یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

آب زنید راه را شاهِ کلید آمده ...


می گویند روزی حضرت علی (ع) وارد شهر مدائن شد ، شاید در هنگام گذشتن از کنار آن شهر برای جنگ صفین بوده باشد ، و دیدند که ملت مدائن برای استقبال آمده و اطراف مرکبش می دوند و بالا پائین پریده و ابراز احساسات و شادی می کنند ...

 

 

فرمود : " این چه کاری است که می کنید !؟ " گفتند : " در فرهنگ ما چنین است که وقتی بزرگی به شهرمان بیاید این گونه به استقبالش می رویم !! " دقیقا یادم نیست در نکوهش این امر ناپسند چه فرموده بودند ولی مثل این مداح ها هستند که استاد زبان حال هستند و کم و کسر شخصیتی شان را می برند در واقعه عاشورا از زبان این و آن می گویند (!) احتمالا من بودم می گفتم : " جمع کنید این سبک بازی ها را ، حقتان است که همیشه تاریخ توسری خور باشید !!! "


چند روزی است که در و دیوار شهر را بنرکوبی کرده اند که شاه کلید می آید ... و امروز روز موعود است !!


ابراز احساسات مردم در سالهای دور که اسباب ارتباطی نبود شاید یک توجیهی داشت و ارزش داشت که آدم از چند روستا آنطرفتر بلند شده برود تا ببیند این شاهی که می آید یا این بزرگی که می آید چگونه شخصیتی است ، ولی حالا چه معنی دارد تعطیل کردن شهر و دادن اطلاعیه به ادارات و مدارس که ملت را بیاورید تا سیاهی لشکر باندازه کافی وجود داشته باشد !!


واقعا اگر برای حل مشکلات و رسیدگی به مسایل استان و کارکرد کارگزاران باشد اینهمه دبدبه و کبکبه نمی خواهد ، اینهمه ریخت و پاش از جیب خالی ادارات و کارخانجات ، اگر صرفا تبلیغات برای آینده ی ثیاصی نباش چه معنی و مفهومی دارد !؟!؟ شاید برخی فکر بکنند این انتقاد برای این رئیس جمهور است ولی من امروز در جواب یکی از همکاران که می پرسید برای استقبال خواهم رفت یا نه جواب دادم من 30 سال است در انتخابات شرکت کرده ام ، حتی گاه با رای سفید ، ولی از این سبک کاری های بلد نبوده و نیستم !!!


سابقه نشان داده است تریبون تبریز هیچوقت برای خودنمایی های صیاثی ، خوب جواب نداده است !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد