یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

خداحافظی سرد ...

 

امروز رفته بودم برای مراسم تدفین و خاکسپاری یکی از همکاران بازنشسته ... این روزها برای خاکسپاری زیاد می روم , نمی دانم فوتی زیاد شده یا فوتی در دور و برم زیاد شده است !؟

  

فقط فرق داستان من با برخی از دوستان که با اکراه به این قبیل مراسم می آیند در این است که من دوست دارم که فرصت داشته باشم و حتما بروم !!

فوت شده از همکاران من بود ، تقریبا ده سال باهم بودیم ، من مسئول یک شیفت بودم و او مسئول یک شیفت دیگر ، کار ما جوری بود که برای مرخصی نه تنها مشکلی نداشتیم بلکه نیازی به تایید بالادستی نبود !؟ کافی بود در صورت نبودن یکی ، دیگری به جایش اضافه کار بماند ... برای همین من با خیال راحت به کوه و ددر می رفتم و هر وقت او نبود جایش می ماندم ...

برادرش هم بعدها به کارخانه آمد و امروز همکاران زیادی بخاطر برادرش آمده بودند و برای همین با آنها خوش و بش اساسی داشتم و از طرف مدیر حراست که آمده بود برای نهار چهارشنبه دعوت شدم به کارخانه ... البته یکی از همکاران می کفت برای اینکه وقت کم نیاورم ، همان ساعت ۶/۳۰ با سرویس کارخانه بروم !؟

به یکی از بچه ها گفتم :« حالا که کنار هم هستید ، قدر لحظه هایتان را بدانید ، این همکارانی که دارید کسانی هستند که ساعات خیلی زیادی از عمرتان را با آنها می گذرانید !؟»

عمر انسان رو به آینده سرعت کمی دارد ولی وقتی به گذشته نگاه می کند انگار به سرعت برق گذشته است ...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام دوشنبه 14 اسفند 1402 ساعت 16:30

با درود
بالاخره سن که بالا برود باید بار و بنه را بست و رفت
من معمولا مراسم ختم همکاران می روم ولی اگه خیلی دور باشد سخت است
من هم سر کشیک تیم بودم
یکی از معضلات شیفت مرخصی در ایام نوروز بود
لذا طرحی را ریختم که این معضل برای همیشه حل شد
به پرسنل گفتم هر کس مرخصی نگیرد و تعویض شیفت کند
بعد تعطیلات سه تا off تشویقی می دهم
با همین ترفند همکارها با هم تعویض شیفت می کردند و برای مرخصی اصرار نداشتند

سلام
این روزها شرط سنی از رفتن برداشته شده است ... بیماری از جوانی شروع می شود و در میانسالی گریبانگیر می شود !! کهنسالی آرزو شده است !؟
این روزها تقریبا فرصت شرکت در مراسمات را دارم و از دست نمی دهم ...
در کارهایی کارگری اگر کارگرها همدیگر را رعایت بکنند ، هیچ مشکلی پیش نمی آید و البته ذات کار و کارگری به هم شاخ زدن است و مسئولی که بتواند میانه کارگرها را خوب نگهدارد ، برنده است !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد