یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

سال نو گشت به یاران کهن مژده دهید

 

 

زمستان و دی رفت و موسم فروردین و بهار رسید ... نوروز و نوبهارتان مبارک باشد ! امید که در روزهای آتی ، ایام بیش از پیش به کامتان بوده باشد و تنتان سالم و دلتان شاد باشد

به رسم سالهای دورتر ، یک فالی هم از حافظ زدیم و ایشان هم چون مقارن با ماه رمضان بود ، بر مداومت در صبر کردن سفارش اکید داشت ؛ البته از نوع « چاره ای نیست الا صبر کردن !!»



از قرار معلوم سال پیش رو که سال اژدها ( یا بقولی نهنگ ) می باشد ، قدیم الایام مطالعات جامع و کاملی در این زمینه داشتم و از آن روزگاران این جمله در مورد سال اژدها در یادم مانده است که " هر زردی طلا نیست ! " و این نشان دهنده یکی از خاصیت های سال اژدها در تقویم چینی است و به ما هشدار می دهد که زیاد فریب ظاهر موفقیت ها و خوشی ها را نخوریم ... 

حیوانات جدول سالانه در تقویم چینی بر اساس حیوانات ضعیف و قوی و همچنین حیوانات اهلی مزرعه و حیوانات وحشی و جنگلی تنظیم شده است والبته هزاران سالدر چین طرفدارداشته و بر اساس آن کارهای زیادی می کنند و در کشور ما هم در اوایل انقلاب تب خاصی برای جدول سالهای تولد بر اساس تقویم چینی و جدول ماههای تولد بر اساس تقویم هندی بوجود آمده بود !!

اژدها و متولدین آن را بر اساس جدول سالانه تولدشان می توان در اینترنت پیدا کرد و بر اساس شناختی که از شخصیت آنها دارید !؟ صحت و سقم مطالب را بررسی بکنبد ، در برخی شخصیتها چنان مطابقتی بین روحیات و شخصیت فرد با آنچه در کتاب و جدول آمده می بینید که تعجب می کنید !! 

بهرحال اژدها سال خوبی برای سیاستمداران خواهد بود و احتمالا دستشان پر از آمارهای رنگی و فریب دهنده باشد ... برای کارهای اقتصادی هم می تواند سال خوبی باشد ولی از نظر موفقیت اخلاقی شانس پائینی وجود خواهد داشت !؟ یعنی شاید شما همراه با بالا بودن آمار طلاق ، تعداد زیادی از مجردهایی که ماشینهای لوکس سوار می شوند را هم ببینید ؛ حالا یا از موفقیت مالی بالا و یا از ناحیه مهریه های گرفته شده !!؟

اژدها با برخی حیوانات شخصیت نزدیکی دارد و برای آنها هم خوب خواهد بود ؛ مثل خروس و موش و میمون و متولدین این سالها می توانند یک حساب خوب برای موفقیت در سال 403 برای خود درنظر بگیرند !!و البته طبق آنچه نوشتم برخی حیوانات مانند سگ در این سال باید خون بخورند و خاطره مرور بکنند و فقط تحمل بکنند !! این را نوشتم تا بدانید که من که متولد سال سگ هستم ، باید هم از طرف جناب حافظ به آن شعر هدایت می شدم !!

===

من کمی مانده به لحظه تحویل سال ، مشغول خواندن جزو نهم قرآنم بودم و ادامه را هم بعد از تحویل سال خواندم و بغیر از حرفهایی که در بالا نوشتم و شاید برخی خوششان نیاید !؟ خودم را با قرآن بیمه کرده ام ... ( من در ماه رمضان ، هر روز یک جزء از قرآن را ختم می کنم و برایم بسیار مفید فایده است ... )

 

اینها هم تخم مرغهایی هستند که نوراخانیم با آبرنگ ، رنگ آمیزی کرده است !!


نظرات 3 + ارسال نظر
سین چهارشنبه 1 فروردین 1403 ساعت 13:35

سلام
سال نو مبارک

سلام
نوروز و نوبهارتان گرامی و بابرکت

الهام چهارشنبه 1 فروردین 1403 ساعت 23:30

سلام و ارادت
عیدتون مبارک
انشالله سالی پر از برکت و سلامتی و عزت داشته‌ باشید.

سلام
عید شما هم مبارک ، ایام بکام

سلام پنج‌شنبه 2 فروردین 1403 ساعت 10:39

با درود
سال نو نیکو باد
من متولد سال اژدها هستم
جالب این بود که قرائت جز نه در زمان تحویل سال که ما از شبکه قرآن دنبال می کردیم پخش نشد
نشان می دهد قرآن واقعا مظلوم واقع شده است
و اما در مساجد هم همبن هست
وقتی کلاس قرآن با مراسم دیگر مطابق می شود کلاس کنسل می شود
نظرتون راجع زندگی پس از زندگی شبکه چهار چه هست
بعضی ها می گن دروغ هست
ولی من می گم راسته

سلام
سال خوبی برایتان باشد ، انشالله
بهرحال اگر قرآن قطع نمی شد ، زبان عده ای درازتر می شد و شاید به اهانت باز می شد ... در بازی سیاست ، مطلق ها فدای نسبی ها می شوند !!؟ مساجد هم که امروزه سیاسی شده اند !!
من تلویزیون نگاه نمی کنم ، این برنامه را شنیده ام ولی ندیده ام !! نظر خاصی ندارم ولی وقتی خواهان دارد حتما چیزی دارد!؟ حداکثرش می تواند راست صادقانه باشد و حداقلش دروغ فریب دهنده !؟ فریب معجزه بزرگی ست !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد