یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

به بهانه مبعث ...

 

امروز صبح وقتی بیدار شدم ، نگاهی به گوشی کردم و دیدم یک عالمه پیام از نرم افزارهای مختلف دارم ، گوشی را زدم به شارژ و رفتم نان تازه بخرم ...

  

 

بعد از صبحانه ، گوشی را برداشتم و چند پیام تبریک و چند پیام در سایت های مختلف را چک کردم !! یکی هم از روبیکا آمده بود ... در صفحه روبیکا چشمم به تبلیغ پخش فیلم « رسالت » یا همان « محمد رسوالله » به کارگردانی مصطفی عقاد افتاد ...

 

ریا نباشد ، من اگر شبکه را عوض کنم و مثلا در کانال ۸ تلاوت قران باشد ، بلافاصله رد نمی شوم و حداقل یکی دو آیه توقف می کنم  ... یا اگر مورد مذهبی خاصی باشد با کمی توقف رد می شوم !! ... خلاصه اینکه عنوان را دیدم و کلیک کردم ... البته اینترنت خانه را قبول نداشت و پیام داد که از اینترنت همراه اول یا ایرانسل استفاده کنم ... خیلیه هاااا !؟ چون اینترنت خانه را روی گوشی بستم و همراه اول را فعال کردم ... 

حدود پنج شش دقیقه اول فیلم را دیدم ، از لحظه اعزام سفرای پیامبر به روم و ایران و مصر ، فیلم شروع می شد ... 

رفتار شاه ساسانی ، خسرو پرویز ، دقیقا منطبق با همین بی ادبی و غرور و توهمی (!؟) تصویر شده بود که مردم کشورم بصورت اکثریت از خود نشان می دهند ... 

رومی ها هیچگاه زیربار اسلام نرفتند و قرنها خونین ترین جنگ ها را با مسلمانان داشتند ولی رفتارشان به دور از تامل و تفکر نبوده و نیست ...

نوبسنده و کارگردان ، چه خوب در مورد ایرانی جماعت انصاف را رعایت و چهره واقعی را به تصویر کشیده بود ... فکر کنید خسرو پرویز از جمله شاهان ساسانی ست که می توان او را به راحتی از بقیه متمایز و سرتر دانست !!؟ و شاید همین شناخت واقعی اعراب از چهره ایرانی جماعت است که در مقابله ها ، مثلا در فوتبال ، ایرانی ها را می ترساند !!؟

 

این آشنا بودن و یا لو رفتن چهره واقعی ، همان بلایی ست که بعد از اشغال سفارت آمریکا و لو رفتن اسناد جاسوسی ، سر آمریکایی ها آمد ... به نقل از منبع ( قبل از فوتش !) این اسناد شاید دهددرصد مربوط به ایران بود و مسایل مختلفی از منطقه خاورمیانه و جنگ سرد را شامل می شد و بعنوان یک خانه امن ، لای اسناد ایران نگهداری می شد ...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام جمعه 20 بهمن 1402 ساعت 22:21

با درود
فیلمی مزبور با شرکت آنتونی کوئین بود ؟
آخه دو سه فیلم راجع به پیامبر اعظم ساخته شده ولی اون فیلم یک چیز دیگری بود
فکر کنم تلویزیون باز هم به نمایش گذاشت

سلام
بله فیلم رسالت همان محمد رسول الله معروف است که در هالیوود ساخته شد ... آنتونی کویین نقش حضرت حمزه را داشت ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد