یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

قتل عمد ...

در مسیرم بطرف چاپخانه دوستم با یک منظره ناجور مواجه شدم ... یک تریلی در حال پارک کردن بود و البته می خواسته زیاده از حد کیپ جدول پارک بکند ( چون یکی دو روزی بدلیل عدم امکان ارسال با تریلی های پلاک ایرانی و تخلیه بار به تریلی های پلاک ترکیه ، نیاز به خوابیدن داشت !! ) و برای همین قسمتی از تنه یک درخت را کنده بود و وقتی من رسیدم باتفاق یک نفر سریع در حال انداختن آن در پیاده‌رو بودند تا دیده نشود !!!

   

 


من ایستادم و یک عکس گرفتم !! یکی از آنها با ناراحتی و کمی پرخاش به من گفت : " از چی عکس می گیری ؟ " گفتم : " از یک صحنه مربوط به قتل عمد !! " و ادامه دادم : " نترس !! صد تا هم مثل تو در شهرداری هست !! کسی با تو کاری ندارد ، مگر اینکه آه خوددرخت مستقیما بیاید و پایت را بگیرد !!؟ " و من صدای ناله درخت را قسمتی از تنه زنده اش کَنده شده بودمی توانستم بشنوم !!

 

درست است که دولت ایران زورش نمی رسد تا از همه و مخصوصا آنهایی که درآمد بالایی دارند مالیات بگیرد ، ولی هر از گاهی یک شیطنت هایی می کند که ته مزه دهان همان کار چاق کن هایی که بیشتر از همه پول به جیب می زنند (!) ، مزه زهرمار بدهد !!؟


 این روزها کشور آذربایجان بنوعی دارد برای ایران شاخ نشان می دهد و مرز آستارا را طوری مدیریت می کند که تریلی های ایران و روس را اذیت بکند !؟ از این طرف هم ایران بدلایلی (!) راههای مرزی و ترانزیت کالا را برای آذربایجان بسته است و آذربایجان نمی تواند برای جمهوری خودمختار نخجوان کالا بفرستد !!؟ و آذربایجان باید مسیر گرجستان - ترکیه - نخجوان را طی بکند که هم مسافتش و هم سختی راهش از هزار فحش بدتر است !! ترکیه هم که درگیر انتخابات ریاست جمهوری است و هیچ حرکت نسنجیده نباید از طرف کاندیداها صورت بگیرد و از طرفی تنها حامی قومیتی آذربایجان محسوب می شود ، راه گمرکاتش را به روی کالاهای ارسالی از ایران تنگ ترکرده است (!!)  و حالا تریلی های با بار هندوانه در میادین اصلی انباشته شده اند و بوی اطراف میدان تره بار بزرگ تبریز را هندوانه آگین کرده اند !! بدلیلی ارسال هندوانه به ترکیه ، قیمت هندوانه تا 30 هزار هم بالا رفته بود و حالا تا نصف کاهش یافته است !!؟ البته این کاهش به ضرر هندوانه کار و هندوانه‌خور نیست (!؟) بلکه دلال های ارسال هندوانه را متضرر کرده است ، هندوانه کیلوئی20 هزار تومان وقتی پایش به استانبول برسد می شود معادل دلاری اش می شود 180-150هزارتومان که تقریبا یکصد تا هشتادهزارتومان در ازای هر کیلو به جیب نامبارک صادراتچی می رود در طول سال باندازه یک روز درآمدش مالیات نمی دهد !!؟ چون معتقد است که دولت دزد است !؟

 

اگر برای انسان مهم باشد که چی می خورد (!؟)  ، البته برایش مهمتر خواهد بود که از کجا می خورد (!؟)

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1402 ساعت 07:25

قاچاق هندوانه
آقای موسوی نخست وزیر بود
دستور داد که مطقه جنوب ایران فقط گندم بکارند
ماه رمضان هم افتاده بود در گرمای تابستان
دزفول هم که تابستانها هندوانه می کارند
مخصوصا در ماه رمضان که ملت روزه گیر نیاز به خوردن مایعات دارند
این سید قلابی تمام مسیر های ورودی به دیگر استان‌ها را طوری بست که تریاک را راحت‌تر می شد پیدا کرد تا هندوانه
قیمت هندوانه هم آنچنان بالا کشید که مردم نمی توانستن بخرند

سلام
سیاستمداران آلت دست سرمایه داران هستند ، ناخودآگاه به دستورات پشت پرده عمل می کنند و گاه با افتخار در راهی که نمی دانند به کجا ختم می شود جان خود را فدا می کنند ...

آسمان پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1402 ساعت 20:22

در جواب سلام
حالا هندوانه که زمان کوتاهی بود خارج کردن برنج شمال رو همون دولت از استان های شمالی ممنوع کرده بود.در حالی که کشاورزهای شمال برنج رو دستشون می موند شهرهای دیگه برنج قاچاق بود چون سود در برنج خارجی با کیفیت به شدت پایین بود.واقعا چطور اون دنیا جواب میدن ؟
تقصیر ماست این وقایع رو برای نسل بعد تعریف نکردیم

در جواب علیک سلام
بدلیل بی نظمی حاکم بر جامعه که ما عبارت بسیار جامع و کامل ولی بی ادبانه ای برای تعریفش بکار می بریم ( قودوخ قیران؟!) کلا اوضاع بد است و در هر قسمت که دولت وارد می شود بدتر می شود !!؟
ما اگر به نسل بعد بخواهیم تعریف کنیم دیگران را مقصر معرفی خواهیم کرد در حالیکه تا زمانیکه همه در جهت رفع تقصیرات خودش نباشد ، کاسه همین کاسه است و آش همین آش !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد