یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

اسب ها ایستاده می میرند ...


اسپانیای بزرگ باخت ، نه فقط به شیلی ؛ به خودش ، به گذشته ی دور و گذشته ی نزدیک خودش !!!!! به جو ضداسپانیایی حاکم بر ورزشگاه و شاید حاکم بر تمام نیم قاره ی آمریکا که زمانی زبانشان را و فرهنگشان را به همین اسپانیایی ها باخته بودند  !! و اسپانیا باخت ؛ به ترس بزرگی که در دلش بود و نتوانسته بود به موقع پوست اندازی بکند !!

 

 

شاید برای خیلی ها بررسی این موضوع و اشکال یابی راحت باشد ولی برای هرکسی اقدام به رفع اشکال راحت نخواهد بود ، دل کندن از داشته ها هیچگاه راحت نبوده و نخواهد بود ،... هیچ تیمی مثل اسپانیا کلکسیونی از مهره های ارزشمند نیست ، مثلا پرتقال دو تا مهره ی عتیقه دارد و بقیه خوب هستند !! هلند دو یا سه تا مهره ی عالی دارد و بقیه خوب هستند !! تیم ایران هم که سرشار از ویتامین است و ... ایران اگر دوره ی دیگر با 22 بازیکن جدید وارد بازی ها بشود چیزی را از دست نخواهد داد ، ولی برای تیم های بزرگ مانند اسپانیا ، ایتالیا و انگلیس و ... برداشتن مهره ی بزرگ و گذاشتن مهره کوچک ؛ آنهم قبل از رسیدن تاریخ انقضاء !!! ، بسیار سخت و گاه نیازمند جواب دادن به افکار عمومی و مجلس و دولت و شورای نگهبان و ... و در حد محال است !!


دلبستگی مقدمه ی وابستگی هاست !! همه آزادی را دوست دارند ، ولی نه آزادی از وابستگی ها را ، آزادی از چیزهایی که دوست ندارند ... در حالیکه آزادی اصلی رهایی از تعلقات است ، یعنی آزاد شدن از چیزهایی که آنها را دوست داریم و به آنها وابسته هستیم !! حالا اگر دوست دارید به این مطلب از دید ثیاصی نگاه بکنید می بینید هیچ فرقی نمی کند ، تا زمانیکه تعلقات درونی شکسته نشود ، آزادی معنایی جز تعویض زندان نخواهد داشت !!


شیلی چیزی برای از دست دادن نداشت ، برای همین بدست آورد !! ولی ترس از سر و روی اسپانیای بزرگ می ریخت !! کاسیاس مقدس شاید بزحمت نفس می کشید ، خسته از بار افتخاراتی که بر دوش داشت توانش را بریده بود ؛ مربی بزرگ هم نمی دانست به چه چیزی فکر بکند !؟ مثل مواجهه با مرگ بود ...

 

خیلی ها دوست داشتند شکست اسپانیا را ببینند ، خسته شده بودند از تیکی تاکایی که دیگران را به سُخره می گرفت !! خسته شده بودند از بس موفقیت در آنها نهادینه شده بود !! مثل نفرتی که خیلی ها از تیم آلمان دارند ، انضباطی زجرآور و سیستم فکری بزرگی که لذت تماشا و شانسی بردن را از بین می برد برای خیلی ها قابل تحمل نیست ...


نخبه ها راههای پیشرفت خود را می سازند و پیش می روند و پخمه ها با امیدهای معجزه آسا در لاتاری هایی با ضریب شانس 1 در 10میلیون ، چشم به تلویزیون می نشینند تا مگر برنده ی ماشین مرسدس بنز کلاس C بشوند ، از محصولات محسن !!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد