یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

قصه گوی مجید ...


کیومرث پوراحمد درگذشت ... و کمی بعد خبر رسید که خودکشی کرد ... و کمی بعد فضای مجازی لبریز احساسات شد ...‌چرا ؟!

 

 

یکی مطلبی نوشته و در میانه حرفهایش چند عبارت بودار هم رد کرده که شاید بتواند از این مرگ هم گردو خاکی بلند بکند !؟ جناب پرستویی هم طبق معمول ، یک پست در کرده است ؟! این روزها وقتی نام پرستویی را می شنوم و یا می بینم ، یاد زبل خان می افتم (!؟) که اینجا و آنجا و همه جا بود ؟! مولوی می گوید که جمع اضداد محال است !! ولی پرستویی ثابت کرده است که می شود اینهمه تناقض و ضدیت ها را در یک شخصیت جمع کرد !! معلوم می شود سواد مولوی تا گنجشک بود و به حد پرستو نرسیده بود !؟ ششصد سال از زمان مولوی گذشته است و مطمئنا دورویی و نفاق خیلی پیشرفت کرده است !!؟

 

بنده خدا نوشته ای در کنار خود بیادگار گذاشته که متاسفانه دست دادستانی افتاده است !!؟ یعنی بعد از نوشتن چند صفحه ، غلیان روانی دست داده است تا نسبت به خودکشی اقدام نماید ؟! اگر بعد از غلیان روحی ، آن چند صفحه را می نوشت ، مطمئنا هیجانش فروکش می کرد ؟؟! طبق شنیده ها از طرفداران دولت قبلی بود ، بنده خدا تقریبا تمام فعالیت هایش بوی جنگ و انقلاب می داد و در این اواخر مثل خیلی از طرفداران جیغ بنفش (!؟) دچار انفعال روانی شده بود و توبه کرده بود از گذشته اش (!؟) البته گرگی که دندانش ریخته باشد ، توبه اش مقبول نیست !! به روایت خودی ها ، در ده سال گذشته اثری نداشت که چرخ گردونه موفقیت هایش را  بچرخاند و شاید از دل و دماغ افتاده بود ؟؟! تا در چند روز آینده همسر و فرزندش چه حرفهایی بگویند از ناگفته ها !؟ البته اگر امثال برخی ها (!؟) به خانواده اش مجال بدهند ؟!

 

هنرمندان واقعی آدمهای غیرمعمولی و آنرمالی هستند و در یک پریشانی خاص از روحیه و فکر به سر می برند !!؟ و برای همین تنها ماندنشان می تواند به غلیان روانی شان کمک بکند !!؟ البته در کنار هنرمندان بزرگ و واقعی زندگی کردن هم خیلی سخت است ، یک هنرمند واقعی ، خاصه در انتهای میانسالی  ، غیرقابل تحمل تر است ، خاصه که از چانه نیفتاده باشد ...

 

خودکشی حادثه ای تلخ است ؛ از منظر انسانی !! وغیر از ژاپن آنهم در بعدی شرافتمندانه ، در هیچ مکتبی مقبول نیست !! البته روشنفکرنماهایی هستند که وجودشان به زدن ساز مخالف کوک تر است !! و خودکشی را یک انتخاب آگاهانه قلمداد می کنند !!؟ بهرحال همه مرگها و خاصه خودکشی ها برای اولوالالباب ، مایه عبرت است !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام جمعه 18 فروردین 1402 ساعت 05:24

با درود
مقاله ی خوبی بود
قصه های مجید را می دیدم و از دیدنش و داستانش لذت می بردم
خدا کارگردانش را بیامرزد
برای پرویز پرستویی هم احترام قائل ام و او را به عنوان یک هنرمند تحسین می کنم و فیلمهایش را می پسندم
اگر به خواهیم با هنرپیشه های قبل انقلاب مقایسه اش کنیم
چیزی در حد بهروز وثوقی است
ولی با جبهه گیری های سیاسی اش اصلا موافق نیستم
همانطوریکه با علی دایی هم موافق نیستم

همطاف یلنیز جمعه 18 فروردین 1402 ساعت 11:35 https://fazeinali.blog.ir/

سلام سلام
بدبخت! خدا رحمتش کند.
.
سریال قصه های مجید رو دوست داشتم البته سالها بعد که متوجه کرمانی الاصل بودن ماجراها شدم بیشتر قصه های مجیدِ مکتوب! رو پسندیدم.
.
ادا و اصول های سینماگرها، همیشگی است. خب دنیایشان نقش بازی کردن است.

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد