یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

کلانشهر ...

 

بیست سال پیش به این نتیجه رسیده بودم که وقتی سنم از پنجاه گذشت ، برای ادامه زندگی به شهری بروم که بالای دویست هزار نفر جمعیت نداشته باشد !؟

   

امروز حدود دو ساعت ، چند قسمت شهر برق نداشت ، بسرعت شایعه‌ کرده بودند که کل شهر برق ندارد !؟ سوپری محله به من گفت :« برق کل شهر قطع است ؟ » گفتم :« قطع کل برق شهر از تامین برقش سخت تر است ؟!» و بعد سری به اینترنت زدم ، خاک توی سر خدمات شهری با این اطلاع رسانی های ناقص شان !؟

 

مردم عصر جدید چنان به وضعیت روزمره خدمات عادت می کنند که با قطع آب و برق ، یهو ، تعطیل می شوند !؟

 

+++

 

امروز اسرائیل با داشتن پنجمین ارتش بزرگ دنیا و ملتی بسیار ایدوئولوگ تر ، بعد از چهل و هشت روز ، در موضعی تحقیرآمیز قرار گرفت و آتش بس را پذیرفت ، البته آمریکایی ها بهتر می دانستند که آتش بس به ضرر اسرائیل خواهد بود (!؟) ولی اسرائیل مجبور به عقب نشینی شد ... من تخمین زده بودم تا سی هزار نفر را بتوانند بکشند ولی در کشتار مردم بی دفاع هم کارآیی لازم را نداشتند ؟!

 

زیباترین سکانس جنگ چهل و هشت روزه را یمنی ها روی عرشه کشتی توقیف شده اسرائیلی بازی کردند ، مردمی که هفت سال با دست خالی ، جلوی عربستان و هم پیمانانش ایستاده بودند ، روی عرشه کشتی رقص شمشیر راه انداخته بودند !؟

 

برنامه اسرائیل برای تبدیل غزه به کشتزار گندم جواب نداد !؟ حالا بهترین برنامه این است که نتانیاهو کنار برود تا تراژدی کاملتر بشود ...

 

+++

 

از اوکراین چه خبر !؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام شنبه 4 آذر 1402 ساعت 15:54

با درود
جنایت کردن که روی هیتلر را سفید کردند
دنیای مجازی تصاویری را پخش می کند که لرزه به اندام می اندازد مگه ممکنه این همه سنگدلی
تاسف بار تر این هست که یک عده داخلی هم سنگ صهیونیست ها را به سینه می زنند
و از اونایی که خودشان را پارسال جر می دادند
الان دریغ از یک خط منصفانه
***
جمعیت زیر دویست هزار امکانات رفاهی و درمانی و بهداشتی است پایین است
الان من در یک روستا هستم
خیلی از سگ ها گر شده اند
ولی متاسفانه اقدامی برای جمع آوری شان نمی کنند
خیلی صحنه های زشت این سگهای ولگرد ایجاد می کنند
محیط کثیف و رها شده است
روسیه هم زورش به اوکراین نمی رسد بهتر است با یک ترفند مطلوب خودش را نجات بدهد

سلام
قدیم می گفتند خون روی زمین نمی ماند ، اینهمه مشکلات جوامع از خونهای بناحق ریخته شده است ...
نبود مدیریت در جوامع کوچک از مدیریت غلط در جوامع بزرگ بهتر است !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد