یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

یک دست شدن !!

 

یک دست بودن جمع در هر امری خیلی خوب است !! و بهمان اندازه یک دست کردن جمع کار سخت و عبثی هست !؟ و تقریبا مانند تلاش برای بدست آوردن طلا از مس می باشد (!) سودی که بدست می آید بسیار کمتر از هزینه و سرمایه ایست که صرف می شود !!

  

 

البته سعی کردن برای یک دست کردن فعالیت ها و همسو کردن آنها ، ذاتا بد نیست و مطمئنا یک دست بودن یک امر اتفاقی محض نیست !! ولی اینکه ما با چه نیتی یک دست شدن را می خواهیم پیاده بکنیم خیلی مهم می باشد !!! نقش مربی در یک تیم دادن یک تاکتیک برای یک دست کردن تیم می باشد !! و ایضا نقش یک مدیر و یا وزیر و ... ولی اینکه ما راههای ارتباطی مهره های دخیل یک امر را برای یک دست شدن هموار کنیم و یا اینکه صرفا ظاهر قضیه را رنگ آمیزی کنیم !! در زمانی که به نتایج نگاه می کنیم ، خودشان را نشان می دهند !!

 

زمانی که یک  ( ... ) می خواهد جمعی را یک دست بکند !! روی اشتراکات اکثریت حساب باز می کند ، و آن اکثریت هم خواه ناخواه بر اساس منافع خود چیزی نمی گوید ( البته خیلی از این منافع درگیرانه بدست می آیند و بیم از دست رفتن آنها زیاد هست ! )  و اقلیت هم بخاطر از دست ندادن حداقل هایی که دارد ، اجبارا قبول می کند ولی خیلی زود اکثریت می بیند که باید به اقلیت باج بدهد و سر ناسازگاری می گذارد و اقلیت هم که می بیند بازی خورده است !! دوباره سر قرار خود برمی گردد و پروژه یک دست کردن با شکست مواجه می شود !!

 

آلمان دو بار در یک صد سال گذشته سعی در یک دست کردن اروپا ، آنهم زیر سایه خودش داشته است ... یکبار با جنگ و خونریزی و ادعای اصلاح نژادی و به رهبری هیتلر و تئوری های عجیب و غریبش ( که متاسفانه هنوز هم طرفدار دارد ! !) و یکبار هم در زمان راه اندازی اتحادیه اروپا و پول مشترک و ... که آن هم زیر سایه قدرت اقتصادی آلمان بود و کشورهای فقیر و ضعیف را هم با تطمیع دنبال خودش کشید !! و در هر دو مورد این برنامه شکست خورده است !! امروز قرعه بدبختی دوباره بنام اوکراین خورده است و دارد از طرف اتحادیه اروپا مشت و لگد روسیه را می خورد به امید اینکه اروپا خساراتش را خواهد گرفت و خواهد داد !! در حالیکه هنوز گلوله ای بطرف اروپا نرفته ، گرانی ناشی از انرژی و گندم و ... صدای کشورهای قوی را درآورده است !! و مطمئنا سنگینی این فشار روی شانه های کشورهای ضعیفتر خواهد بود !! اخیرا مجارستان اعلام کرد که در صورت تحریم نفت روسیه ، آنرا وتو خواهد کرد !! و این یعنی همان حمله هسته ای به مرکز یک دست سازی اروپا ، حمله ای که خیلی ها از آسمان ردش را جستجو می کردند و حالا از تریبون خود اتحایه شلیک شده است !!

 

در طول تاریخ بشر ، هزینه های زیادی برای یک دست سازی شده است ولی متاسفانه هیچگاه نتیجه نداده است !! ولی اینکه چرا دنباله این فعالیت های کور دوباره از سر گرفته می شود ، برمی گردد به همان لذت و موفقیت که در یک دست بودن هست!!

 

یک دست بودن عده ای اقلیت ، بعنوان سرسپرده یا حزب (!) باعث می شود تا آن عده بخواهند آن را به جمع تسری بدهند و یک دست کردن دیگرانی که نه سرسپرده هستند و نه همسو !! جز اتلاف انرژی و وقت و نتایج معکوس ، دست آوردی نخواهد داشت !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد