بیداری شده باشد.

 

حرفهایی که در دنیای مجازی و در گوشه و کنار شنیده می شود (!) آدم را بطرز عجیبی شوکه می کند که آیا واقعا میزان آگاهی این قدر است !؟!؟ وقتی مسئله ای بولد نشده باشد ، هر کسی به اندازه ی دانش خود ، بمصداق " کافر همه را به کیش خود پندارد !! " ، دیگران را هم همان اندازه دانا می پندارد !! ولی وقتی مسئله ای بولد می شود آدم می بیند فرق از کجا تا کجاست و گاه انحراف از چهارچوب فرهنگی بیرون می زند ... شاید شناخته نشدن شخصیتی مانند " شهریار " برای ایرانی جماعت دور از ذهن بنظر بیاید و البته برای جمعیت ترک زبان ، غیرممکن !! ولی بعد از اینکه سریال آبکی و پر از حاشیه ی شهریار ساخته شد !! و بدور از جنجال های پشت صحنه ی آن و غرض و ها و مرض ها و ... معلوم شد که خیلی از همین همشهری های شهریار ، تازه او را شناختند !!! این مورد در سریال " ستارخان " هم رخ نمود ، و اگر بیشتر به واقعیت زندگی او می پرداختند و تنها روی دو سه سال آخر زندگی اش زوم نمی کردند (!) شاید شناخت بهتری در میان عامه بوجود می آمد و اینهمه طرفدار پیدا نمی کرد !! اینها همان خوب و بدهای بولد کردن  می باشد که آن روی بولد کردن خوب و بدها می باشد !!!

 

در روایات سر میز ناهار شنیدم که یکی از اجله ی آموزشی و فرهنگی (!!) اعلام فرموده بود که امسال یلدا با ژانویه متقارن شده است !!؟؟


و بنده خدا نمی دانست که یلدا از مقوله محرم و صفر نیست که در گردش باشد ، و یک جای سال ؛ آنهم بمدت چند هزار سال !! ، میخ شده است و خیلی وقت است که همسایه و دیوار به دیوار مراسم پرفیض ژانویه می باشد !!

 

+++

 

بروم به مجلس " فضولی خوانی " برسم ، ببینم این هفته چه برنامه ای دارند !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا سه‌شنبه 27 آذر 1397 ساعت 23:27

سلام
اون اجله آموزشی و فرهنگی !! احتمالا خیلی غرق در حال و هوای سال 2018 بوده (الحمدلله که بی هیچ دستاورد و خاصیتی در حال اتمام میباشد ) که سالهای شمسی و قمری و میلادی را قاطی کرده .

سلام
و شاید همین باران اندک هم از برکت سال 2018 بوده باشد ...

نگین پنج‌شنبه 29 آذر 1397 ساعت 20:08

سلام

من فکر میکردم فقط میشه جوک ساخت از این مقوله!!

آخه به یه بنده خدایی میگن 12 فروردین چه روزیه؟
میگه یوم الله 22 بهمن !!!

سلام
خاستگاه جوک ها هم از ندانستن ها و حواس پرتی هاست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد