یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

هیچ یا همه !!


در کشور ما یک جریانی وجود دارد که تقریبا اکثریت را شامل می شود و آن جریان ممتنع است !!  در حالیکه اگر بشود مته به خشخاش گذاشت بندرتِ محال کسی دارای شرایطی می شود که در یک جریان ممتنع محض باشد ...

  

شرایط خاص هم وقتی است که بتوان همه ی مسایل داخل و خارج ، بالقوه و بالفعل ، حاضر و غایب و ... را در مورد جریانی جمع کرد ، و آن وقت نشست و نه این شد و نه آن و با خیال راحت ممتنع شد !! اصولا در مجالس تصمیم گیری ثیاصی ممتنع کسیست که نه از قِبَلِ اتفاقی ضرر ببیند و نه سود ببرد و فقط بدرد پائین آوردن سطح رای و حتی شکستن اکثریت می خورد !! ولی آیا می توان در یک جامعه جریانی را تصور کرد که اعضای جامعه از آن سود یا زیان نبرد !؟!؟ آنهم در حوزه تصمیم گیری و قانون گذاری !؟!؟


در نگاه دیگر ممتنع کسی است که در وضعیت او " نه " و " هم " مثل هم صدق می کند ... با تکیه به این نگاه چنین کسی نمی تواند وجود داشته باشد ، چون یا هیچ است و یا همه !!! 


دقیقا در شرایطی ما از شایسته سالاری حرف می زنیم و در مورد آن صدایمان را کلفت می کنیم که در مورد نوابغ و افراد شایسته نمی توانیم سر تعظیم فرد بیاوریم و یک حس درونی در ما بیدار می شود که رنگ و بوی نیمچه سوسیالیستی دارد و توی گوشمان می خواند همه حق دارند (!!) حتی در تصدی قدرت ، در اختیار گرفتن منابع ، تصمیم گیری های مهم و ... حتی اگر کسی چند نوبت قهرمان شده باشد دوست داریم برایش پاپوش درست بکنیم تا دیگران هم مزه ی مقام اولی را بچشند البته نه با تمرین و پشتکار و فعالیت ، بلکه با خاله زنک بازی و راههای غیراخلاقی و نادرست !!


ما در کارخانه یک کمیته داریم که هفته ای یک بار راه می افتیم و به قسمت های مختلف در مورد نظافت و آراستگی امتیاز می دهیم ... همان حس غلط در این جمع هم وجود دارد و با اینکه غالبا سرپرستان میانی می باشند ولی با همان نگرش امتیاز می دهند که بنوعی رتبه و مقام بین همه در گردش باشد ، بجای اینکه موارد را دوستانه گوشزد کرده و در رفع آن کمک بکنند ، بجای همکاری ، براحتی و به ناحق امتیاز ناجور می دهند تا کارگاه خوب بیاید پائین و کارگاه تنبل هم برود بالا !!!


بعد همین افراد از کسانی هستند که از اجحاف موجود در جامعه بشدت گله مند هستند و ساعت ها برایش منبر می گذارند !!

 

از قرار معلوم فردوسی پور دیشب در برنامه 90 ، دور برداشته بود و پاچه ای را نگرفته نگذاشته بود !! همان هیچی که می تواند به همه بپرد !! نه مسئولیتی دارد و نه زحمتی متحمل می شود و بازارگرمی اش از ناهنجاری ها و حواشی فوتبال تامین می شود !!!


دیشب که زیادی هول شد بود انگار به سپاهانی ها گفته بود بدلیل اینکه چندبار قهرمان لیگ شده اند باید اجازه یم دادند تراکتور که اینهمه هوادار دارد اول بشود ، می گویند مربی تیم سپاهان خیلی منطقی او را خیط کرده بود ولی آیا واقعا فهمیده بود و حرفش را پس گرفته بود یا اینکه از رو رفته بود و به امید روزی دیگر که باز منطقش را رو بکند !!!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد