یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

خشم آنلاین !!

 

امروز بعد از ظهر حوالی ساعت ۳ بعدازظهر ، شبکه مستند یک برنامه خوب داشت در زمینه اینترنت و ترول ها و پلتفرم ها و در نهایت موضوع خشم آنلاین !! ( شاید نامش «ضد» بود ) البته سطح برنامه نشان می داد برای آمریکا و جوامع پیشرفته بود ولی ده یا پنجاه سال دیگر سراغ ما هم می آید !؟

  

 

واقعا برنامه خوبی بود ، البته در متن برنامه مورد خاصی را توضیح داد و آن اینکه مردم دو دسته هستند ، عده ای که فکر می کنند با ورود اینترنت به زندگی انسانها ، زندگی بهتر شده است !! و عده ای که فکر می کنند با ورود اینترنت به زندگی انسانها ، زندگی بدتر شده است !؟

 

به نظر من هر دو دسته بالا ، به یک اندازه نسبت به داستان اینترنت فریب خورده اند !؟ و دیدن این برنامه حداقل به درد کسانی که جزو این دو دسته هستند ، نمی خورد !؟  


و مهمتر اینکه چگونه می شود جزو دسته های خیلی بزرگ در جامعه آماری و تحلیلی نبود ... درجامعه های بزرگ و پرجمعیت ، موفقیت ها و منافع چشمگیر در دسته بندی های بزرگ رد و بدل می شود !؟ ولی امنیت روانی خوب و دیدگاه های انسانی تر در کلونی های کوچک بیشتر است ؛ البته بشرطی که اندوخته شخصی و شخصیتی مناسبی داشته باشید ...


( کسانیکه اهل تی وی هستند می توانند در آرشیو برنامه ها ، در شبکه مستند این برنامه را پیدا کرده ببینند ... )

 

ترول ها الزاما همه با برنامه قبلی نیستند ، خیلی از آنها بصورت خودجوش و با بضاعت کم و زیاد عقلی و روانی خودشان پا به میدان می گذارند ، مثلا شما سوار اتوبوس هستید ، یکی سوار می شود و بلیط نمی زند و یا در حال درآوردن کارت هست برای زدن بلیط !؟ یک ترول خودآگاه یا ناخودآگاه می گوید :« ول کن ! چرا بلیط می زنی !؟ مملکت را دارند می خورند !؟ اتوبوس باید رایگان باشد !! » همه نسبت به این حرف بصورت درونی یا بیرونی واکنش خشمگینانه نشان می دهند ، آنها که موافق هستند و آنها که موافق نیستند ، گاه بحث چند دقیقه طول می کشد ، گاه همراه با فحش و توهین هست !؟ عده ای که نظر نمی دهند با واحد منطق مغزشان کلنجار می روند و همینطور هست که یک خشم آنلاین شکل می گیرد ؛ با تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت !؟ متاسفانه جوامع چند قومیتی و چند اقلیتی و چند وجهی و مخصوصا طبقاتی نامنتظم (!؟) جولانگاه خشم های آنلاین هستند و ناخودآگاه از درون تخریب می شوند !!؟

 

وقتی در گذشته می گفتند :« جواب ابلهان خاموشی ست ! » لابد می دانستند که بحث با احمق ، احمقانه ترین کار است !؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد