یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

عکاسی گذری ...

امروز برای مشاوره رفته بودم پیش فوتورافچی ، ضمنا چند تا عکس هم از او گرفتم برای کار خیری که در پیش دارم !! تازه رسیده بودم آنجا که دیدم همگی وسایل شان را برداشتند و راه افتادند ... گفتم : " کجا !؟ " گفتند : " ساعت کاری تمام شد دیگر ... !! " گفتم : " لابد برای این زحمتی که کشیدید از دولت حقوق هم می خواهید !؟ "

 

تا قسمتی از راه با فوتورافچی آمدم ، بعد پیاده راه افتادم بیایم خانه که دیدم چند جوان در حیاط مسجد صاحب الامر ( موزه قرآن و کتابت ) در حال عکاسی هستند ... با خودم گفتم : " بازدیدم از آنجا مربوط به سالهای دور است و بهتر است بروم و یک نیم نگاهی بکنم ببینم چه تغییراتی داده اند !! " 

وارد موزه - مسجد که شدم ، دیدم نمایشگاه خط هم در آنجا هست و همین امر باعث خوشحالی مضاعف شد ، داخل موزه را دوری زده و چند تا عکس گرفتم ، مسئول آنجا وقتی موبایلم را درمی آوردم گفت : " فقط لطف کنید فلش نزنید !! " گفتم : " موبایل من از این چینی های ارزان قیمت است و فلاش ندارد !! " و چند عکس گرفتم...

یک زوج جوان هم تشریف داشتند و آقای همسر به خانم همسر می گفت بدون فلاش که اصلا نمی شود عکس گرفت ( یک موبایل جیگول هم دست اش گرفته بود !! ) ... یواش به آقای همسر گفتم : " موبایلت بلوتوث دارد !؟ " او شنیده بود که من به مامور موزه در مورد گوشی ام چی گفته بودم برای همین سینه اش را جلو داد و گفت : " آره ... " گفتم : " بغل همسر بانو بایست تا یک عکس بگیرم بزنم به موبال ات !! " با ناباوری ایستادند و من یک عکس از آنها گرفتم ... بلوتوث اش را روشن کرد که بزن بیاید گفتم : " یکی را ریسایز می کنم برای تماشای الآنتان ، فایل اصلی را هم کمی ریسایز می کنم که ببری در کامپیوتر ببینی !! اینجا فکر نکنم گوشی ات باز بکند !! "

وقتی عکس را توی گوشی اش باز کرد ، فک مبارک اش کلا پائین آمده بود !!

چند تا عکس برای یادگار گرفتم و فلنگ را بستم ... از خباثت توی دفتر نمایشگاه خط هم نوشتم " دستتان درد نکند ولی جای آثاری از استاد ... خیلی خالی بود " صرفا جهت اینکه بدانند ما هم می دانیم !!! و اما یکی دو تا عکس گذری از موزه قرآن و کتابت و ایضا مسجد کبود تبریز :



این عکس را سر راهم به اداره فوتورافچی گرفتم ، اینجا محوطه ی شهرک سازی صهیونست ها در اطراف مسجد الاقصی نیست ، بلکه محوطه عتیق در اطراف مسجد کبود است که دارد بازسازی می شود تا صهیونیست های داخلی آنجا مرکز تجاری راه بیاندازند !!!

پانصد متر پائین تر ارک تبریز را در سایه ی مصلی تبریز خفه کرده اند ، اینجا هم مسجد کبود را میان بازارهای تجاری خفه کرده اند !! یکی نیست بگوید چرا !؟ اینجا به آثار تاریخی ظلم علی السویه می شود !!! نازیبابینان متولی زیباسازی شهر شده اند !!



سردر غربی مسجد ...


 ورودی شرقی موزه ...



نمونه ای از لباس های قرآن نویس ...



مسجد صاحب الامر ( مسجد شاه طهماسب ) موزه قرآن و کتابت


نظرات 2 + ارسال نظر
همطاف یلنیز پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 22:02 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
خدا شما را برای موبایلتان حفظ کناد و ایضا موبایل را برای شما

ممنون

نگار جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 22:43 http://heavenward.persianblog.ir

جریان عکس انداختنتون از اون زوج خیلی جالب و شیرین بود
من فقط مسجد کبود رو از نزدیک دیدم. امیدوارم بلایی به سرش نیارند.

=========
مطلب تازه نوشتم جناب دادو.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد