یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

نورائیات

 

نوراخانیم که این روزها که در بازی های روزمره اش از انگشت کوچک ( بیبی ! ) به انگشت بزرگتر نقل مکان کرده و خودش را نورا باجی نامیده است ، هر روز چند شیرینکاری و شیرین زبانی خاص دارد که متاسفانه نمی شود همه را یادداشت کرد و برای آینده اش نکه داشت !؟

  

 

مثلا امروز رفته سروقت یخچال خانه آنه اش ( مادربانو ) و دیده در بشقاب چغاله بادام هست ... پرسید: آنه ... اینها چی هستند ؟ مادربزرگش گفت : این چاغاله بادام است ( برخی ها به جاغاله می گویند چاققالا ) نورا که دفعه اول مواجهه اش با چغاله بادام بود ، پرسید : این میوه است یا مثلا میوه است ( منظورش این که شبیه میوه است !! )

 

گاهی هم با همان شیطنت بچه گانه می آید تا سر من کلاه بگذارد ...قبل از خواب سراغ من می آید تا برایش در گوشی کارتون باز بکنم ، برای این قبیل خلاف کاری ها پدر بهتر جواب می دهد (!؟)  گفتم : چند تا می خواهی نگاه بکنی ؟! گفت : ایکی نادا ( دو عدد ) و بلافاصله ادامه داد ولی تری ( سه ) کم هست ، فور ( چهار ) تا نگاه می کنم !!؟

 

یک تخته آموزشی دارد که مخصوص آویزان کردن از دستگیره در اتاقش هست ... موقع بیرون آمدن از اتاق ، مهره هاش را جابجا می کند و می گوید من رفتم مدرسه و در اتاق نیستم !! به من هم سفارش می کند که وقتی در اتاق نیست و یا وقتی اجازه نگرفته ام به اتاقش نروم !!؟

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام چهارشنبه 16 فروردین 1402 ساعت 07:52

دنیای زیبای کودکی
نوه ی من هم قند دوست دارد و هم زیتون
یهو حمله می کند به ظرف زیتون و به دهانش می چپاند
هر چی هم میگیم بده میگه نه
به به
خب من هم ترس از پریدن به گلو دارم
قشنگ هر سه را می خورد و هسته را کف دست من می گذارد

سلام
خدا حفظش کند ...
ترس محصول بزرگسالی است !!

نگین پنج‌شنبه 17 فروردین 1402 ساعت 09:59 http://www.parisima.blogfa.com

درود بر جناب دادو ...

دارم به خودم و نسل خودم فکر میکنم که حتی بعد از ازدواجمون هم بزرگترا برای رفت و آمدمون تصمیم میگرفتن!!!

بنویسید که به یادگار بمونه. حتی اگه نمیشه توی وبلاگ نوشت، توی دفتری، سر رسیدی جایی بنویسید. وقتی نورا باجی (دلما خانیم سابق!) بزرگ شد گنجینه ارزشمندی میشه برای خودش و همینطور برای شماها ...

سلام و صد سلام
تا ما به یک اتفاق پیچیده فکر بکنیم ، هزار اتفاق ساده و زیبا رد می شوند ... یکی از کارهایی که دوستتر دارم ثبت روزانه است ، حتی در اندازه نت برداری !!؟ ولی حیف به همه کارها می رسیم جز به دوست داشته هایمان ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد