یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دولت دقیقه ی نود ...


تا یادم می آید فردای شبهای قدر بدلیل اینکه خیلی ها در مراسم شب زنده داری و دعا هستند ، دو ساعت دیرتر تایم کارت می کردیم ... فوق فوقش یک اطلاعیه می زدند که اگر دولت فخیمه برای فردا دو ساعت تخیفیف اعلام کرد ، سرویس ایاب و ذهاب طبق روال با دو ساعت تاخیر خواهد بود ...

  

دیروز یک اعلامیه به دیوار کوبیدند که اوضاع تایم کارت تغییری نکرده و حضور در کارخانه مثل روز عادی خواهد بود ، البته این را هم بگویم که کارخانجات بزرگ بغیر از فرمایشان مطاع دولت خودشان آنقدر قدرت دارند که بدون نیاز به آن فرموده ها خود برای برخی مسایل تصمیم گیری بکنند ؛ دیروز را با غرغر رفتیم خانه ...


از نشانه ها چنین برمی آید که بعد از تخلیه اتوبوس دولت قبلی که اتفاقا همگی بدون بلیط سوار شده بودند (!!) سرنشین های جدید که سالهای قبل نیز روی همین صندلی ها اسم شان را بیادگاری کنده بودند (!!) ظاهرا و باطنا زیاد مقید و اهل مسایل دینی نیستند ، البته منبر خالی گیرشان بیاید بدجوری دل و دماغ حرف زدن دارند !!


اینکه کشور ما از قدیم ایام درگیر افراط و تفریط بوده جای شک نیست ، مردم هم خسته از تفریط بدامان افراط پناه می برند و نوبت بعد دلزده از افراط به تفریط رای می دهند !! دولت قبلی خیلی دودورقایی ( بی حساب و کتاب ! ) اوقات کاری کارمندان را به نصف تقلیل داده بود و همه به این افراط اذعان داشتند ... این دولت هم با شعار کار عالی ، جیب خالی (!) حتی به چند ساعت فرای قدر هم دلش رضا نمی دهد و برخلاف شعار تدبیر که آینده نگری را شامل می شود ساعت 21 اعلام می کند فردا دو ساعت تخفیف ملوکانه و ذره ای به خودش فشار نمی آورد که بداند یک کارخانه بزرگ باید برنامه ریزی داشته باشد و یک روز قبل اگر اطلاع بدهند به هیچ جای کار برنمی خورد !!! شاید هم فشار افکار عمومی آنها را وادار به این تعطیلی دوساعته کرده است و اصلا دلشان نمی آمد مردم بروند در دعاهای شب قدرشان یادی از آنها بکنند !!


===


دیشب رفتم کوه ، هوا عالی بود و چند ساعت نشستن و حظ بردن طلب می کرد ، جلوی هر بوفه یک چایی خوردم تا هوس خوردن آب نکنم !! بیرون رفتنی یک فقره طالبی را قاشق چین کرده بودم توی یک کاسه و چون در یخچال جا نبود گذاشته بودم فریزر و از کوه برگشتنی دیدم یک لایه یخ روی طالبی ها نشسته است (!!) مجبور شدم طالبی در یخ بخورم ، این بار که گلودرد داشتم یادم باشد بعد از رفع نقاهت ، هر شب تکرار بکنم !!!



http://s3.picofile.com/file/8198140592/IMG_20150706_003945.jpg


===


امروز با فوتورافچی حرف زدم ، هنوز توی بخش ویژه بود !! گفتم : " تو را بخاطر بیماری ات در این بخش نگه نداشته اند !؟ می دانند نانجیب هستی و بیماران دیگر را اذیت نمی کنی برای همین به بخش عمومی نمی فرستند !! " از قرار معلوم زخم اثنی عشر دارد ... آدم شیعه اثنی عشری باشد و قبله اش بطرف استانبول باید هم با اثنی عشرش مشکل داشته باشد !!!!

 


نظرات 1 + ارسال نظر
همسفر سه‌شنبه 16 تیر 1394 ساعت 10:47

پس حضرات کارخانه رفته رفته ایمانشونم از دس دادن !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد