یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

گاو

 

دیروز در سایت های مختلف ارتباطی ، البته از نوع مجازی ، چندین نوبت ، خبری برایم رسید از دوستانی متفاوت ، مبنی بر فرار یک فروند گاو در مرکز شهر و بالاخره توقفش بدست قصابان پایین خیابان ...

  

 

و خبرنگار و فعالی در روابط عمومی یکی از شهرداری ها ، استوری کرده بود که در فلان نقطه از مرکز شهر با گاوی رودررو درآمده و در نهایت شانس ، از زیر سم و شاخ گاو جان سالم بدر بردم !؟


من هم تا انتهای شب صبر کردم تا اخبار کامل تر شود و بعد یک استوری گذاشتم تا هم مایه انبساط خاطر دوستان شود و هم کمی کنایه به افکار روزمره بزنم ...

 

اینکه خبر مهم شهر ، فرار گاوی باشد که به مسلخ برده می شد ، نشان از این بود که مردم بسلامت و در آرامش روزمره خود بسر می برند ... و فرار گاو از دست کسانی که او را برای کشتن می بردند اصلا جای تعجب نداشت !؟ ولی مهم ترین سوال این بود که گاو در مرکز شهر چه می کرد !؟ 


این نکته آنقدر مهم هست که می تواند موضوع بررسی ها باشد و کمیته مخصوص حقیقت یاب تشکیل بدهند ... آیا بهداشت مقابله ای با کشتار گاو در قصابی ها ندارد ؟ اصولا در شهرهای بزرگ هرگونه کشتار برای گوشت و توزیع باید زیرنظر بهداشت و کشتارگاه مرکزی شهر باشد ، مردم با اعتماد به نظارت بهداشت ، با خیال راحت ، جهت تهیه گوشت اقدام می کنند !؟ حتی نوراخانیم شش ساله ما هم در مهد کودک یاد گرفته و وقتی برای خودش تنقلات می خرد به علامت استاندارد ( ایمنی غذایی ) و علامت سیب سلامت ( بهداشت غذایی ) توجه دارد !؟

 

آیا لازم نیست حداقل یکی دو مسئول در این راستا استعفا بدهند !؟ چون مورد گاو بوده ، برای همین طلب می کند که این مسئولین تا حد ممکن رده بالا باشند !؟

 

ولی مواجهه خبرنگار آشنا با گاو در خیابان خود سوژه جالبتری برای بحث های دوستانه شده بود ... مخصوصا که این خبرنگار از نظر جثه ، خودش جزو راسته گاوسانان بود !؟  

یکی نوشته بود : " مگر گاوِ پرنده بود !؟ آدمی با چنین جثه چطور می توانست زیر سم گاو قرار بگیرد !؟ " 

دوستی به کنایه نوشته بود : " در تمام دنیا ، گاوها با خبرنگاران مشکل دارند !؟ " و چون شاغل در یکی از رسانه های داخلی می باشد ، نشانه را طرف غزه رفته بود !؟  برایش نوشتم : " خبرنگار اگر خر نباشد ، از روبرو مقابل گاو نمی رود ! ولی برای موفقیت شغلی باید ریسک کرد !!؟"

 

و سر آخر اینکه ، طبق قواعد شهروندی ... حضور گاوها در مرکز شهر قدغن می باشد مگر اینکه لباس مناسب و ماشین شیک داشته باشند !؟

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام پنج‌شنبه 18 آبان 1402 ساعت 09:18

با درود
اون خط آخرش
حرف نداشت

سلام

سیناخان پنج‌شنبه 18 آبان 1402 ساعت 10:22 https://spread-of-silence.blogsky.com/

یکی از لذت‌هایی که هیچوقت تو بهشت نمیشه با حوری‌ها تجربه کرد
رابطه تو ماشینه!

از کجا مطمئنید ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد