یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

حادثه یلدایی !

 

متاسفانه دیشب در یلدایی ترین شب سال (!) حادثه ای ناگوار رخ داده و باعث کشته شدن 5 نفر و مصدومیت شدید بیش از 13 نفر شد !! حادثه این بود که کپسول های یک کارگاه که در همکف ساختمان بود منفجر شده بود ( چرائی اش می تواند سوی دیگر ماجرا را روشن بکند !! ) و ساختمان 5 طبقه بیکباره ،طعم آوار شدن را چشیده بود !!

  

 

این اتفاق در همه جای دنیا می تواند اتفاق بیافتد ... البته بیشتر در دور و بر ما !!! و کمتر در دوردست ها !!!

 

و اممما از دیشب استوری های مختلف از حضور نیروهای هلال احمر و تشکر از همدیگر در قبال این جانفشانی و ... در فضای مجازی ساری و جاری بود !! امروز که کمی خبر فروکش کرد و مرده ها به سردخانه و مصدومین به بیمارستان سپرده شدند (!) من در زیر استوری برخی از دوستان هلال احمری نوشتم :
" بنظر شما در داخل یک شهر بزرگ مثل تبریز که چندین مرکز آتش نشانی مجهز دارد و عده زیادی نان خور از قبال آماده بودن برای این چنین خدمت رسانی هایی (!) در خدمت دارد !! نیاز هست که برای یک اتفاق محدود شهری که نه تبعاتی دارد و نه فراگیری شامل حالش می شود !!؟؟ هلال احمر حضور یابد و بعد خرده شهرت بازها هی استوری و عکس بگیرند و ... "


یکی از دوستان جواب مرقوم کرد که از صبح در دو جا همین بحث بود و متاسفانه دیشب نهاد و ارگانی نبود که آنجا نیرو نریخته باشد !!! و این خود باعث شد تا ناراحتی من از این موضوع دوچندان بشود !!! و بعد هم اضافه کرده بود که آقای فلانی ( اتفاقا دوست من هستند !! ) اشاره کردند که از ما کمک خواسته بودند !!

 

آیا راهی هست تا آدم برود و از فرماندار چنین کلانشهری بپرسد که یک نیروی هلال احمری به درخواست چه کسی آنجا رفته بود !؟ آیا آتش نشانی از امدادرسانی عاجز مانده بود و کمک خواسته بود !؟ ( که این نشان می دهد شهرداری و مراکز آتش نشانی اش (!) از یک کمک رسانی کوچک عاجز هستند و باید چاره ای به حال آنها اندیشید !! ) ،  یا یک راننده تاکسی زنگ زده بود به هلال احمر که اتفاقی افتاده و آنها سریعا به محل اعزام شده بودند !!؟ ( که آیا حضور هلال احمر در داخل شهر همینقدر کشکی می تواند باشد !؟!؟ ) ... اتفاقی که با چند آمبولانس اورژانس برای حمل مصدومان (!) و چند ماشین نیروی انتظامی برای برقراری نظم (!) و چند ماشین و نیروی آتش نشان می توانست به همین جا ختم بشود که مرده ها مرده اند و مصدومین به بیمارستان اعزام شده اند ، چه نیازی به درخواست کمک (!) و احیانا حضور هزاردرصدی سایر ارگان ها داشت !؟!؟

 

خوشبختانه این قبیل حوادث هی به ما یادآوری می کنند که سیستم مدیریت شهری ایراد دارد !! ولی چه کسی باید برای ترمیم و تغییر این نابسامانی و هر کی هر کی بودن فعالیت ها ، دستور صادر بکند !!؟؟

 

اشاره ای هم شده بود که متاسفانه وقت طلایی نجات از دست رفته بود !! و من توضیح دادم که وقت طلایی نجات وقتی از دست رفته بود که در زیر یک ساختمان مسکونی 5 طبقه به یک کارگاه با حادثه خیزی بالا (!) اجازه فعالیت داده بودند ...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد