یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

کارشناسان درِپیتی !!


امروز در کارخانه همه روی مود نظر دادن در مورد فوتبال بودند و بازی ایران !! البته شاید خیلی جاهای دیگر از این کره ی خاکی هم در چنین مواقعی احساسات بیاید و بزند چشم منطق را کور بکند که ...

 

 

اینکه ایران خوب دفاع کرد و بهترین نتیجه را از این بازی گرفت در آن شکی نیست ، اصلا همین که ایران برود در چنین جامی حضور داشته باشد یک عالمه سربلندی است ، ولی اینکه یکی بیاید و بگوید ایران در این بازی بهتر از نیجریه ظاهر شد کمی بیش از اغراق است ، حالا فکر کنید یک عده که به لطف شب بیداری ها ی دوشنبه و پای برنامه 90 (!!) یاد گرفته اند اصلا آفساید معنی اش چیست !؟!؟!؟ حالا کارشناس بازی و داوری و حاشیه و ... شده اند و صد البته تر به مصداق طبل غازی (!) " هر چه توخالی تر ، بلند صداتر !! " 


حالا گوش فلک را کر کرده بودند که ایران 104کیلومتر دویده بود و نیجریه 98کیلومتر ... من می گفتم : " زیاد دویده بودند که مساوی را بدست آوردند ، آنهم با یک فوتبال از نوع زیر توپ زنی !! " ولی می گفتند : " نه ... نیجریه شانس آورد که بازی را نباخت !! " گفتم : " شاید هم ایران بازی را نبرد تا شگفتی ساز نشود !! " 


یکی از همکارها تعریف می کرد که از اول کارشناسی اش (!!) فوتبال آلمان را نمی پسندد و ...  گفتم : " تقصیر تو نیست ، درک یک بازی منطقی و سیستماتیک برای ملتی که حرفشان " اگر نمی خورد چی می شد !! " ، " اگر می زد چی می شد !! " ، " اگر صعود می کردیم چی می شد " و " اگر ... " و " اگر ... " و خلاصه همیشه چشم انتظار معجزه است خیلی سخت است !!! "


خلاصه اینکه متهم شدیم به اینکه فوتبال را نمی شناسیم و سکوت کردیم ؛ چرا که کارشناس فوتبال این کشور مجید جلالی است که خوب حرف می زند ولی به هر تیمی که برود روزگار آن تیم چند سال عقب می ماند !! مجری اش فردوسی پور است که بجای گزارش بازی از کادویی که همسر فلان بازیکن در روز تولدش داده حرف می زند و مردم ذوق میکنند که چقدر با این بازیکنان آشنایی دارد !!


===


امروز بعد از ظهر خودم رفته بودم فوتبال ، اصلا چه معنی دارد وقتی آدم از بازی کردن لذت می برد ، برود بنشیند پای تلویزیون و اراجیف گزارشگر را بشنود و خواب خوشش حرام بشود ... 

 

اینجا را هم تکمیل کردم :

http://www.dado23.blogsky.com/1393/03/26/post-826/

 

===


در یک بازی خوب و پایاپای مکزیک با برزیل مساوی کرد !! ( برزیل و مکزیک زیر90 کیلومتر دویده بودند !! )

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد