یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

هفته اول گذشت ...

 

امروز روز هفتم از ماه اول سال جدید است ... برای من سال جدید یعنی شروع یک تعریف و قرارداد تازه که مقطعی از زمان را برایمان برش می دهد برای سنجیدن خودمان در یک بازه ی زمانی معلوم ... عید و باستانی بودن و نوروز باستانی و این قبیل تشریفات غیراداری را زیاد جدی نمی گیرم و این یک سابقه ی طولانی در خانواده ما دارد !!

   

ولی هر حرکتی که جمعی به آن اعتقاد دارد ؛ اعتقادات امروزی هم که اوضاعشان معلوم هست ! برای ما هم محترم هست ... از عید دیدارهای غیرممکنی که ممکن می شد را دوست داشتیم و صدالبته عیدی گرفتن را بیشتر دوست می داشتیم !! و بعدها هم عیدی دادن را دوست داشتم و دیدن ذوق در چشمان عیدی گیرنده ها مثل ذوق گرفتن عیدی خودم بود !! ولی این روزها این هم از مد افتاده و جذابیتی ندارد !!

 

وبلاگ مشکل پیدا کرده است و مثل بچه ی آدم بالا نمی آید !!؟ شاید کابل این بلاگ هم از زیر اوکراین رد می شود !؟ شاید هم ساپورت کننده اش تمایلات روسی دارد و در تحریم قرار گرفته است !! و صد حیف که گهگاه حال و فرصت نوشتن وبلاگ دست می دهد و ...

 

اوضاع جنگ اوکراین و روسیه را دیگر خوب پوشش نمی دهند و این نشان می دهد که طبل توخالی رسانه ها ، قدرتشان بیش از این نبود !! یک زمانی به خاطر یک بلبشو که در فیسبوک راه انداخته بودند !! توانستند ، بهار عربی راه بیاندازند و شمال آفریقا را دچار بحران بکنند و مصر و تونس و ... را به هم بزنند !! و بعدها دوست داشتند این راه را ادامه بدهند و به قدرت توخالی دروغ هایشان اعتقاد پیدا کرده بودند ولی این روزها ، این نسخه جواب نمی دهد !؟ رفتار رسانه ها و کشورها در قبال جنگ اوکراین و روسیه ( بخوانید عملیات نظامی ! ) نشان داد که ارزش شنیدن و باور کردن ندارند !! و باز نشان داد که برخلاف ادعایی که آمریکا در این چهل و چند سال داشت (!) دشمنی آمریکا بیشتر با ملت ایران بود تا با دولت هایی که سر کار بودند و ملت هم این مورد را خوب دریافته اند !! در چند روزی که از جنگ اوکراین و روسیه گذشته بود تمام مقامات روسی و حتی گربه هایشان تحریم شدند ولی فشارهای آمریکا بر ایران جوری بود که ملت را در فشار می گذاشت و دولتمردان را آزاد گذاشته بود !! و هر سال برخی از مقامات آمریکایی ادعا می کردند که فرزندان مدیران دولتی ایران در آمریکا هستند و ... ولی باندازه گربه های روسی (!) از آنها نمی ترسیدند !! . و تحریمی شامل حال آنها نمی شد و مال و اموالی مصادره نمی شد و این نشان می دهد که دشمنان برون قومیتی قابل مداراتر هستند و دشمنان درون قومیتی قابل تحمل نیستند !! و روسیه دارد اعتبار دروغین اروپا را رو می کند و می شود از رویارویی بد و بدتر در اروپا درسهایی برای آیندگان کنار گذاشت !!

 

دیروز یک نفر داشت تحلیل می کرد که دولت رئیسی خیلی خوش شانس هست (!؟) که بحبوحه اتفاقات اروپا (!) و بحران انرژی (!) و بالا رفتن قیمت نفت (!)و و برداشته شدن تحریم های نفتی و غیرنفتی (!) همگی به نفعش تمام شده اند ولی به نظر من بهترین جای داستان ، موضع گیری مناسب و سنجیده ایران در قبال موضوعات روز بود و ممتنع بودن (!) در جنگ بین دشمنان کشور ، قویترین تصمیم سیاسی ایران در پانصد سال گذشته بود !!؟؟ قاجار در منازعات بین المللی زمان خودش تمایل به روسیه داشت و برای همین از انگلیس شکست خورد و پهلوی را جایگزین اش کردند !! رضا شاه با اعلام ظاهری بیطرفی در جنگ جهانی دوم و تمایلاتی که در پشت پرده نسبت به آلمان داشت (!) حکومت خود و حیثیت کشور را به باد داد !! پهلوی دوم با همه ی ادعاهایی که داشت و حالا در فضای مجازی منتشر می شود (!) بادکنکی بود که با فوت آمریکا پر شده بود و وقتی آمریکا فوت کردن را متوقف کرد (!) بادش خالی شد ... ولی حالا داستان فرق دارد !! مردم زیر فشار هستند ولی می فهمند که سلطنت طلبان مرفه که در خارج نشسته اند (!) چه کسانی هستند ... مردم امروزه عقب و جلوی هر خبری که می خوانند و می شنوند را می توانند تشخیص بدهند ... سایت های خبری می گویند که یمنی ها با سلاح هایی که از ایران خریده اند عربستان را می زنند ولی انگار نمی دانند که عربستان هم از آمریکا و اروپا سلاح می خرد !! و فعلا خرید و فروش سلاح در دنیا ممنوع نشده است و یک تجارت خوب به شمار می رود !! با اینکه عربستان می داند که ایران به یمنی ها سلاح می فروشد ولی فهمیده است که باید با ایران روابط برقرار بکند و سر میز بنشیند و اینها موفقیت های خیلی زیادی هستند!!!

 

از دیروز زندگی عادی به جریان افتاده است و ...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد