یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

توکل ...

وکالت دادن یعنی آگاهانه (!؟) اختیارات خود در مورد یا مواردی را به دیگری موکول کردن ؛ ولی در توکل به خدا این موارد شامل جریانات ناخودآگاه هم می شود !؟

  

 

در مقوله توکل کردن ، نه تنها وکالت دادن به خدا مطرح است (!؟) بلکه به این وکالت ، دلگرم بودن (!؟) بسیار بسی مهمتر است !؟ برای توکل کردن به خدا بغیر از تکرار لفظی که شاید گمراه کننده باشد ( در حالیکه می تواند تمرین دهنده هم باشد !؟) ، باید نسبت آن با ایمان فرد به خدا لحاظ شود و این از کجا معلوم می شود ؟! از میزان دلگرمی و پشتگرمی که فرد از ناحیه توکل به خدا در درون خود احساس می کند و رضایتی که در زندگی اش جاری می شود و بهترین نشانه برای احساس خوشبختی است !!؟

 

ما در برهه ای زندگی می کنیم که با توجه به همگرایی برخی شرایط ناجور (!؟) مردم در تله آفساید وسوسه ها قرار گرفته اند و دوستان نادان (!؟) و دشمنان دانا (!؟) هر لحظه شعله های این شرایط را ملتهب تر می کنند ... مردم بطرز لجام گسیخته ای در حال تلاش مضاعف برای آنچه موفق شدن می نامند هستند ولی این موفقیت صرفا به ثروت اندوزی ختم می شود (!؟) و رضایت های منجر به خوشبختی بسیار کم فروغ شده است !! عده ای هم که دستشان از موفقیت های این چنینی کوتاه است در حسرت و آرزوی دسته اول ، روزگار سپری می کنند که شرایط این دسته از دسته اول بدتر است !؟ و گواه این امر حال و روز جامعه امروز ماست ...

 

مردمی که در وکالت دادن در موارد خودآگاه ها مشکل دارند ( نشانه بارزش ، فربه بودن و مرفه بودن وکلا از موکلین است !!؟) و بهمان اندازه در ایمان مشکل دارند ( نشانه اش فربه بودن و مرفه بودن مبلغین دین از خود دینداران است !؟ ) مطمئنا نمی توانند از توکل به خدا که مقوله ای خاص و پرسود است ، استفاده ببرند !؟ و بسته شدن این در به روی مردم ، از بلایای آشکاری که ملت های قبلی به آن دچار بودند ، بدتر هست !!؟

 

در زندگی روزمره ، ملموس ترین چیز این است که مردم به عده ای در امور کشوری یا شغلی و ... وکالت می دهند و از فردای روزی که رای داده اند (!؟) طوری از آنها مطالبه گری می کنند که انگار از آنها طلبکار هستند ، به جای ممنون بودن !! ( البته وکالت دادن از طریق فریب خوردن از این موارد خواهد داشت !؟ ) و متاسفانه در مقوله توکل به خدا هم این موارد همانگونه تکرار می شود و مردم در برخی موارد چنان از خدا طلبکار می شوند ؛ به جای شکرگزار بودن (!؟)  که انگار خدا بواسطه این ایمان و توکل بدهکار مردم شده است !! ( که ردپای فریب خوردن و انحراف در ایمان و اعتقاد نیز عیان می باشد !؟ )

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد