یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

و باز حادثه ...


شامگاه روزی که به برکت بارش برف ، چهره مان خندان شده بود و انگار معوقه های حقوق را یکجا دریافت کرده بودیم (!؟)  خبر تکان دهنده ای دریافت شد ...

 

 

سه نفر از کوهنوردان شهر که برای صعود زمستانی قله سبلان رفته بودند ،در مسیر بازگشت ، بدلیل سرمای فوق العاده زیاد و انحراف از مسیر ، به مشکل خورده دو نفر بانوی همراه  دوستم بدلیل برودت شدید فوت شده و دوستم نیز شدیدا سرمازده و مصدوم به بیمارستان منتقل شده است ... برودت یهویی چیزی ست که فقط در زمان و مکان خاصی و البته با تجمیع برخی شرایط پیش می آید ، چون قابل دفاع و توضیح و توجیه نیست (!؟) به آن برودت حسی می گویند !؟ یعنی در دمای منفی ۱۵ هستید و حرکت می کنید و یا شب مانی کرده اید !؟ ناگهان حس می کنید برودت هوای اطرافتان منفی ۴۰-۵۰ شده است ... نشانگری آن را ثبت و نشان نمی دهد ولی با تمام وجود آن را حس می کنید !!؟ و بی اراده و ناچار  تسلیم می شوید !!

 

خبر را عصر دریافت کردم و بازی ذهنم تا این ساعت مرا از پا انداخته است ... نام دوستم را از کانالهای مختلف امداد گرفتم ولی هنوز نام بانوان کوهنورد همراهش را نگفته اند و دو ساعت است ، یکی یکی اسامی آشنایان را در جای خالی نام فوت شدگان می گذارم و برمی دارم ... و هنوز درگیرم !!

 

اجرای برنامه های زمستانی در قله های بلند ، حتی با رعایت همه ی جوانب ، باز درصد بالایی از ریسک در خود دارند ، ریسک هایی که یک درصدشان می تواند به قیمت جان تمام بشود !؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام یکشنبه 17 دی 1402 ساعت 15:51

با درود
اخبار را که شنیدم
یاد شما افتادم
چطور می شود
که بدون دریافت اطلاعات جوی آدم به کوه بزند ؟
من برای مسافرت پیش بینی هوا را تا یک هفته آینده اش را می گیرم
تازه موقع حرکت وضعیت جاده را هم از طریق تلفن ۱۴۱ پرس و جو می شوم

سلام
متاسفانه برخی ها اخبار را جدی نمی گیرند و یا اینکه برنامه شان را مقدم بر زندگی شان می گیرند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد