یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

عنابی ها !!

 

متاسفانه ، با اینکه برنامه ای برای تماشای بازی نداشتم !؟ تمام بازی ایران و قطر  را دیدم ... عصر قرار بود برویم استخر و دوستم تماس نگرفت ، منهم فکر کردم شاید بخاطر فوتبال تماس نگرفته و زنگ نزدم !!

   

حداقل در چندین پست قبلی ، موضع فوتبالی من مشخص بود !؟ در یک تیم در سطح ملی ، که بازیکنان لژیونر حضور دارند ، نقش مربی با آن نقشی که مربی در باشگاه دارد ، خیلی فرق دارد !؟ مربی تیم ملی باید یک شطرنج باز حرفه ای باشد ، نه اینکه بنشیند و نگاهش به تاس باشد ، تاس اگر خوب بیاید که همه یوزپلنگ و شیر هستند !؟

 

ما یک بازی احساسی و غلط در پیش رو داشتیم ، اصلا رگ خواب ما دست عربهاست و ما از آنها بیشتر می ترسیم تا ژاپن و کره و حتی تیمهای بزرگتر ... ما مقابل آرژانتین و مسی بمراتب بهتر بازی کرده ایم !؟ گل اول ما یک شانس خوب بود که در دقایق ابتدایی بدست آمد ... و بعد از آن ، هی پاس اشتباه ، هی جاگیری اشتباه و پاسکاری ریسک بالا با دروازه بان که ترس ما را نشان می داد !! ، امروز بیرانوند دفع توپ می کرد ، آنهم با مشت به مقابل محوطه جریمه !؟ گل اول و دوم و سوم ، اشتباه محرز دفاع و دروازه بان !!؟ مقابل شوت اکرم عفیف دروازه بان ما که بهترین گلر آسیاست (!؟) دست مخالف را برای توپ جلو آورده بود ، اگر دست چپ را برای مهار دراز میکرد ، نه تنها توپ را دفع می کرد بلکه بیست سانت هم اضافه می آورد !؟ اینها کارشناسی نیست ، الفبای فوتبال است !؟

 نیمه دوم ، ما بدتر بودیم !! چون قلعه نوعی دست بازی را نخواند !؟ یعنی یک کمک مربی هم نبود که کمکش بکند !! اگر قایدی را در گوش چپ می گذاشت ، هم نفوذ می کرد ، هم خطا می گرفت و هم پنالتی می گرفت و گل هم می زد !!؟ اصلا باید یکی از دو بازیکن آزمون یا طارمی را بازی می داد !؟ یک انشا و اینهمه غلط نگارشی !؟ همان گل دقایق اولیه تیم را مست کرده بود ، بسکه جنبه نداشتند !؟

 مجری هم که یک لات چاله میدانی بود و نمی دانست که تماشای بازی بدون گزارش او هم میسر بود !؟ و حداقل باید سرسنگین تر می بود ...چرا باید یکنفر از تریبون ملی برود و کری بخواند !؟ در کشورهای پیشرفته تر برای این قبیل کارهای سبک ، شبکههای خصوصی درست می کنند و بی ادبی فرهنگی شان را با کمی هزینه کردن از شناسنامه ملی دور می کنند !!؟ میثاقی برای فدراسیون خط و نشان می کشید ، انگارمتولی هزینه های کشور است و نمی داند که هزینه او هم از همان کیشه خلیفه می باشد !؟ بازیکن قطری را هم آورده بودند دربرنامه تا بعد از پیروزی او را سر ببرند !؟ ولی شادی منطقی او در استودیو بعد از برد قطر هر چی خاک عالم بود را سرشان کرد !!

روی هم رفته بد نبود ... با دویست هزار دلار هزینه رفته بودیم و یک میلیون دلار پاداش گرفتیم !؟ حالا نمی دانم بازی سوم و چهارم هم خواهد بود یا نه ، حساب آنرا هم خشکه حساب می کنند !! انتظار ما زیادی بالا بود و تلاش بچه ها کمتر از حد معمولی خودشان !؟ آسیاب به نوبت !؟  مقابل ژاپن دهان دشمنان تیم ملی را بستند و در مقابل قطر ، زبان آنها درازتر شد !؟ 


ولی همه چیز میزبان مرتب و خوب بود ، حتی تماشاگرها هم خیلی مودب و تمیز و موقر بودند!؟ ما فقط روی کاغذ و البته در لوح گِلی کورش خیلی خوبیم و در واقعیت خوب نیستیم ، بی ادبیم ، بددهنیم ، مغروریم ، متوهمیم و ...

 فینال تمام عربی امسال نشان داد ، دعای بازیکن اردنی به استجابت نزدیکتر بود ... شاهزاده پارسی در قادسیه قطر ، زمینگیر شد !؟ تیمی که شعار می دهد باید با تیمی که سرمایه گذاری می کند ، فرق داشته باشد !!؟ با این شرایط اقتصادی کشور ، سرمایه گذاری و اردوی خوب و ... می تواند وزیر را تا پای استیضاح بکشد !؟

 بنظر من بهتر است در سطح آسیا تیم دوم ایران را وارد میدان بکنند و جوانان جویای نام را ببرند که غالبا می توانند با پول بابایشان هم بروند !؟ و تیم اول را برای بازی های جهانی آماده بکنند ... آن وقت بازی های آسیایی نصیب تیم های ضعیف تر می شوند تا محک بخورند و قوی تر بشوند !! و ما فقط برای نمایش خوب و فرهنگی به آن بازی ها برویم ...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 ساعت 11:05

با درود
گل اول را که ندیدم چون مسجد بودم
مناسفانه دعای امام جماعت و مداح هم قلبی نبود و به همین اکتفا کردند هر چه خیر است
بعد هم نشستن و سخنرانی و مداحی کردند البته اکثریت بلند شدند و رفتند
حتی موقعیت هم نمی شناسند که در چنین حال و احوالی نباید مجلس را طولانی کنند
من معمولا مجالس را می نشینم تا بی احترامی به سخنران نباشد
هاف تایم دوم را خوب بازی کردند
ولی حریف قدر تر بود
فکر کنم اگر قطر را هم می زدیم در مقابل اردن
با ۵ گل خورده زمین را ترک می کردیم
حالا امیدوارم قطر پنج گل بخورد

سلام
یک جایی خدا به پیامبر می فرماید در حق «اینها» اگر تو هم دعا بکنی ، قبول نمی کنم !؟ ( مردم ما این روزها چقدر شبیه « اینها » شده اند !!؟ )
یک زمانی کاسپاروف کفته بود برای بردن شطرنج با ابرکامپیوتر ، فقط یک راه داری و آن خلق زیبایی ست !!؟ تیم ما با قطر نیاز به بازی زیبا داشت ، حالا با هر نتیجه ای !؟
زیبا که باشی ، برد با تو است !! بازی تیم ایران را طمع و توهم زشت کرده بود ...
و بقول حافظ : هر کسی آن درود ، عاقبت کار که کشت !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد