یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

پررویی !!

 

ما سه نفر بودیم و دورهم نشسته بودیم برای صبحانه ... سر راهم به چاپخانه دیدم سنگکی کسی نیست و دو تا نان تازه گرفتم ، دوستم صبحانه نخورده بود و همسایه را دعوت کردم و او هم به نان تازه نه نگفت ...

  

 

و کمی بعد حرف از یکی از همسایه ها شد و اینکه آدم پررویی تشریف دارد و ... و همینطور حرف دور و بر این صفت بد ادامه یافت تا اینکه دوستم گفت :« خیلی سال پیش سر کلاس بودیم و معلم بیتی گفت و از همه خواست تا با آن موضوع انشا بنویسند ، من مطمئن بودم مه شعر اژ پروین اعتصامی بود و پدرم همیشه زیذلب می خواند ... یکی از همکلاسی ها پرسید : آقا ... این شعر از کیه ؟ و معلم ما در حالیکه با انگشترش روی میز ریتم گرفته بود آه بلندی کشید و گفت : ریا نباشد ، از خودم است !!؟ »

 

و بعد من داستان معروف انوری را گفتم :« انوری از شعرای معروف و پرکار فارسی است و در زمان او شاعری رونق داشت و البته شعردزدی هم ؟! و از همه بیشتر از اشعار انوری می دزدیدند و بنام خود می خواندند ...  روزی انوری از محلی می گذشت و می بیند کسی در جایی ایستاده و از اشعار او می خواند و مردم تشویقش می کنند ، پیش رفته و می کوید این اشعار از کیست و او خودش را انوری معرفی می کند و می گوید از خودم هستند ... انوری می گوید : شعر دزد دیده بودیم ، شاعر دزد هم دیدیم !؟»

 

و نفر سوم تعریف کرد :« محمد نامی بود و در یک کارگاه خارج از شهر شغل انبارداری و نگهبانی داشت ... یکی دو روز تعطیلی بود و محمد در کارگاه را می بندد و می آید وسط شهر و داشت پرسه می زد که با صاحب کارخانه روبرو می شود ... صاحب کارخانه  با دیدن او می گوید : محمد تو حالا باید انبار باشی ، اینجا چه می کنی ؟ و محمد رسما خودش را می زند به آن راه که محمد کدام است ، اشتباه کرفته ای ، من نامم اسماعیل است ... و خلاصه از رو نمی رود که نمی رود و فردا هم توی کارخانه اصلا گردن نمی گیرد که ترک کارگاه کرده بود و خلاصه ...

 

نظرات 2 + ارسال نظر
حیوانِ ناطق سه‌شنبه 11 مهر 1402 ساعت 11:42 http://heyvanehnateq.blogsky.com

همسایه شما چنین‌صفاتی داره؟ یعنی دغل و دروغگوست؟

حرف از یکی از همسایه های مغازه دوستم در بین آنها رد و بدل شد و بعد هر کس داستانی از پررویی گفت ...
دغل و دروغ امروزه در ایران مثنوی هفتاد من کاغذ است ...

سلام چهارشنبه 12 مهر 1402 ساعت 15:08

جالب بود مخصوصا او قسمت اسمعیل
ولی کلا غیبت کردن خوب نیست
من سعی می کنم وارد غیبت نشم

خیلی رفتارها هستند که خوب نیستند ولی تولید رفتارها و بودن های جمعی و اجتماعی هستند ، یکیش هم همین غیبت کردن !! خوشبختانه ما خاطره زیاد داریم و فرصت غیبت دست نمی دهد ولی خیلی ها ناگزیر از غیبت هستند برای گرم شدن احاق صحبت ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد