یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

عطسسسسسسسه !!

 

آیا بلندی و یا کوتاهی صدای عطسه هم ربطی به دارا و ندار بودن دارد !؟ روحشان شاد ، یک فامیل داشتیم صدای عطسه اش تا چند خانه می رفت !؟ و مادربزرگم می گفت :« کاسیبین هر ایشی گودن سیز اولار !؟ » ( گودن سیز معادل ندارد ولی روی هم رفته معنی اش این است که فقیر همه کارهایش نامتعارف هست !! )

  

 

امروز صبح یک سفارش چاپی داشتم و رفتم زیرزمین برج بلور ، قسمتی از دیجی چاپ را انتقال داده بودند به مغازه های قسمت شرقی که جدیدا تکمیل و به مجموعه اضافه کرده اند ... مغازه های بسیار بزرگ و خالی که غالبا سهم شهرداری از ساخت و سازها می باشند !؟ 

کریدور خلوت و سرد که فقط دو مغازه اش در حال استفاده بود !؟ جایی که من بودم و مغازه روبرویی که یک میز و چند صندلی گذاشته بودند و از نوع کلاس تقویتی بود ... جوانان کلاهشان را  روی سرشان کشیده بودند و در هوای سرد نشسته بودند !!؟

مشغول صحبت بودیم که یک عطسه که ماحصل برودت هوا و شاید کمی گرد و خاک بود ، بی هوا آمد ... البته نصف اش را کنترل کردم ولی صدای بلند عطسسسه ام با خلوت کریدور دست به دست هم داد (!)،  زیرچشمی نگاه کردم و دیدم تقریبا همه آن شاگردها و استادشان از روی صندلی به هوا پریدند !!؟

متصدی چاپخانه فکر کرد من ندیده ام و خبر داد که در مغازه روبرو همه پریدند روی هوا ... گفتم :« به خدا جلوی نصف اش را گرفتم ... البته به جز خود آنها که بالا پریدند ، حالا نگاه می کنند و می بینند که لبتاپ شان هم ریستارت کرده است !!»

 

خدا حفظش بکند ، دوستی دارم که تعریف می کرد توی پارکینگ مجتمع (!) موقع پیاده شدن از ماشین ، یک عطسه ای کردم که چند تا ماشین دزدگیرشان صدا کرد !!؟

 

===

 

امشب قطر با اردن بازی فینال را برگزار کردند ... بازی خوبشان نشان داد که حق شان بود در فینال باشند !! قطر بازی را با سه پنالتی از اردن برد ، اگر حریف ایران صاحب سه پنالتی می شد ، گزارشگران و کارشناسان ما هر حرفی در راستای افزایش التهاب می زدند ولی وقتی دوربین تصمیم می گیرد ، جایی برای شکوه از  بی عدالتی نمی ماند و ناظر دوربینی نشان داده که حق کشی های زیادی در زمانهای قبل رخ می داد !! و مردم هم از حقی که بنفع خودشان ضایع شده باشد ، خوششان می آمد ... یکیش هم داستان همان « دست خدای مارادونا » بود !!

 شاید دلیل قهرمانی قطر ، بیرون گذاشتن بموقع کیروش (!) بوده باشد ... کی و چگونه استفاده کردن از‌ مربیان بزرگ ، باید در تخصص فدراسیون فوتبال باشد !؟

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام یکشنبه 22 بهمن 1402 ساعت 08:59

با درود
آن تعبیر نادر از عطسه خیلی جالب بود
همسایه ی ما هم از همین عطسه ها اینجوری می زد
با وجود اینکه بر اثر سکته نیم از بدنش از کار افتاده بود
ولی من بهش سردار سازندگی مجتمع می گفتم خیلی فعال بود
چند روز پیش برحمت خدا رفت
فوتبال را دیدم ولی اردن اون اردنی نبود که در بازی قبل دیدم
خسته بودند خوب نمی دویدند
و اشتباه هم داشتند

سلام
خدا همه رفتگان را بیامرزد ... ( البته به برخی بیاموزد و سپس بیامرزد !)
بازی فینال بار روانی بالایی دارد و تیم باید به یک بیخیالی خاصی رسانده شود تا خوب بازی بکند !؟ مخصوصا که تیم ها باید در قرنطینه صد در صد باشند تا تبلیغاتی محیطی آنها را جوگیر نکند !؟ ( در اینصورت هم اتهام غل و زنجیر کردن بازیکنان پیش می آید !)
اردن فوتبال خوبی داشت و دروازه بان چند ضربه خوب آنها را مهار کرد ، اگر علی بیرو بود حداقل سه تای آنها را می خورد !!؟ ولی تاکتیک پنالتی گرفتن قطر مقابل دفاع قدر اردن جواب داد !؟
انشالله چهار سال بعد ، همه بروند و حاجی بشوند ...

همطاف یلنیز چهارشنبه 2 اسفند 1402 ساعت 13:57

سلام سلام
هرچندوقت فرصتی دست می دهد و روزنوشت های شما رو می خوانم و
خدا حفظتان کند با تعریف ماجرای عطسه تان کلی خندیدم
متشکرم

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد